/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
M1 ikke mere "gratis"
Fra : lham
Vist : 827 gange
100 point
Dato : 30-08-13 09:15

Har M1 "abonnement" der har 0 kr i abonnementpris . Har nu fået brev om de fusionerer med fullrate og så skal det koste mindst 39kr /mdr .
Da jeg kun bruger den telefon til "nødkaldstelf" vil jeg gerne vide om nogen har kendskab til en 0 kr abonnements udbyder der kan spare mig for de 39kr/mdr

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-08-13 09:29

39 kr er da billigt, før mobiltelefonernes indtog betalte man omkring 300 kr i kvartalet blot for at have en telefon.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-08-13 09:29

Jeg har et taletids-kort fra TDC som kun koster 50 kr. at have om året.
Jeg fylder selv på, og så dækker påfyldningen et år incl det der var tilbage på kortet.

https://secure.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shopdw_mobil_o_mt_ssl

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-08-13 10:40

Lebara - du skal blot aktivere med fx en sms en gang inden for ni mdr.
Så 19 ø i ab for ni mdr.
http://www.lebara.dk/

Kommentar
Fra : lham

Dato : 30-08-13 17:57

Alka

Citat
Lebara - du skal blot aktivere med fx en sms en gang inden for ni mdr.
Så 19 ø i ab for ni mdr.
http://www.lebara.dk/

jeg har ikke meget erfaring med mobilskift.-beklager
Skal jeg først opsige M1 og så vælge overfør mit nummer-eller /også bestille nyt sim kort ?
Jeg kan ikke se det der med at det kun er nødvendigt at bruge telefonem 1gg på ni mdr
Jeg skal vel også overføre et minimumsbeløb ?-hvor meget ?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 30-08-13 23:48

Dit nye mobil selskab opsiger normalt abonnement hos din tidligere leverandør, Lebara gør ved jeg fra dengang jeg skiftede fra Telmore til Lebara
Du får sim kort gratis og kan vælge at beholde dit nuværende nummer og få 25 kr i velkomst bonus, altså du skal ikke betale for at skifte - tværtimod du får penge
Jeg har også en telefon som jeg altid har i lommen, jeg brugte den i begyndelsen kun til at modtage opkald og sms, men nu har jeg så valgt automatisk optankning (kontoen bliver optanket hvis den går under 150 kr) og nu snakker jeg til 1 øre i minuttet og 10 øre for en sms og bruger telefonen til meget andet end ekstra telefon
Du behøver ikke at optanke automatisk hvis du næsten ikke bruger telefonen til at ringe eller sende sms

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 31-08-13 00:15

Citat
Lebara - du skal blot aktivere med fx en sms en gang inden for ni mdr.
Så 19 ø i ab for ni mdr.
http://www.lebara.dk/

På Lebaras hjemmeside står der ikke noget om 19 øre i ab for 9 mdr. og i øvrigt heller ikke noget om 25 kr. i velkomst bonus.

Tilbudet på 1 øre i minuttet m.m. udløb 31 juli står der nederst på siden til venstre.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-08-13 03:03

Citat
På Lebaras hjemmeside står der ikke noget om 19 øre i ab for 9 mdr.
nej for det er ikke abonnement men et taletidskort der bliver omtalt i indlææget fra alka, der er intet abonnement på et taletidskort, men krav om aktivitet inden for 9 mdr og der er en sms nok
Citat
heller ikke noget om 25 kr. i velkomst bonus.
jo hvis du går til bestilling så kommer tilbudet
Citat
Tilbudet på 1 øre i minuttet m.m. udløb 31 juli står der nederst på siden til venstre.
ok jeg havde ikke tjekket at det tilbud ikke gælder mere, men det er vist uinteressant for spørger som i spørgsmålet skriver
Citat
Da jeg kun bruger den telefon til "nødkaldstelf"

Jeg har ingen interesse i Lebare hverken aktier eller andet, men er det ikke det eneste selskab som ikke har en mindste beløb hver måned som opkræves selv om man ikke snakker eller sender sms?
Jeg flyttede fra Telmore fordi mit forbrug altid er lavere end deres mindstepris
Helt gratis kan man sikkert ikke mere have et aktivt simkort

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 31-08-13 11:18

Citat
Jeg har ingen interesse i Lebare hverken aktier eller andet, men er det ikke det eneste selskab som ikke har en mindste beløb hver måned som opkræves selv om man ikke snakker eller sender sms?
Jeg flyttede fra Telmore fordi mit forbrug altid er lavere end deres mindstepris
Helt gratis kan man sikkert ikke mere have et aktivt simkort

Jeg betvivler ikke din redelighed, tvært imod har jeg indtryk af at du ofte kommer med hjælpsomme råd. Da jeg er i nogenlunde samme situation som "lham" var jeg interesseret i omtalte taletidskort.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-08-13 12:11

Til oplysning kan mit taletids-kort fra TDC også bruges i udlandet.........min. 50kr. pr. år

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-09-13 12:24

Det er rigtigt, at Lebara kun taget 1 ø i min. udløber (måske). I nov og dec. 2012 have de samme tilbud. Det blev forlænget til udløb feb 2013. Igen forlængede de tilbudet, så det kommer givet vis igen. Fast pris til fx USA 6 ø min.
Jeg fik iøvrigt tilbud på 150 kr. gratis taletid, hvis jeg tankede op en gang ekstra. Jeg har automatisk optankning.
Man skal bemærke, at alt hos Lebara er taletisakort, så man kan ikke søge om oplysning om de kunder der er hos Lebara.
Jeg har aldrig oplevet så led et skifte som til Lebara. Udfyld og indsend fuldmagt. Den 24. dec for tra år siden, skulle Lebara overtage. Jeg må indrømme, at jeg tænkte mit, med alt det bøvl, jeg havde haft tidligere, nu havde jeg nok ingen telefon i hele julen, MEN mine tanker blev gjort til skamme. I med kortet, tænde telefonen, og der var forbindelse med det samme. Ikke noget med opsætning, blot lægge sin pinkode ind. Perfekt!
Iøvrigt helt enig med o.v.n.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 04-09-13 06:35

Har lige flyttet mit minut abbo fra onfone , de er nemlig og begyndt at tage 19kr pr mdr , har lige flyttet til cbb's minut , der er gratis i nu.

Bassebo

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 14-09-13 06:33

Tak for svaret o.v.n..
har fået sim kort fra Lebara og bekræftigelse fra MI/Fulrate på at skiftet sker om et par uger-så må jeg jo håbe på overgangen bliver problemløs