/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Escort Van sætter ud
Fra : bet.sand
Vist : 463 gange
70 point
Dato : 10-06-03 15:09

Hvad er grunden til at min bil sætter ud og ikke vil starte igen?
Når den så har stået kan man være heldig at starte den igen, men den sætter ud under kørslen.
Kan det være udstødsgasføleren? eller andet

 
 
Kommentar
Fra : banzon


Dato : 11-06-03 08:23

Først af alt hvad er det for en Escort ??? er det en ældre model med karburator kan det være der fejlen er, og er det en nyere model med indsprøjtningsanlæg kunne det lyde som en fejl i motorstyringen, sandsynligvis er det noget som kan justeres væk....
Jeg går selfølgelig ud fra at du har fulgt serviceintervallerne for denne model, her tænker jeg især på tændrør filtre o.s.v.
Er det karburatormodellen kunne det lyde som automatchokeren der hænger dette gør at bilen får for meget benzin når den er varm og rent ud sagt drukner sig selv.
prøv at skrue luftfilteret af og se om luftspjældene åbner når bilen bliver varm.

hilsen Anders

Kommentar
Fra : bet.sand


Dato : 11-06-03 11:29

Det er en escort 1.8 benzin fra 1996 , uden karburator. Den kører ellers ok 1-2 km men sætter ud og går helt i stå.
Luftfiltre og tændrør er ok. Hvad er det der skal justeres?

Kommentar
Fra : banzon


Dato : 11-06-03 23:03

Der er op til flere muligheder med sådan en svend først ville jeg kontrollere om benzintilførslen er ok, jeg tænker på om der dannes vacum i tilførslen måske på grund af skidt i slanger, tank og lign. prøv at skrue slangen af FØR pumpen og blæs den igennem. Derefter så ville jeg høre på nærmeste værksted om de lige kunne kontrollere om regulatoren som styrer benzintilførslen og luften når den er kold er iorden. Dette gør de almindligvis gerne gratis. Prøv evt. også at ringe til ford evt. på tlf. 66141414 og spørg efter en mekaniker som har hørt om dette problem før. De vil normalt gerne hjælpe hvis de ved hvad det er og de har sandsynligvis selv rodet med dette på netop din biltype.
Håber det er til hjælp ellers skriv igen......
/Anders

Kommentar
Fra : reiffenstein


Dato : 21-06-03 21:26

hej. hvis din escort går helt død er fejlen ikke i udstødningsføleren (lamda) det vil kun resultere i ujævn motorgang.
At rense rør og slanger før pumpen vil være svært da pumpen er monteret nede i benzintanken. Du må IKKE blæse med trykluft i brændstofsystemet.
Når du drejer tændingsnøglen kan du høre pumpen køre nogle sekunder. det kan du jo prøve at lytte efter når den er
gået død.Du kan også måle punpetrykket det skal være arbejdstrykket d.v.s. du skal indskyde et t stykke på trykslangen. det skal være1,5 bar. Fejlen på din Escort er sandsynligvis den primære spole til tændingen. det den fir
kantede klump som tændrørsledningerne kommer fra.
Det er velkendt at denne kan have periodiske fejl. der sker et eller andet når den bliver varm ,så køler vognen af en tid hvorefter den starter igen.

Kommentar
Fra : banzon


Dato : 22-06-03 10:23

Hej reiffenstein.

Du vil da ikke fortælle mig at Ford igen har været så geniale at montere pumpe og filter inde i tanken ???

Hvis det ikke er fordi den mangler benzin efter de første kilometer, må det da have noget at gøre med temperaturen, og det lyder jo som om den er blevet passet godt med servicen, så det er nok ikke en sjuskefejl.

Men du skriver så at ford har periodiske fejl med den primære spole til tændingen, og det er jo sjovt for det har de ikke hørt om hos ford i odense.¨
De påstår ganske enkelt at de ALDRIG har skiftet den på en escort, da det ikke er noget som går i stykker....Hmmmmmm.

Jeg siger ikke at du ikke har ret, så misforstå mig nu ikke du har måske andre erfaringer med det end ford har, men efter jeg skrev til bet.sand ringede jeg til ford odense, og spurgte om de havde hørt om lign. problemer og det havde de ikke, bortset fra en enkelt bil som gik i stå fordi der havde været fyldt diesel på ( forståeligt nok ) og den havde de renset tanken på og så var det overstået.

Da jeg skrev at han skulle pille slangen før pumpen og blæse det igennem tænkte jeg på skidt i tanken og jeg mente selvfølgelig at han skulle blæse bagud i tanken og ikke ind i indsprøjtningssystemet, men sidder pumpen inde i tanken kan jeg godt se problemet.

Måske kan han LÅNE en spole hos ford for at se om det skulle være problemet, ellers er det svært at betale sig ud af når forskellige mekanikere roder med bilen....

Men jeg håber det som du skrev kan hjælpe ham.

/Banzon

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407942
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste