/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
mistet grej ved esrum
Fra : ABsan
Vist : 713 gange
180 point
Dato : 21-08-13 09:13

Hej alle!

Jeg har mistet 3 stangholdere, fastmonteret på et brædt på ca 50-70 cm langt. Plus 2 sorte skruetvinger. Ved Sørup havn, fiskringens båd nr 3.

Min makker har dog mistet en stang 10-11 fod og et hvidt stradic hjul i vandet uden for Fredensborg havn.

Dusør på 250 kr for sættet, hvis det bliver fundet.

Håber på positivt respons.

Mit nr er 22624626.

Vh ab

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-08-13 10:00

Må være en sag for dykkere hvis det er fiskene der har trukket det ud på dybt vand.

Kommentar
Fra : ABsan

Dato : 21-08-13 10:07

Det har du ret i men tror ikke der har været hug. Tror desværre Bare den er faldet i vandet og de fleste stænger flyder selv med hjul. Men det jo mega svært at finde den hvis den er gået til bunds. Så det en nål i en høstak. Min makker så ikke hvad der skete. Han var alene i båden og pludselig var stangen væk....

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 21-08-13 10:48

En kraftig line med en stærk magnet og en masse tålmodighed kan give masser af gevinst. en times tid ved en bro i Harasjömåla gav for nogle år siden to fiskeknive, et fangstnet og en håndfuld blink og spinnere.

Kommentar
Fra : ABsan

Dato : 22-08-13 09:43

Problemer nok at noget på stangen og hjulet ikke er jern. Så er ikke sikker på en magnet kan gøre noget her ? Det bliver jo efterhånden lavet i andre materialer.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-08-13 10:11

Hvis det er stærke magneter, skal der ikke meget jern til. ellers arranger jer med belastede store trekroge i hajstørrelse og kraftigeliner, så et druknet træ ikke saboterer (200 kg brudstyrke foreslås).

Kommentar
Fra : ABsan

Dato : 22-08-13 10:18

Hvor kan man anskaffe sådan en kraftig magnet som kan klare jobbet ?

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 180 point
Dato : 22-08-13 21:26

Hvis du har/kender nogen med et kasseret harddiskdrev, så skil det ad. Der sidder to stærke magneter , en på hver side af en flad trådspole, som sidder i bagenden af den arm der bærer læse-/skrivehovederne. De er sandsynligvis forniklede og flade, og med lidt snilde og håndværk kan man vende dem ryg med ryg, så begge magneter vender udad. I enden på en stærk line har du et fint fiskeredskab til mistet grej.

Kommentar
Fra : ABsan

Dato : 22-08-13 22:47

Okay vil prøve

Godkendelse af svar
Fra : ABsan

Dato : 22-08-13 22:47

Tak for svaret pbp_et.