/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Sangskjuler
Fra : laikatøs
Vist : 2122 gange
100 point
Dato : 17-08-13 16:55

Er der nogen der kan give mig en god ide, til en sangskjuler til et Diamantbryllup ?

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 17-08-13 17:23

Det kommer jo meget an på om det skal være sjovt, seriøst eller højtideligt og hvor tæt du er på brudeparret - og hvor kreativ du er
Men prøv at google 'sangskjuler' (billeder) så kommer der mange frem. Du kan selvfølgelig også skrive 'sangskjuler diamantbryllup'

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 110 point
Dato : 17-08-13 17:28

Her kan du finde inspiration http://littlebear.dk/sangskjulere.php

fuglen på grene, er altid god http://littlebear.dk/fuglen.php

æresport, mand og kone, noget lign. http://www.festsangeogsangtekster.dk/Soelvbryllupssange.html

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-08-13 19:13

Sommerhus, campingvogn, trillebøre/taske, kuffert, kiste fyldt med diamanter.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-08-13 19:59
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-08-13 20:01
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-08-13 20:16

Så skal man jo vide noget om vedkommende. Jeg har set en kæmpe cigaretpakke, en firmabil i pap, en fupkage med lys osv osv.

Nu er en diamant jo ikke sådan at eftergøre, så det bør vel være lidt person/interesse/erhvervs orienteret.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 18-08-13 20:13

Lav en skattekiste.
Tag en papæske med låg, måske en skoæske. Lav låget hvælvet ved at sætte et stykke buet pap over låget. Sæt buede pap-ender i gavlene. Forsyn skattekisten med kæder i begge ender af låget og af kassen - de limes på, så låget kan stå åbent. Lav håndtag i enderne af kassen formet af tyk tråd og sæt dem på med limpistol.
For at få kassen til at ligne en trækiste, gives den patina med vandfarver og speed-marker så den ligner en trækiste.
Som ekstra pynt limes også glas-diamanter (som ellers bruges til at lave perlekranse af) rundt om på skattekisten.

Rul sangene sammen og sæt snor om hver enkelt. På hver snor trækkes der en diamant-glasperle.

Du har måske også selv en træ-æske med låg som kan bruges.
Jeg har selv lavet skattekisten til det grå guld - en 60- års fødselsdag- med sangene blandet med guldukater fra chololadebutik. Har billede af denne skatkiste, som jeg gerne sender hvis jeg får mailadresse.

Mvh. Kai.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-08-13 20:23

Har billeder af campingvognen og trillebøren.

Godkendelse af svar
Fra : laikatøs

Dato : 21-08-13 08:51

Tak for svaret katekismus. Ville også gerne havde givet point til kai- for skattekisten, men kan man dele point ?