/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
exFat extern harddisk virker ikke ?
Fra : return
Vist : 782 gange
500 point
Dato : 16-08-13 18:55

hej

nogen dert måtte kende til dette her lille problem

har formateret en extern harddisk i et format som heddet exFat det blev gjort for længe siden og blev gjordt fra en windows 7 maskine den skulle nemlig bruges til at være en bacup disk så man både kunne gemme filer fra en alm windows pc samt en mac pc og ja det har virket længe ,men nu er der opstået et problem som går på at den ikke vil accpterer de filer jeg prøver at lægge over på den externe disk ,så har prøvet at tage en kopi af alt hvad der var på disken og lægge det ud på mit skrivebord på den aml windows pc og det virkede som det skulle så formaterede man jo den externe harddisk på en anden windows pc og det virkede også .
formatrede den på så på ny i exFat format det virkede også men nu er problemet er så nu at når man forsøger at få filerne over på disken igen ja så sker der det at jueg ikke kan få lagt filerne over på disken igen den alm pc hvor den externe harddisk jo nu er forbundet til faktisk nærmest fryser og de filer i den mappe jeg jo prøver at lægge over på disken igen ja de arter sig underligt selve ikonerne på filerne forsvinder og kun hvad filerne hedder står tilbage
så hvis der er nogle der kender til problemet må i meget gerne komme med et bud på hvordan det problem løses

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-13 19:27

Jeg ved ikke hvad ex-Fat kan håndtere af størrelser.
Men FAT32 kan kun håndtere op til ca. 4 GB ad gangen.

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 500 point
Dato : 16-08-13 21:09

Windows laver altid kludder i FAT hvis der er mange filer og >32 GB data - ved større filer kan det være op til 50-100 GB ialt før det går galt.
Køb MacDrive programmet til PCen så Mac partitioner kan tilgås.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 17-08-13 10:08

Eller brug NTFS og lig NTFS driver på din MAC, hvis det er en Seagate USB hardisk er denne driver gratis
http://www.seagate.com/support/external-hard-drives/desktop-hard-drives/backup-plus-desk/ntfs-driver-for-mac-os-master-dl/

Problemet kan skyldes dit Antivirus program har problemer med din USB Hardisk, har du kørt noget helbredscheck på denne USB Hardisk ?

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 19-08-13 19:40

Tak for svaret JensT.