/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fra XP til WIN 7
Fra : ara
Vist : 428 gange
50 point
Dato : 16-08-13 08:29

Hej.

Jeg vil gå fra XP til WIN 7.

Skal man have ekstra beskyttelse mod virus og lign, eller er det nok med de programmer der er på WIN 7.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 16-08-13 08:36

Nej da Windows er meget mere sikker end xp er .
Jeg bruger selv microsoft security Essentials et gratis
virus program fra Microsoft et udmærket program .

Kommentar
Fra : janik

Dato : 16-08-13 08:37

Windows 7

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 16-08-13 08:39

jeg har gennem en tid nøjes med windows essentiels som virus tjekker og windows firewall.
Men i disse tider med overvågning, essentiels sender mange oplysninger til windows om din færden.
Jeg har set en del tilfælde hvor en windows som jeg mener er lovlig er blevet dømt ude.
På det sidste har jeg brugt avast free.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : janik

Dato : 16-08-13 09:27

stone47 windows essentiels sender altså ikke oplysninger til Microsoft siger jo lidt sig selv at
det ville være et uoverskuelig masse oplysninger de ville få og er tilmed ulovligt uden
din samtykke .
Men ara som udgangspunkt er et gratis virus program kun en demo og
er ikke så meget værd .
Det mest sikker er at du laver en partition på din harddisk du kan bruge til
netbank og andre ting du ikke ville have andre ikke kan se er ikke 100 % for er der
ikke noget der er desværre.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-08-13 09:43

Zonealarm antivirus og firewall free 2013 synes jeg er et super program. Kan downloades hos www.zonelabs.com pas på du ikke får downloaded trial versionen af betalingsudgaven.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 16-08-13 12:58

ara der findes ikke nogen gratis virus programmer der tager noget som helst eller meget lidt .
Det siger jo lidt sig selv at man ikke kan lave et gratis program som kræver flere
opdateringer om dagen for og er en står misforståelse at man er sikker med
dem du kan downloade på nettet .
Jeg har flere der kommer for at få lavet deres pc fordi den er blevet
langsom og det skyldes for det meste en virus forbi de har et gratis program.
Prøv den her i 30 dage og køb den hvis du er tilfreds med den.

http://campaigns.f-secure.com/da_DK/sem/is/l/index.html?ecid=4437&pcid=4437&s_kwcid=TC|17300|spyware%20doctor||S|b|37195345194

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-08-13 13:33

Citat
ara der findes ikke nogen gratis virus programmer der tager noget som helst eller meget lidt .

Det er vist mere løgn end sandt. Der er masser af tests der viser at gratis programmer giver en god basic beskyttelse. Den ofteste årsag til virus på en PC er brugeren selv. Alle virus skal være ude før der kan laves en kur mod dem. Det er kn et spørgsmål om, hvem der er de første til at blive angrebet.
Der findes selvfølgelig forskellige metoder Anti Virus programmer bruger til at finde nye virus, der endnu ikke er kendte, bla. ved at kigge efter bestemte kodestumper i filer.
Je vil påstå at gratis programmer og betalingsprogrammer fra samme firma, opdateres nøjagtig lige så ofte, da de normalt bruger de samme virus definitioner.
Uanset hvilket Antivirus Program gratis/eller betalt du bruger, får du på et eller andet tidspunkt Virus eller Malware ned på din maskine. så sørg for et komplet image af systemet med jævne mellemrum, og aller helst online backu af dine vigtige filer.
Den eneste måde at undgå Virus 100% er ikke at gå på nettet, og ikke udveksle filer med andre, men så er der jo ikke nogt sjov ved en computer.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 50 point
Dato : 16-08-13 13:36

Test af gratis programmer:
http://www.computerworld.dk/art/216647/stortest-her-er-de-bedste-gratis-antivirus-programmer

Zonealarm er ikke med, da det er forholdvis nyt at de laver en komplet pakke.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 16-08-13 13:50

Efter at have prøvet lidt forskelligt, bl.a. avg og avast, er jeg gået helt over til Microsoft Security Essentials, det fungerer fint, forstyrer mindre og er lettere at holde opdateret.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 16-08-13 14:01

Brassovitski nej er nu ikke løgn og latin siger da sig selv at et firma ikke
ikke laver et gratis virus program ligeså effektiv som det program de
sælger .
Men helt rigtigt at de giver en basic beskyttelse så er det jo bare
hvad basic er og om det er nok for dem der køre med dem.
Jeg syntes bare et 300 til 400 kr om året for 3 pc i husstanden er til at
overse og der får man et rimelig godt program .

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 16-08-13 14:05

Tak for svaret Brassovitski.

Flere gode svar, men du vinder