/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Alm.ord i tekst hyperjumps til sexsider
Fra : Qualiman
Vist : 586 gange
200 point
Dato : 05-08-13 21:24

Når jeg åbner en side på nettet (Ekstrabladet eller BT, eller ....) er der ofte flere ord highlightet som hyperlink til forskellige sider med sex eller lignende
Har jeg fået et eller andet skidt på min pc

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-08-13 08:03

Yes det er en "virus" og kaldet ad-aware.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 06-08-13 12:25

Jeg kører Essentials og har Ashampoo malware samt har kørt Panda Cloud cleaner - så jeg mente ellers at jeg havde det jeg skal have
Nu har jeg kørt Spywarefighter og Ad- Aware Antivirus uden at de har kunnet hjælpe mig !!!!
er der nogen gode råd

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 06-08-13 14:23

Dem jeg er stødt på har været meget genstridige, hvis en af dine virus-, mal-ware- eller ada-ware programmer fanger den virus du har så google [Virusnavn] removal tool så finde man som regle en guid til hvordan man fjerne den helt. Ellers er det igang med spybot search and destroy, HiJack This og superantivirus spyware.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-08-13 20:06

du tror ikke det bare er de cookies der er gemt på din computer, der fortæller at du har kigget på nogle af de sjove sider. så popper der automatisk alt muligt af den slags op.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-08-13 09:56

Citat
du tror ikke det bare er de cookies der er gemt på din computer, der fortæller at du har kigget på nogle af de sjove sider. så popper der automatisk alt muligt af den slags op.

Det er det ikke, det er en virus. Flere af mine kunder har haft den samme type virus og den har været noget så besværlig at fjerne.

Godkendelse af svar
Fra : Qualiman

Dato : 12-08-13 11:33

Tak for svaret webnoob.

Efter at prøve diverse programmer søgte jeg hjælp hos Spywarefri.dk

Efter 2-3 dage og en hulens masse prorammer og logs og .... fungerer den igen