/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Store problemer i win98
Fra : summer
Vist : 499 gange
200 point
Dato : 04-12-01 00:15

Min kammerat har haft en "I love you" virus på besøg. Den har blandt andet gjort så hans A-drev ikke virker. Han vil have hans Computer formateret, derfor A. Jeg har fået ham til at ændre i CMOS,en så det er drev D (cd-rom) der står først, istedet for A. Så kan han vel bruge windows-cd'en til erstatning for A-drevet, ikke??

Så har han været inde og tjekke hans pc på http://www.pcpitstop.com/ og har fået følgende svar:
• Outlook Express not using Restricted Site zone
• Outlook 2000 not using Restricted Site zone
• Unusually low performance (Drive C)
• Check IE Restricted Site zone
• Cosider a new system
• Scan for errors (Drive C, E)
• Slow Internet performance
• Adjust IE browser cache size
• Consider installing a CD-RW drive

Hvad betyder dette på dansk?

Inden han formaterer spørger han:
"Mit mål:
At få kontakt til A drev.
At kunne gemme og geninstallere følgende filer: mail adr (outlook expres) -
adr & tlf liste (outlook) - MP3 filer - Billedfiler - Videofiler - Dokomenter fra Word & Excel"

Hvordan gør han lige det nemmest?

mvh
summer

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 210 point
Dato : 04-12-01 00:51

Fortsat>>>
Glemte den første:
Unusually low performance (Drive C)>> Usædvanlig langsom performance,---dette kan bare skyldes at drev C:/ er meget fyldt op.
Check IE Restricted Site zone >> Gennemgå IE`s forbudte zoner >>>Gå ind i Kontrolpanel >>Internetindstillinger >>Sikkerhed. Der kan man vælge niveau for IE sikkerheden

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-12-01 00:58

summer skrev i meddelelsen <3CTO7.834$9p.102398@news010.worldonline.dk>...
>Min kammerat har haft en "I love you" virus på besøg. Den har blandt
>andet gjort så hans A-drev ikke virker. Han vil have hans Computer
>formateret, derfor A. Jeg har fået ham til at ændre i CMOS,en så det er

Hej.

Formatér hd og start op med en win98 startdiskette. Så skulle problemet være
løst.
Så er det som at starte på en helt ny hd (minus f-disk)
Mvh.
Torben

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-12-01 10:20

Hej Summer
kan i starte op og komme ind i windows?
Hvis i kan,kan i jo oprette en ny partion med partition magic 6.0 som kan downloades her
http://www.watchme.dk/ og så gemme alle de ting som din ven vil gemme på den nye partion.
Når i så er inde i windows kan i genstarte i dos,når dosvinduet kommer frem skriver i format C:
når maskinen så er formateret skriver i D:install (sørg for at windows ligger i drevet)
Gå lige ind i biosen først og sæt a drevet til at starte først igen
Når maskinen først er formateret vil a drevet være normal og alle virus fjernet
Til de andre spørgsmål vil jeg ikke skrive noget om da Parkenss er kommet med et svar på hvad de betyder
MVH og held og lykke Brian

Kommentar
Fra : summer

Dato : 04-12-01 11:46

Foreløbig tak. Jeg snakker lige med ham i aften.

mvh
summer

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 04-12-01 13:56

Til briani
Jeg læser spørgsmålet sådan at hele Maskinen skal formateres. Ellers ville det eneste rigtige at gøre, for at bevare Data, selvfølgelig være at oprette en midlertidig partition, som du skriver.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-12-01 14:20

Til Parkenss
Hele maskinen skal jo formateres,men inden dette bliver gjort er der en del ting som summers ven gerne vil bibeholde
derfor er det meget naturlig at gøre som jeg foreslår i min kommentar
der var jo også lige den muglighed at hvis man kunne låne en brænder-og så sætte den til midlertidlig-og så brænde de ting over man vil gemme.
Til summer og hans ven
Jeg vil foreslå at når i kommer så langt at i er klar til at formaterer-at i så deler harddisken op i to foreksempel den ene partionene 80% som i kan kalde harddisk-og den anden 20% som i kalder sikringsharddisk-så kan man altid bruge sikringsharddisken til at gemme de ting på man vil gemme-på den måde har man altid 20% som ikke bliver slettet efter en formatering
En anden god ting vil værer at når man har instaleret alt det man har til sin maskine-at man så laver en backup af det hele,jeg har lavet en backup af mit i programmet der hedder ghost,når der er store proplemer med min maskine eller hvis jeg har fået en virus ind-så sætter jeg bare min backup cd i og starter op med en ghostdiskette-så er det hele gendannet på under 10minutter-en virkelig godt program den der ghost som norton laver,den kan jeg stærkt anbefale
MVH og håb om i får det til at virke Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-12-01 14:27

Tillæg til mine kommentar
er i intereseret i den der ghost har jeg programmet liggende,og vil meget gerne sende den til jer
den fylder 9.10MB
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-12-01 19:00

Klik på linkene så giver den mere information.
Kort sagt har han ikke besøgt windows update i lang tid, hvis
nogensinde.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Mon, 03 Dec 2001 23:15:21 GMT, "summer" <summer.news@kandu.dk>
wrote:

>Så har han været inde og tjekke hans pc på http://www.pcpitstop.com/
>og har fået følgende svar:
>• Outlook Express not using Restricted Site zone
>• Outlook 2000 not using Restricted Site zone
>
>Hvad betyder dette på dansk?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-12-01 19:55

Jens Peter Karlsen skrev i meddelelsen
<3l3q0u4hf6k9vspvfufthr0ph9ioifrgd1@4ax.com>...
>Klik på linkene så giver den mere information.
>Kort sagt har han ikke besøgt windows update i lang tid, hvis
>nogensinde.
>

Hej.

Ja og du har aldrig lært at quote *G*

Svar efter indlæg man svarer på.

Mvh.
Torben

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-12-01 20:13

"summer" <summer.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3CTO7.834$9p.102398@news010.worldonline.dk...
> Min kammerat har haft en "I love you" virus

I love You ødelægger ikke diskettedrev !

> Jeg har fået ham til at ændre i CMOS,en så det er drev D (cd-rom) der står
først, istedet for A.

Fint - hvis han skal boote på CD.

> Så har han været inde og tjekke hans pc på http://www.pcpitstop.com/
> Hvad betyder dette på dansk?
Det betyder at hans Internet ikke kører helt super, og at hans HD er lidt
sløv.
Så foreslåes at han køber en Brænder og et nyt system.
Tjah !

> "Mit mål:
> At få kontakt til A drev.

Kan han boote på a-drevet, eller kan han bare ikke se det fra windows ?

> At kunne gemme og geninstallere filer
> Hvordan gør han lige det nemmest?

Rens maskinen for virus.
I ro og mag laves backup af alle ting.
(Husk også dine links!)
Gem det hele på en CD, en anden HD, en anden partition eller i nogle
biblioteker.
Få a-drevet til at virke.
Formater hvis data er i sikkerhed.
Geninstaller windows.

Noget i den retning.

venligst
Tom

Kommentar
Fra : summer

Dato : 04-12-01 23:30

Der arbejdes på sagen. I har alle kommet med gode forslag. Jeg kommer tilbage

mvh
summer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 05-12-01 17:19

Jeg ville gerne give alle point, men jeg tror tomov kommer med den mest kortfattede og klare fremgangsmåde. Jeg venter lige lidt.
Han har 2 Harddiske, så det er nok det nemmeste, at bruge den ene som back-up, da han ikke har cd-rom brænder.
Han skulle være tjekket for virus og jeg har læst flg link http://www.uni-c.dtu.dk/loveyou.html Her står hvordan man manuelt kan undersøge
i registry om der er filer som ILOVEYOU har tilføjet .vbs og dem skal man så slette, men så sletter man vel også f.eks. den billedfil som hedder etellerandet.jpg men som er blevet tilføjet .vbs - altså etellerandet.jpg.vbs

Han kan se hans A-drev i Enhedsorientering, men det virker ikke, men det kommer det måske til efter formatering.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-12-01 17:35

Hej summer

Er det du skriver der en optimering af ,hvordan det går,---eller ????
Ja,--der er ikke andet at gøre end at slette alle filer med efternavnet .vbs.--For at være 100% sikker på at alt er væk.
Uden al tvivl kommer A-drevet til at fungere efter Formateringen.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-12-01 18:00

Hej igen

Hvis jeg må komme med min personlige mening,-så Formater det hele. Start på en frisk. Det kan være så usikkert at regne med at få fjernet alle inficerede filer. Bagefter husk at installere InoculatelT PE.
Har læst og hørt om så mange der uden held har forsøgt at redde hvad reddes kan,--kun for efterfølgende at få endnu en skuffelse når den sniger sig frem igen,-fra noget man mente var renset.

Mvh
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : summer

Dato : 05-12-01 18:42

Jeg tror desværre også det er det bedste at gøre. Hvis han forsøger at lappe, så får han bare nogle data med huller og fejl i, som vil være temmelig irriterende.
Det vil derfor være mit forslag til ham. Hvis han insisterer på at prøve, at gemme noget må jo så gøre det.