/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Blinklys
Fra : Avant85
Vist : 570 gange
300 point
Dato : 01-08-13 20:01

Min datter har en lille 30 scooter. Det er 'nok' en kineser (måske Honda kopi)

Den hedder Benda, som står 'lidt diskret' under luftfilteret - eller på - eller deromkring

Problemet er blinklyset i højre side i bag - Vi pillede pæren ud og vi var enige og næsten sikker på, at pæren IKKE var sprunget / brændt af

Men vi fik fat i en ved T. Hansen - men efter montage af ny pære var problemet det samme

Den højre blinkpære foran blinker meget hurtigt og den bageste blinker ikke

Nu havde vi ikke tid til at skille den ad - pille skærme af, så man kan se ledningsførelsen

Den fatning som bagpæren sad i / skulle sidde i sad lidt løs i forhold til den i venstre side

Så vidt jeg kunne se, så fik pæren stel (minus) i fatningen og plus i bunden af fatningen

Men om fatningen får minus via en ledning eller skal ha' det ved at sidde så den berører stellet

Er der nogen, som fatter en brik af det jeg skriver, og evt. har en god ide om, hvad der er galt

Venligst Avant85

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 300 point
Dato : 01-08-13 21:24

Tag en prøvelampe eller et multimeter og prøv at se om det er strøm i bund af fatningen til pæren når du bruger blinklyset. Er det ikke det må du følge ledningen og finde fejlen.Det burde ikke være så svært.
alimak

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 01-08-13 21:38

det er en dårlig forbindelse. eller også er pæren sprunget, men da du har skiftet den, er det sikkert en forbindelse der ikke er i orden.
der er ikke andet at gøre, end at skille det ad og finde fejlen.
når fatningen sidder løs kan det være at stelforbindelsen ikke er god nok.
det burde kunne klares med at spænde fatningen fast.

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 01-08-13 22:33

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-08-13 22:43

Tak selv
alimak