/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Studerende og A-kasse
Fra : joker
Vist : 1042 gange
100 point
Dato : 31-07-13 13:03

Hej

Jeg arbejder som tekniker og har gjort dette i 8 år mens jeg har været medlem af a-kasse og fagforening. Jeg skal nu til at læse maskinmester i 3 år og har ikke rigtig kunnet finde svar på hvad jeg gør omkring a-kasse og fagforening.

Jeg ser ingen grund til forblive medlem af fagforeningen mens jeg læser og når jeg bliver færdig er det alligevel ikke den jeg skal blive i.

Der er flere a-kasser som tilbyder, at man kan melde sig gratis ind et år inden man bliver færdig med at læse også er man sikret.

Nogen som kender situationen eller har gode råd?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-07-13 13:21

Hvorfor spørge her hvor du aldrig/åbenbart sjældent finder et tilfredsstillende svar?

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   12
- Annullerede   49
- Slettede   0
Ialt   62

Så var det da bedre at spørge i den fagforening du er medlem af nu...

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 31-07-13 14:41

Ja - "tak for hjælpen" - siger jeg sandelig også!!!

49 spørgsmål annullerede, og kun 12 accepterede
- og ikke ét spørgsmål accepteret i de sidste 7 år!!!

Hvor nærig er det dog muligt at blive med gratis point, når venlige Kandu'er bruger deres tid på at forsøge at hjælpe med svar på dine spørgsmål?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-07-13 15:05
Kommentar
Fra : Guild

Dato : 31-07-13 17:25

Med den historik skal du IKKE forvente nogen hjælp. Svarer til at pille en appelsin i lommen-
/PG

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-13 18:50

Citat
Nogen som kender situationen
Ja.

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 100 point
Dato : 31-07-13 23:11

Som du selv er inde på så har du reelt ikke noget at bruge hverken A-Kasse eller Fagforening til under studiet.

Men tag en snak med A-kassen om hvorvidt dine rettigheder eventuelt kan være hvilende.

PS Jeg har ikke noget at bruge point til så om du lukker spørgsmålet på den ene eller anden måde rager mig en høstblomst jeger bare glad for at hjælpe.

Vh

Godkendelse af svar
Fra : joker

Dato : 31-07-13 23:37

Tak for svaret Thomas.Haugaard.

Det var da rart der var en som gad svare. Det er 6 år siden jeg har brugt siden og stødte på den ved et tilfælde igen. Jeg har annuleret de spørgsmål hvor jeg ikke fik et svar jeg kan bruge til noget... Men ok, de point er jo tilsynelandende meget vigtigt, så jeg vil undlade at benytte foraet yderligere og dermed ikke belaste jeres sparsomme tid og enorme viden.