/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Format af NTFS disk
Fra : Zooe
Vist : 321 gange
50 point
Dato : 10-06-03 02:01

Hvordan i alverden formatere man et ntfs drev under windows xp?
Jeg har prøvet at reinstallere xp men der er stadig nogle stumper fra den gamle opsætning tilbage, selv om jeg har bedt installations progammet om at formatere drevet.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-06-03 02:38

Hej Zooe!

Start op fra din Windows XP CD. Ret i dine opsætninger til at starte fra CD (first boot).

Derfter vælger du "R" første gang og der startes op i DOS lignende niveau.

Kommandoen hedder "Format" og hvis du vil lave om på partion så "diskpart" og skriv "help format" for at se muligheder.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-06-03 06:42

Hej Zooe
Hvis du vil formatere og slette din HD 100% ville jeg bruge kommandoen FDISK.
Der findes en bruger vejledning på http://www.wintip.dk/guides/fdisk/
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : bamsen4u

Dato : 10-06-03 06:55

hej zone
hvilken seksualitetsform hører formatering NTFS disk under. Ved at løsning af edb-problemer giver en vis tilfredsstillelse - men seksuelt????

Kommentar
Fra : Zooe

Dato : 10-06-03 06:59

Hey Bamsen4u

For kert kategori !!!!!!!!!!

Sorry

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 10-06-03 09:51

enywho, jeg har programmt liggende det løser dine probs.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 10-06-03 09:52

Haha, sådan en harddisk gad jeg nok at se

srhansen out

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 50 point
Dato : 10-06-03 11:34

klik dig ind her og hent dette værktøj

http://www.mirrors.org/archived_software/www.bootdisk.com/original.htm
klik på:

"Windows XP Custom Install Disk"

sæt en tom diskette i drevet og dobbeltklik på filen som du har hentet, den opretter så en bootdisc.
boot så din computer på den og når du har a:\> skriver du sådan her:
tryk enter ved hver linie

a:\>cd aefdisk
a:\aefdisk>aefdisk /unhident
a:\aefdisk>aefdisk /delall

hvis du vil formatere skal du gøre følgende:
genstart så computeren med din win9x/2k/xp bootdisc og opret din partition(er)
hvis du kun vil have een partition vælger du kun punkt 1 (opret primær partition
enter dig hele vejen igennem indtil du kun kan trykke på esc.
genstart computeren og ved a:\> skriver du format c:
nu skal du kunne finde alle dine gb. og indstallere win x.
eller du kan lade XP om at gøre det, under insatllationen (husk at vælg enten NTFS eller FAT32)

der kommer sikkert nogle fejl under indlæsning af diskette, men dem skal du ikke
tage dig noget af.

Kommentar
Fra : Jonesk

Dato : 10-06-03 14:00

Det kalder jeg en fetish...

Kommentar
Fra : Jonesk

Dato : 10-06-03 14:00

Det kalder jeg en fetish...

Godkendelse af svar
Fra : Zooe

Dato : 12-06-03 05:50

Tak for svaret nu kører maskinen ordenligt igen, jeg troede ikke at det kunne lade sig gøre.