/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Navn til website?
Fra : xixworld
Vist : 682 gange
100 point
Dato : 09-06-03 23:41

Jeg har lavet en hjemmeside til udlejning af sommerhuse og nu mangler jeg bare et navn ( domæne ) til den. Jeg har søgt og søgt, men syntes at alle navne er optaget, så derfor søger jeg lidt hjælp her.

Jeg søger hjælp til at finde et navn til siden. Navnet skal bare være net at huske og skrive og så skal det være et ledigt domæne.

Håber meget på hjælp her da min hjerne er meget tom.

Kommentar
Fra : TEXXXAZZ

Dato : 09-06-03 23:46

http://www.enavn.dk/cgi-bin/index.cgi
her kan du få Eks.. bogodtisommer.dk

er det dejlige sommerhuse???

hilsen Michael

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 09-06-03 23:55

sommerlej.dk
sommerhuset.nu
sommerferie.net
lejsommerhus.nu
sommerhus.cc er forøvrigt også ledigt

Jeg kommer sikkert på flere om lidt.

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

Accepteret svar
Fra : Marchwitz

Modtaget 110 point
Dato : 10-06-03 00:19

sommerhjem.dk
sommerferiehus.dk
feriested.dk
hvorheniaar.dk
hvorhen-i-aar.dk

M.v.h.
Kim Marchwitz

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 10-06-03 09:58

dinsommer.dk
godsommer.com
danhus.com
sommerhus.se
sommerhus-ferie.dk
"hvorsommerhusetligger".dk

mvh
Linkman

Kommentar
Fra : gralle

Dato : 10-06-03 13:01

Der findes jo domæneudbydere som kan genere forslag til ledige navne, jeg husker ikke lige hvilke, men det er der måske andre der kan.
Det var måske en bedre løsning end en masse domæneforslag som skal tjekkes.

hilsen.jan

Jan Gralle

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 10-06-03 13:18

Jeg har engang prøvet sådan en generator, jeg husker heller ikke hvor,
Den gav en forfærdelig masse navne, mere eller mindre besynderlige, i alfabetisk orden.
De virker tilsyneladende ved at sammensætte brugerens egne stikord på forskellig måde.
Det giver rent matematisk alt for mange muligheder, og er derfor, efter min mening, ikke brugbart.

Den bedste måde er at hitte på, og så prøve om domænet er optaget.
Jeg plejer at bruge denne:
http://www.domain-shop.dk/
Den er hurtig og sikker, derfor behøver man selvfølgelig ikke at handle hos domain-shop, de er nemlig for dyre.

Men selvom man finder et godt navn, kan det jo nå at blive taget af en anden, inden man får taget sig sammen til at reservere det.

M.v.h.
KM

Kommentar
Fra : xixworld

Dato : 10-06-03 14:59

Der er kommet mange gode navne men det vil være dejligt hvis det var et .dk og uden ord-ord.dk og hvis det er for langt, da det ikke ville kunne bruges til noget. jeg har fundet ferieguide men det er optaget i .dk men det vil være godt. Jeg også godt kunne bruge noget lige som dansommer. men det er hvad jeg er kommet på og ellers er jeg hel tom.

Det med en generator er noget rigtig "lort" kort sagt. Da der ikke vil komme noget frem der vil kunne bruges. (1 til 10000 for et brugbart domæne )

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-06-03 16:00
Kommentar
Fra : xixworld

Dato : 10-06-03 16:16

jeg ved godt hvordan man søger på et domæne, men kan ikke lide på et.

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 10-06-03 16:33

hvor ligger sommer huset henne ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-06-03 16:38

Solhuse.dk
Ikke tjekket.
Emesen.

Kommentar
Fra : xixworld

Dato : 10-06-03 16:42

det er ikke et hus, men et udlejnings site men flere huse

Kommentar
Fra : xixworld

Dato : 10-06-03 16:43

emesen >>> er optaget

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 10-06-03 16:57

hvad med sommerlej.dk det er ledigt

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-06-03 16:58

http://www.domaene.dk/
sommerleje.dk er ledigt
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-06-03 16:59

Det er billigere hos gratisdns.dk
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-06-03 17:01

lol linkman - vi var hurtige.
Emesen.

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 10-06-03 17:02

http://www.b-one.nu/

lejehuse.dk

er ledigt

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 10-06-03 17:06

jepper
Tænker lidt på det her

"når det bliver sommer skal man lege med sine børn"
sommerleje.dk

kan du se paralellerne
Linkman

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-06-03 17:12

Alle de andre ord kan du bare have som metatags.
Emesen.
PS. Du skal nok skynde dig, for dette står jo åbent.
PSS. Du vil nok få en masse besøgende, som tror det har noget at gøre med en slags olympiade.

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 10-06-03 17:14

ja for pokker jeg ville tage det altså sommerleje.dk emesen har en pointe der
men skynd dig

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 10-06-03 17:51

Kan du ellers fortælle noget om sommerhus udlejnings firmaet?
Taler vi om et bestemt område af landet eller er det i hele Dk?
Er der et personnavn eller stednavn man med fordel kan bruge?
Lige som: Kjeldsens Småkager eller Sjællands Tidende.

Hvorfor skal det egentlig helst være et dk domæne?
Der er da rigtig mange tyskere der lejer sommerhuse her i Dk

Man kan også sammensætte ord og tal
f.eks: lej1hus.dk , klik1hus.dk , o.s.v.

M.v.h.
Kim Marchwitz

Kommentar
Fra : xixworld

Dato : 10-06-03 20:14

Der er ikke noget bestemt personnavn eller stednavn og der er sommerhuse fra hele danmark. Jeg kunne godt bruge et andet domæne end .dk men .dk siger lidt om hvad det er for et land siden er fra og så er der en stor pris forskæl.

Det med at sammesætte ord og tal syntes jeg ikke er så godt da domænet kan forståes forkert. det udtales på en måde og staves på en anden.

Det jeg ønsker er bare et domøne der fortæller at det er sommerhuse der udlejes og at det er i hele landet

Kommentar
Fra : hejdi

Dato : 11-06-03 01:06

sol&sommer.dk

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 11-06-03 07:38

sol&sommer.dk ville være en god idé.
Desværre kan man ikke benytte "&" tegnet i domænenavne.
Men solsommer.dk er ledigt.

M.v.h.
Kim Marchwitz

Ps
kim&co.dk står ellers på min ønskeliste

Godkendelse af svar
Fra : xixworld

Dato : 24-06-03 15:50

Tak for svaret Marchwitz. jeg kunne ikke bruge nogen af dine forslag, men da det var det bedste der kom får du point. Jeg fandt dette domæne ferieguide.com