/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Exit
Fra : TheRealDeal
Vist : 1034 gange
300 point
Dato : 19-07-13 14:22

Kære alle

Hvad skal der til for at blive smidt ud af schweissregisteret og hvilke instanser skal der klages til, hvis man har noget på hjertet.

TRD og fortsat god sommer

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 310 point
Dato : 19-07-13 14:52

Sletning af Schweissregistret
§5. Føreren slettes af Schweissregistret såfremt vedkommende ikke længere opfylder kravene i §1. pkt. 1, 2 og 3.
§6. Hunden slettes ved dens død eller den dag ved udgangen af det kalenderår, hvor hunden fylder 12 år. §7. Schweissudvalget kan indstille til Skov- og Naturstyrelsen,at fører og hund slettes i Schweissregistret,
1. hvis føreren groft tilsidesætter adfærdskodekset nævnt i bilag 1,
2. hvis føreren overtræder bestemmelserne om færdsel uden for rekvirentens areal i forbindelse med
eftersøgning,
3. hvis føreren misbruger legitimationskortet,
4. hvis føreren gentagne gange overskrider fristen for rettidig indrapportering, nævnt i §8.

http://www.schweiss.dk/regler

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-07-13 15:30
Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 20-07-13 06:34

Har læst debatsiden på schweiss dk , § 7 kan bruges til lidt af hvert ?

SHV, konen er taget i sommerhus

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-07-13 13:07

Nah Sandhedsvidne - hvad skal du så bedrive tiden med, nu hvor konen er taget i sommerhus ?? Er du så alene med den unge pige i huset ??
Den schweisshundeforening synes sgu' snart for teoretisk funderet, ikke at der er noget i vejen med teori men det praktiske - håndværket - er ikke altid noget der skønnes på!! Ikke fordi jeg kender denne Bent Jacobsen som er blevet smidt ud af foreningen, da han efter eget udsagn udebliver fra kurser, møder mv., men som åbenbart heller ikke ynder brugen af pejl !! Han kan have ret i sine meninger et langt stykke henad vejen, men hånden på hjertet: Har han stadig helbred til at stase efter en schweisshund i mange timer - jeg mener han er et sted sidst i halvfjerserne - kan han fysisk det samme som han tidligere har kunnet ?? Måske skulle man sætte en aldersgrænse for hundeførere - det samme kunne man måske forlange af visse jægere, specielt i det jyske omkring Vejle/Horsens

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-07-13 16:29

Det er nemlig helt rigtigt - kære ØV4. Er man over 70, kan man lige så godt bestille rustvognen - og her taler jeg ikke om en gammel Volvo med camplet påhæng.
Jeg bliver faktisk 71 den 21. august 2013, og jeg kan løbe 4 km uden at blive træt - altså overmåde træt. Det er squ mere udmattende at servicere hustruen.
Nu drejer det sig jo ikke om, for en hundefører, at skulle kunne indhente et flygtende rådyr og fange det af med hirschfänger, og man forventer nok heller ikke, at en hundefører skal kunne stille op til ironman konkurrencer.
Derimod kan man stille krav til schweisshundeførerne at deltage i de kurser og møder der arrangeres, idet den slags nok har sin berettigelse, hvis de iværksættes. Hvis bemeldte hundefører ikke vil rette ind til højre, så er en "exit" naturligvis berettiget.

I øvrigt troede jeg at tråden "exit" handlede om noget helt andet.

Mvh.
Tonganeseren

Kan sagtens snuppe ØV4 på en rask 100 meter.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-07-13 16:45

Men dog, kære Tonganeser !!

Jeg skrev MÅSKE - læs nu hvad jeg skriver !!??

Det med de 100 meters løb, taber du - jeg har nemlig fået min el-kørestol tunet, så det er jeg ret sikker på du ikke kan slå mig i !!

Men ellers en fortsat god dansk sommer - pragtfuld

ØV4

Har iøvrigt lige hørt, at bb1 har været i Kroatien som adjudant for sin gode ven Jens og hans udkårne Honey, på deres bryllupsrejse - med alt betalt, typisk for gededræberen !! Gad vide om det økonomiske tilskud kommer fra DJ ???

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-07-13 18:05

Sugar Daddy gør ikke noget gratis. Måske har han fået retten til den første nat med bruden?? Den slags falder jo i turbanen på "godsejerne". Om bruden er et ubeskrevet blad - tvivler jeg dælme på.

Mvh.
Tonganeseren

Godt man ikke er godsejer.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-07-13 19:57

Det kan godt være du ikke er godsejer. Til gengæld er du sommerhusejer af et SORT (snart) hus - det er mindst lige så godt som at være godsejer !!!

Sugar Daddy !!!!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-07-13 20:47

Jadak! Jeg hader sorte sommerhuse med hvide dør- og vindueskarme + vindskeder etc. For hvert strøg jeg tager med den brede pensel bliver jeg mere og mere irriteret over ikke at have noget at skulle have sagt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-07-13 21:28

Tonga, hvad farve skal et sommerhus ha' - svenskrød ?

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 20-07-13 21:53

Hvad fanden er meningen med at gøre grin med dette mandfolk, af en schweisshundefører, som står last og brat ved sine meninger, som også er udført i det virkelige liv, er det en fejl at han er + 70 mine herre, eller er det agurketiden som spiller jer et puds, det er underlødigt med den her debatform.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-07-13 23:06

Mine indlæg i denne tråd udspringer af den rene og skære uvidenhed om de faktiske forhold. Ved ikke hvem manden er eller hvad sagen drejer sig om. Jeg mener ikke, at jeg har medvirket til nogen underlødig tone, som i bund og grund er, som den plejer at være her på hjemmesiden - en blanding af faktuelle forhold, spøg og skæmt og masser af humor.
Faktisk slår jeg til lyd for at man ikke sender folk på sidesporet, når man er over 70 år.
Det eneste jeg derudover forholder mig til er, at en ellers fin forening åbenbart ikke synes om bemeldte hundeførers sociale aktivitetsniveau, og det er da ikke at gøre grin med nogen. Den slags gælder i alle foreninger landet over. Har man en tillidspost og lever man ikke op til regelsættet, er der da god grund til at gøre noget ved sagen. Jeg kender mange tillidsfolk hos DJ som ikke gør en skid for den forening de antages at arbejde for. Sad jeg selv i en bestyrelse - og fandt ud af at et andet bestyrelsesmedlem ikke gør, hvad man forventer af ham, så vil jeg da arbejde for at smide ham ud på røv og albuer, hvis han/hun/den/det ikke retter ind til højre.
Men endnu engang: Jeg kender intet til sagen og udtaler mig kun generelt om foreningslivet. Men måske kunne sagens elementer uddybes her i tråden - så vi alle kan forholde os til den.
Vi skal nok være seriøse.

Mvh.
Tonganeseren
Ingen navne - tak.
Så skyder vi ikke i blinde.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-07-13 23:07

Hej Kpt. Tommy.

Et sommerhus - efter min smag - skal være svenskrødt eller svenskblåt. Ikke fordi jeg lefler for det svenske flag - langtfra.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-07-13 09:17

Betterwisser.

Der er sgu' ingen der gør grin med den omtalte schweisshundefører !!! Men en ubestridelig kendsgerning er det, at han ikke er nogen årsunge mere - det er man nemlig ikke, rent fysisk, når man er i sidste halvdel af halvfjerserne ! Jeg har ikke n oget mod ældre mennesker, fylder faktisk 70 om godt 3 år, derfor tillader jeg mig at skrive som jeg har gjort - jeg kan sgu' godt mærke, rent fysisk, at jeg ikke er 25 mere ! Mon ikke det er sådan de fleste føler det efterhånden som årene går ?
Respekten for den pågældende er stor for mit vedkommende - har du fået for meget sol i går - nu var jeg vist "underlødig" (igen)

Tonganeser.
Det at følge en hund på opgave gennem alt mulig terræn, oftest halsende bagefter hunden i sporline, er sandelig ikke for sarte sjæle ! Det er også rigtigt, at det er hunden der skal finde et evt. skadet dyr, men ikke altid muligt at slippe hunden i en fri hetz, f.eks. ved jernbaner, stærkt trafikerede veje m.m.
Derfor kræver det en god fysik at være schweisshundefører ! Så af hensyn til de nødstedte dyr mener jeg, at folk der udfører de store opgaver også bør være fit - hvad hjælper det, hvis en hundefører p.g.a. manglende kræfter/sygdom selv kommer til skade - mere bøvl

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-07-13 10:19

Det der med konditionens nødvendighed må så også gælde i alle forhold, hvor man på et eller andet tidspunkt kan blive tvunget til ekstraordinære ydelser, hvor andre aktører er mennesker eller dyr.

Vi må squda have iværksat en slankekampagne for overfede jægere, politifolk og ikke mindst gaster på vores to u-både. Det er rigets sikkerhed der står på spil. Nu vil nogle selvfølgelig spørge til hvorfor en u-bådsgast skal være slank?? Om end ikke andet, så udgør en tidligere raketekspert og nuværende jagtpusher i Midtjylland en glimrende prop i u-bådens tårn, hvis man ikke når at smække lugen i.

Mvh.
Tonganeseren

Arbejder i sort.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-07-13 10:42

Fede soldater, politifolk, redningsfolk, kan ikke være til megen nytte, hvis ikke de har en vis grad af fysik og dermed god kondition - det bør være sund fornuft, uden jeg af den grund mener alle mennesker skal opfylde nogle normer, som samfundet stiller til disse professionelle "hjælpere" !!
Hvordan den enkelte privatperson iøvrigt lever, spiser, motionerer/ikke motionerer, ryger, drikker m.m.m., må sågu' være op den den enkelte - det hverken kan eller jeg blande mig i.
Med hensyn til den småfede jagtpuscher med det storsmilende gebis fra Ølsted - ja så er alt muligt. Hvis man fik ham proppet ned i en u-båd, ville forsvaret have en ubåd mindre - den ville ganske enkelt synke under den massive vægt fedlingen har

Godt "sort-arbejde"

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-07-13 17:00

Jeg har med vilje ikke taget stilling til hundesagen/den ældre mand, af den simple grund, det er først nu jeg hører om den. Er der ikke et link til sagen..? Jeg kunne faktisk godt tænke mig at læse lidt om sagen, da det ikke er hverdag at Betterwisser er oppe i det "svenskrøde" felt - for derefter at skifte til "svenskblå"....
Unskyld BW, men jæ ku' æt lade være.

Tonga, du slår da bare i bordet og råber vredt til konen om, at du vil fandengalme ha' at huset skal være svenskrødt....Basta!! OG, hvis det ikke skal være svenskrødt, kan hun fanden perkme male lortet selv....
Tør du det..?

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-07-13 17:20

Med vilje ingen link, for det er jo ikke givet det er denne sag, det handler om http://www.schweiss.dk/debatforum
Men er dog lidt nysgerrig, så mon ikke The Real Deal kommer på banen...........

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-07-13 19:17

Næh, kære Kpt. Tommy. Med alderen har jeg fået mindre og mindre at skulle have sagt. Hvornår jeg lod medbestemmelsen glide mig af hænderne ved jeg squtte. Men sådan er det jo. Jeg er mest af alt blevet brugt til avl og til at tjene penge men får dog lov til at sidde for bordenden, når vi har gæster - sådan af repræsentative grunde, formoder jeg..
Men nu er malingen købt, og sommerhuset bliver sort.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-07-13 19:43

Citat
Men sådan er det jo. Jeg er mest af alt blevet brugt til avl og til at tjene penge men får dog lov til at sidde for bordenden, når vi har gæster - sådan af repræsentative grunde, formoder jeg..

Så kan du se, hvordan Le Prince Henri har det.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-07-13 21:50

Det er squ svært at blive gammel. Kender det selv - det der med at yngre oversmarte kommer med nye løsninger på forskellige problemer. Jeg forstår det således, at bemeldte tidligere hundefører ikke ville bruge en pejler, som ellers er en smart konstruktion, hvor hundeføreren til enhver tid kan pejle sig frem til en eller flere hunde i arbejde. Nu forsvarer hundeføreren sig med, at han har hunde som halser, men selv hunde kan gøre undtagelser. Hvis jeg var schweisshundefører, ville jeg selv bruge pejl, for hurtigere at kunne komme frem til det anskudte dyr - hvis hunden har besluttet sig til at guffe løs på det anskudte dyr.
Ovenstående skal ikke betragtes som et angreb på hundeføreren, men er udelukkende min egen helt personlige mening.
Jeg er selv en gammel original med særlige meninger om mangt og meget. Jeg henfalder ikke til alt nyt, fordi det jeg tidligere har bedrevet, har såmænd været godt nok, men jeg er ikke blind for nytænkning.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-07-13 23:28

Er der ikke et link..?
Jeg kunne godt ænke mig at læse lidt om sagen - den bliver mere og mere interessant.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-07-13 23:44

Kaptajn Tommy, har du fået solstik, eller hvad?

Er der ikke et link?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-07-13 00:23

Med vilje ingen link, for det er jo ikke givet det er denne sag, det handler om http://www.schweiss.dk/debatforum
Men er dog lidt nysgerrig, så mon ikke The Real Deal kommer på banen...........

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-07-13 00:32

Så du, ikke give så meget hjælp

Jeg henfalder ikke til alt nyt, fordi det jeg tidligere har bedrevet, har såmænd været godt nok, men jeg er ikke blind for nytænkning.

- og maler sort

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 22-07-13 08:18

Den der pejl er det så dan en g.p.s som man vil sætte på demente mennesker,for at følge deres færden.?
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-07-13 09:26

Hej Sigfrid.

http://hike.dk/-927

Det er sådan et pejleapp. man benytter som schweiss-hundefører, eller andet fabrikat !!

Jeg kan ikke forestille mig det er sådan noget isenkram man benytter til demente, men i princippet, jo !! Men jeg skal meddele dig det når jeg kommer så langt, forhåbentlig om mange år !!

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-07-13 09:34

For fuldstændighedens skyld, kommer her et komplet sæt med både modtager og sender (halsbånd);
mon det vil være bekvemt for et menneske at have sådan et om halsen ??

http://hike.dk/-914

ØV4

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 22-07-13 10:50

Tak for linket Øjenvidnet4 den ser mægtigt fint ud,nej nok ikke om halsen men benet som fanger der afsoner der hjemme.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-07-13 11:28

Selvtak, Sigfrid.

Én af vore store jægere, forfatter, godsejer, riffelinstruktør og ikke mindst hundedressør, har også gået og fumlet med pejl, med det resultat, at han havde taget fejl af halsbånd med gps-sender og sit stødhalsbånd. Resultatet er nedslående, men som amatør-schweisshundefører skulle han jo være med på noderne !!! Via sin store berøringsflade, er han flere steder blevet citeret for at sige, at han har fået dispensation til at kalde sig schweisshundefører p.g.a. sit store engagement i jagtsagen hos DJ Sikkert en meget professionel ekvipage ham og hans hund !!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-07-13 11:48

Citat
Kaptajn Tommy, har du fået solstik, eller hvad?

Er der ikke et link?
Undskyld, det er et link - og tak..! Det skal nu nærlæses.

Mvh.
Tommy,

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-07-13 15:50

Jeg tror TheRealDeal er taget på ferie
så vi fortsætter i samme spor!

Tommy, http://www.jaegerforbundet.dk/page89.aspx

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-07-13 15:56

Sympatisk mand, ham schweisshundeføreren.
Når jeg læser hans indlæg, kan jeg sagtens få øje på uretfærdigheden.

Men efterhånden hænger alt hvad der har med organiserede jægere at gøre, mig langt ud af halsen - Og DJ især.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-07-13 15:59

Tak katekismus, nu krydsede vores indlæg hinanden. Sååååe, jeg vender tilbage når jeg har læst.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-07-13 00:20

Jeg siger meget tak for den seriøse måde, I modtager mit indlæg på, vdr. bemeldte schweiss hundefører og hans årelange erfaring, og ditto løste mange opgaver for jagten, og ikke mindst dyrene samt hans moralkode vdr DJ.
Hvis i vil pisse debatkulturen af, i mangel af bedre bytte end undertegnede, både som svensk rød, og det vil uden tvilv ende som svensk blå!! så kom endelig på banen med mere gylp fra de samme kråser

Mvh
BW

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 23-07-13 08:20

Et lille pip fra en ikke jæger.Regnar Larsen på 86 år,fik en 7 plads ved V.M i spor der går man også nogen kilometer.Står i det sidste D.C.H blad.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 23-07-13 13:59

Kære alle

Jeg er lige kommet tilbage fra ferie

Det er en helt anden sag eller episode jeg selv har oplevet, ikke den i er fundet frem til, men tak for link sigfrid.

Sigfrid får point, men lader tråden stå lidt, da jeg ikke er helt klar over, om der skal males Svensk rød, eller sort

TRD

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-07-13 16:25

Citat
Jeg siger meget tak for den seriøse måde, I modtager mit indlæg på, vdr. bemeldte schweiss hundefører og hans årelange erfaring, og ditto løste mange opgaver for jagten, og ikke mindst dyrene samt hans moralkode vdr DJ.
Hvis i vil pisse debatkulturen af, i mangel af bedre bytte end undertegnede, både som svensk rød, og det vil uden tvilv ende som svensk blå!! så kom endelig på banen med mere gylp fra de samme kråser

Bw, du lyder som en, der er vant til at få ret.
Muligvis plejer din omgangskreds at rette ind til højre når du taler - men, det gør "omgangskredsen " her, så ikke.....Sure asen.

Med hensyn til omtalte sag. Jeg har kun læst sagen fra hundeførerens side, men jeg kunne godt tænke mig, at høre sagen fra anden side før jeg tager endelig stilling.

Jeg håber ikke, at svaret var for svenskblåt til dig.

Mvh.
Tommy
Alle ret !!

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 23-07-13 16:59

Kære alle

Jeg har lige været ved optikeren og godt for det, det er Katekismus der skal have point, ikke Sigfrid, undskyld Sigfrid

TRD

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 23-07-13 17:00

Tak for svaret katekismus.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-07-13 00:44

Muligvis plejer din omgangskreds at rette ind til højre når du taler - men, det gør "omgangskredsen " her, så ikke.....Sure asen.Hahahahaha

Du tilhører på ingen måde min omgangskreds, omgåes ikke vendekåber og overløbere med en rygrad = en skumbanan på grillen

Mvh
Bw

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 24-07-13 07:56

Du er undskyldt TheRealDeal,øjne og ben kommer med alderen ved nogen af os.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-08-13 19:38

Begrundelsen for, at jeg ikke deltager i lokalmøderne, er, at hundefører Jørgen Ibsen en gang har angivet mig til Skov- og Naturstyrelsen i en uberettiget sag. Koordinator må jo også have angivet mig til Per Hyttel, og, som en kuriositet skal det også lige med, at jeg har set H.N. mishandle en hvalp på ca. ½ år. Sådanne mennesker vil jeg ikke føle mig forpligtet til at deltage i snævre møder med.

Faldt lige over det her!!!

Måske ville det have været bedre at gøre sin indflydelse mere massiv - for eventuelt at bearbejde pågældende hundefører. Man vinder intet ved at udelukke sig selv.

Mvh.
Tonganeseren