/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Cm3 - mangel på hukommelse på harddisken
Fra : emil.norgaard
Vist : 634 gange
20 point
Dato : 09-06-03 22:29

Hej.

Jeg har det problem, at når jeg i Championship Manager 01/02, vil lave eller loade et spil, så skriver den at der er for lidt hukommelse på min harddisk. Det er bare underligt fordi jeg har for det første omkring 750 mgb sat af til hukommelse, og jeg har prøvet med samme spil på en anden computer som har mindre hukommelse sat af... og der virker det fint. Det er heller ikke pga Windows XP for det havde den anden computer også.

emil

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 09-06-03 22:33

Prøv at lav en ny swap fil... og vær for øvrigt sikker på at du har i hvert fald 500 mb fri diskplads...

mvh
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : emil.norgaard

Dato : 09-06-03 23:26

hvor sådan cirka ligger denne swap fil?

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 10-06-03 08:19

højre klik på my computer -> porperties (denne computer -> egenskaber)
klik på advaced (advanceret)
ud fra performance trykker du på settings (indstillinger)
klik advanced (advanceret)
klik på change (definer)
tryk på knappen system managed size

mvh
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 10-06-03 10:01

750 MgB?*GG* Sorry, kunne ikke lade være

Kommentar
Fra : emil.norgaard

Dato : 10-06-03 15:22

Hej igen.

Mange tak for hjælpen men det virker altså desværre ikke. Den skriver stadig det samme.

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 10-06-03 15:32

Hej igen emil.norgaard...

Prøv når den laver fejlen, at skrive præcist ordret hvad computeren skriver.
send det her til bagefter. Måske ville det hjælpe en smule...

mvh
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : emil.norgaard

Dato : 10-06-03 16:20

Den skriver :

"Der er ikke nok systemhukommelse til at oprette spillet. Frigør mere hukommelse, og prøv igen."

Måske det hjælper.

Emil

Forresten: Undskyld det kun er 20 point, men lige nu har jeg ikke mere.

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 10-06-03 16:23

hvor mange ram har du i din computer??

mvh
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : emil.norgaard

Dato : 10-06-03 16:57

Jeg er faktisk ikke helt sikker men jeg tror omkring 700 -750 mgb.

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 10-06-03 17:14

hmm.... 700-750 mgb?? mgb? Mega Giga byte eller hva? lol
ej, lige når du tænder computeren, tæller den dine ram op. f.eks kunne det vær: 8 eller 16 eller 24 eller 32 eller 64 eller 128 eller 256 eller 512 eller 1024 eller 2048.....

Lige lidt for at fremme forståelsen:

Ram er en digital lagerenhed hvori man kan gemme data imens computeren er tændt, ligeså snart computeren slukkes fjernes dataerne i rammene.
Ram måles oftest i Mb ( mega bytes )
i gamle dage blev det målt i Kb (Kilo bytes)
måske engang i fremtiden vil man måle i GB (Giga bytes, som man næsten allerede gør når man bestiller 1024 mb ram)
tja, og måske endnu længere inde kan det hede mgb? hvem ved?

En hard disk, er en lagerenhed i selve computeren, hvorpå du kan gemme data, så det stadig er der når du har haft slukket computeren. Denne disk kan også måles i Mb (men de nyere måles i GB), det er måske dette som er årsag til din forvirring. Der gælder det samme med en diskette. På en normal diskette ligger der 1,44 mb (1 mb = 1000 kb = 1000000 bytes) altså kan der ligge helt præcist 1.457.664 bytes (som er 1.458 bytes som er 1,44 mb). Her gælder samme princip for harddiske og ram...

Kommentar
Fra : emil.norgaard

Dato : 10-06-03 17:19

Jeg ved godt hvad de forskellige ting er, og jeg skrev 700 - 750 MGB (mb)