/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Indpakningspapir til flytning
Fra : jesper.s
Vist : 1767 gange
100 point
Dato : 14-07-13 11:26

Hej.

Jeg skal til at flytte og har derfor brug for indpakningspapir (silkepapir) til porcelæn mm.
Jeg bor i Kbh, og kan ikke finde noget uden det koster en formue. Jeg kan få papir til rimelige penge hos 3X34, men de tager kun mod dankort, og det har jeg ikke.
Er der nogen der ved hvor jeg kan købe det?

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-13 11:31

Aviser er der masser af - GRATIS

Hvis det er Kgl. porcelæn til flere hundrede tusinde, ville jeg dæleme få flyttefirmaet til at overtage ansvaret

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-07-13 11:47

http://www.biltema.dk/da/Hjem/Opbevaring/Asker/Indpakningspapir-85121/

Avispapir er nu ganske anvendeligt, hvor man desuden også krøller noget sammen og forer omkring det mest følsomme.
Jeg har nu også brugt skraldeposer til større ting da det jo kun skal beskytte mod skrammer og ridser, og poserne genbruger man jo bare til affald når man har pakket ud

Lyder åndssvagt, men jeg har også brugt tøj og håndklæder til at pakke omkring større følsomme ting, især ved sidste flytning hvor det meste af mit indbo skulle omlades en ekstra gang grundet opbevaring i depot nogle måneder.

Har man folk til at slæbe skriver man bare GLAS med en fed tusse på kasserne.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 14-07-13 13:26

Er der ikke en bekendt af dig der har et dankort som kan hjælpe dig hvis det skulle være?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 14-07-13 13:54

køkkenrulle er også udmærket til at lægge imellem tallerkner. Hvis man alligevel skal vaske op, er avispapir nummer 1. Til større sager bobleplast, som man kan købe i store ruller på posthuset.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-07-13 22:22

Citat
Lyder åndssvagt, men jeg har også brugt tøj og håndklæder til at pakke omkring større følsomme ting,

Jeg synes nu ikke, det lyder så åndssvagt.

Da vi flyttede sidste sommer endte jeg med, at lægge mit tøj ned mellem porcelæn o.l., så alle mellemrum i flyttekasserne var fyldt ud.

Jeg brugte Flyttefirma Sjælland, og på deres hjemmeside var der flere gode råd i forb. med flytning, det er der måske også hos andre flyttefirmaer.
Man kan jo godt bruge deres gode råd selvom man ikke benytter dem som flyttefirma.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-07-13 22:35

Og så skal man iøvrigt undgå at købe de billige flyttekasser som kun består af et lag bølgepap, er der lidt fugt i vejret på flyttedagen bryder de lynhurtigt sammen, er det tørt i vejret bliver hullet til i hånden hurtigt flået i stykker.

2-lags er kun lidt dyrere, og det betaler sig.

Kommentar
Fra : Miksi76

Dato : 15-07-13 10:07
Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 15-07-13 12:43

Hej LuffeA.

Der er lidt langt til Biltema i Næstved, når jeg bor i København.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 15-07-13 13:01

Hvis det absolut skal være silkepapir, - så prøv at spørge i en blomsterbutik, - om ikke de kan skaffe dig et par bundter. De køber det jo på grøntorvet, og jeg kan ikke forestille mig, at det koster en formue.
Ammitz

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-07-13 14:10

store servietter http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50035752/

engangsklude http://lirumlarumleg.dk/product/Bad-pleje/Skumklude-p%E5-rulle

i LIDL kan du købe kæmpekøkkenruller til 20,00 kr.

ellers kan dette vel også bruges http://grenes.dk/index.php?page=53&blog=119&lang=32

ellers ligger der vel nogle flyttefirmaer ex http://www.flyttebutik.dk/shop/frontpage.html
http://www.boxit.dk/butik/beskyttelse