/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
drik rødvin og ingen vægttab i en uge?
Fra : 0463
Vist : 5421 gange
10 point
Dato : 09-06-03 21:55

Er det rigtigt, når man drikker rødvin(1 glas), samtidig med man er på kur, så
taber man sig ikke i en hel uge?
Hilsen BC

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 09-06-03 22:02

arj....den køber jeg sgu ikke

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 20 point
Dato : 09-06-03 22:07

Hej 0463 - BC

Nej, det passer ikke. Min kone er på slankekur, og vi deler en flaske rødvin, fredag, lørdag og søndag - som vi altid har gjort.
Min kones læge har ovenikøbet anbefalet hende at drikke lidt rødvin i forbindelse med kuren. Hun er på NUPO-kuren.
Så hvis du som os, holder af rødvin, og er på kur - skal du ikke undlade at drikke et glas engang imellem.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-06-03 01:26

mmm.. det er noget med at man ikke må, hvis man er på vægtvogter-kur.. så det kommer an på, hvordan du vil tabe dig. Prøv at søge under "slankekur" oppe i højre hjørne.. der er garanteret nogen, der har erfaringer med det eller har spurgt før...

I en sund og afbalanceret kost burde der være plads til et glas rødvin.. ellers må du tage hunden med ud på en ekstra lang tur!!!

Kommentar
Fra : 122

Dato : 10-06-03 06:35

Hej det er i hverttilfælde ikke rigtigt.
Men husk at fortsætte med kuren selvom der ikke er vægttab en enkelt uge der skal nok komme gang i kuren igen.
hilsen Lone

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 10-06-03 10:06

Nahr, jeg mener nu også der er noget med alkohol og forbrænding. Jeg er dog ingenlunde vægtekspert, men jeg taler af og til til med nogle

mvh srhansen

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 10-06-03 11:37

altså et glas skader umuligt en slankekur, men regulær druk giver altså ekstra energi, man måske ikke når at forbrænde.

der er virkelig meget energi i alkohol og hvis man samtidig spiser fedt, så vil fedtet lagres og sprutten brændes - man bliver federe...

husk, SUKKER FEDER IKKE og det er sandt

Godkendelse af svar
Fra : 0463

Dato : 14-06-03 18:34

Tak for svaret Franksp, og tak til alle i andre for jeres
svar.

Kommentar
Fra : 2409

Dato : 16-06-03 09:37

Rødvin feder meget. Ikke at det ødelækker en slankekur, men det svare til at du spiser noget vinerbrød.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 17-06-03 23:11

Man kan ikke sammenligne rødvins kalorieindhold med kalorieindholdet i wienerbrød. Det er det samme som at sammenligne !!!!!!!!!! med !!!!!!!!!!!

Se venligst vedlagte kalorietabel

http://std.dkuug.dk/keld/kalorier.htm

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : thedeuce

Dato : 19-07-09 16:21

Hej.
Et glas rødvin svarer til et stykke roulade. Nej der er ikke fedt i rødvin, men energien pr. 100 g er 75 kcal. Et godt glas rødvin er så lig med 150 kcal som skal tælles med i regnskabet. Ingen tvivl om at vin udover at smage fantastisk og har mange nyttige egenskaber, så hænger vin og kur ikke sammen.

Søren