/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows i begge partioner
Fra : kost
Vist : 360 gange
170 point
Dato : 25-03-01 13:42

Hej.
jeg har 2 partioner på min harddisk, er det muligt at ligge windows 98 se
ind på begge, også vælge i opstarten hvilket drev den skal starte op på (c og d) ?
og hvis det kan lade sig gøre hvordan gør man det så, er der eventuelt nogle programmer
eller hjemmesider om emnet man kan bruge
Da der tit går ged i det drev man downloader på ville det være rart med et extra drev med windows
og de programmer man helst ikke vil miste.

TAK !!
Hilsen KOST

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-03-01 14:47

Hej
Der findes et udemærket program ved Tucows til det formål.
Det hedder MSTBoot.
Prøv at hente det.
Med det laver du en boot diskette som du booter op på
og vælger så hvilken vers af windows du vil starte.
Det er nemt at bruge, men shareware versionen virker kun
i 30 dage, så du bliver nødt til at registrere det.
Hilsen Kruen

Accepteret svar
Fra : Luctatic

Modtaget 170 point
Dato : 25-03-01 16:32

Hvis jeg har forstået dig ret så vil du have windows installeret to gange - det giver dog ikke megen mening. Du kan sagtens vælge et andet drev til at downloade på og på den måde gå uden om windows. Jeg vil anbefale at du bruger enten FDisk eller Partition Magic hvis du har eller kan skaffe det. Så laver du tre drev:

C: til windows på ca 1GB.
D: til programmer på hvad der er til rådighed
E: til downloads på hvad du syntes ville være fornuftigt. Omkring 1-1,5 GB altefter hvor meget du henter.

PO

Kommentar
Fra : Luctatic

Dato : 25-03-01 16:40

Jeg glemte helt at sige at meningen med denne opdeling er, at du kan have alle spil og programmer du skal have gemt på D:, hvis der går noget galt skal du kun formatere C: og geninstallere windows uden at dine programmer bliver berørt. E: kan du så bruge til at dele hvis du fx er i netværk en gang i mellem.

PO.