/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
DK eller DDR er et fedt
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 1224 gange
50 point
Dato : 10-07-13 23:12

Myndigheder opfordrer til ulovligt at fotografere naboen....http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/07/10/181432.htm?rss=true

Føj for SATAN, siger jeg bare.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-07-13 23:43

Har du et alternativt forslag der kan bruges mod de som snyder vores alles fælleskasse????
Eller du syntes måske det er OK at tilrane sig midler som man ikke er berettiget til fra fælleskassen???

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-07-13 23:53

Citat
Har du et alternativt forslag der kan bruges mod de som snyder vores alles fælleskasse????
Selvfølgelig har jeg det.
Væk med prisforskellen på samboende/gifte/enlige.....og iøvrigt har kommunerne tabt mange sager i deres jagt på alm. borgere.

Vil du, Hr Juul, bryde dig om at blive overvåget af dine naboer...?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-07-13 00:22

Citat
Vil du, Hr Juul, bryde dig om at blive overvåget af dine naboer...?
Det ved jeg jo ikke om jeg bliver Hr. Kaptajn-Tommy - men det er også underordnet - jeg har intet at skjule, jeg ejer intet og klarer iøvrigt mig selv.
Men overvågning foregår alle steder i samfundet og det har fanget mange voldsmænd og andre forbrydere og måske også sociale bedragere.

Jeg kan så forstå du vil sætte enliges hjælp ned til samme niveau som giftes. Men hvorfor straffe alle enlige fordi nogle andre gifte/samboende snyder????

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-07-13 04:21

Citat
Vil du, Hr Juul, bryde dig om at blive overvåget af dine naboer...?

Ville rage mig en høstblomst da jeg intet har at skjule, men overvåger de mig af andre grunde end at finde fusk får de røven på komedie.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-07-13 07:00

Hr Juul du er jo helt ude på et sidespor

1 hvis en gør noget ulovligt så beretter det jo ikke til at andregør noget ulovligt
Eks en biltyv stjæler en bil en anden person stjæler derfor også en bil for at følge efter tyven
Eller næste gang politiet standset en cykeltyv " i er nød til at lade mig gå så jeg kan indhente den anden som cykler foran for han er en cykeltyv og jeg ville hjælpe samfundet med opklaringen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-07-13 08:43

rotw kan vist ikke følge med eller har ikke forstået hvad jeg skriver

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-07-13 08:45

Undskyld der skulle naturligvis stå Hr./Fru rotw

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-07-13 09:21

Her er jeg helt enig med bentjuul. Desværre har moralen i dagens Danmark udviklet sig sådan,at massiv kontrol er nødvendigt.........kontrol er bedre end tillid.

Hvem kan man efterhånden stole på??... i bund og grund ingen. Alle er bare ude på,at rane så meget til sig som muligt. Både "høj og lav". Der er ingen forskel længere.

Og stadigvæk er det sådan, at den der tiltusker sig en ulovlig krone,er der en anden,der har betalt den.

M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-07-13 09:59

Citat
Myndigheder opfordrer til ulovligt at fotografere naboen....http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/07/10 181432.htm?rss=true

Føj for SATAN, siger jeg bare.

Så det er super fint, at en K10-bruger har fået sat fokus på dette.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-07-13 10:50

Arrrh....sku vi ik' liiiige....

Citat
Myndigheder opfordrer til ulovligt at fotografere

Vil det hermed sige - lad os tage et eksempel.

Hr. Jensen er en enlig herre på 50 år, bor i København og modtager invalidepension fordi Jensen har fået en arbejdsskade.
Hr. Jensen inviterer nu sin gode kammerat fra Ålborg på en uges ferie så de rigtig kan hygge sig med god mad, vin, snak om gamle dage, ture i byen, osv.

Hvor er rimeligheden i, at blive fotograferet af naboerne og anmeldt til kommunen..?

Citat
Jeg kan så forstå du vil sætte enliges hjælp ned til samme niveau som giftes. Men hvorfor straffe alle enlige fordi nogle andre gifte/samboende snyder???
Ja..!
Jeg forstår ikke hvorfor, der er så mange satser. 1 l. cola koster vel det samme, uanset om du er enlig, gift, direktør, eller arbejder for mindstelønnen...?

Er det ikke sådan i dagens Danmark, hvis mand & kone arbejder som alm. lønmodtagere har de råd til højest 2 børn.
En bistandsklient skal helst ha' 4 -5 børn før det kan løbe rundt.

Citat
..kontrol er bedre end tillid.
Tillid er godt - kontrol er bedre.....Lenin yndlings citat - og som står i skarp kontrast til overskriften; "DK eller DDR er et fedt"

Tommy.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-07-13 11:07

Citat
Jeg forstår ikke hvorfor, der er så mange satser. 1 l. cola koster vel det samme, uanset om du er enlig, gift, direktør, eller arbejder for mindstelønnen...?
Nu er det nok sværere at være enlig forsørger. Kunne du forestille dig det Hr. Kaptajn-Tommy?

Citat
Vil det hermed sige - lad os tage et eksempel.

Hr. Jensen er en enlig herre på 50 år, bor i København og modtager invalidepension fordi Jensen har fået en arbejdsskade.
Hr. Jensen inviterer nu sin gode kammerat fra Ålborg på en uges ferie så de rigtig kan hygge sig med god mad, vin, snak om gamle dage, ture i byen, osv.

Hvor er rimeligheden i, at blive fotograferet af naboerne og anmeldt til kommunen..?
Sikke noget vrøvl.....

At stjæle fra vores fælleskasse tager jeg skarpt afstand fra og de skal anmeldes.
Jeg stiger af tråden her, nu hvor Hr. Kaptajn-Tommy er begyndt at vrøvle om ferierende kammerater.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-07-13 11:10

Citat
Jeg forstår ikke hvorfor, der er så mange satser. 1 l. cola koster vel det samme, uanset om du er enlig, gift, direktør, eller arbejder for mindstelønnen...?

Hvis en pensionist (alders eller førtids, det er et fedt) flytter sammen med en anden, så mister pensionisten en del af sin pension, fordi denne nu ikke længere er enlig, men derudover, så reguleres pensionistens pension i forhold til samleverens/ægtefællens indkomst.

Fordi man mener det er billigere, at leve sammen end hver for sig (kun en husleje, licens o.s.v.), men ofte mister man mere end man tjener ved, at flytte sammen.

Hvis en enlig mor flytter sammen med en anden, så vil hun (med stor sandsynlighed) miste sin boligsikring og friplads i institution.

Nu kommer der nye regler for kh-modtagere, så hvis en kh-modtager flytter sammen med en anden, så mistes en del af kh'en, fordi regeringen har indført gensidig forsørgelse, også for samlevende.

Så en arbejdende mand bør tænke sig grundigt om inden han evt. flytter sammen med en enlig mor på kh, for ikke nok med, at han nu skal være med til, at betale for børnenes institution, så skal han være med til, at forsørge både mor'en og børnene.

Til forskel fra gifte kan de samlevende jo bare ikke få hinandens personfradrag.
Og de penge, som den arbejdende mand betaler til sin kæreste, som er på kh, dem skal kh-modtageren reelt betale skat af.

Får vanviddet da ingen ende.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-07-13 11:11

Citat
Jeg stiger af tråden her, nu hvor Hr. Kaptajn-Tommy er begyndt at vrøvle om ferierende kammerater.

Problemet her er, at en emsig nabo jo ikke kan se, om kammeraten er på ferie, eller om denne er flyttet ind.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-07-13 11:13

Citat
Vil det hermed sige - lad os tage et eksempel.

Hr. Jensen er en enlig herre på 50 år, bor i København og modtager invalidepension fordi Jensen har fået en arbejdsskade.
Hr. Jensen inviterer nu sin gode kammerat fra Ålborg på en uges ferie så de rigtig kan hygge sig med god mad, vin, snak om gamle dage, ture i byen, osv.

Hvor er rimeligheden i, at blive fotograferet af naboerne og anmeldt til kommunen..?

Så er det vel nærmere sædelighedspolitiet der skal ind over

Ej, også enlige pensionister kan komme inder loven om samboende hvis de har ven/kæreste og økonomier der griber en del ind i hinanden, for at gøre det let har Socialministeriet fornyligt lavet en folder som udstikker reglerne, efter sigende er den let at læse og forstå.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-07-13 11:23

Citat
Så er det vel nærmere sædelighedspolitiet der skal ind over
??? Ikke forstået.

Citat
Ej, også enlige pensionister kan komme inder loven om samboende hvis de har ven/kæreste og økonomier der griber en del ind i hinanden, for at gøre det let har Socialministeriet fornyligt lavet en folder som udstikker reglerne, efter sigende er den let at læse og forstå.
Heller ikke forstået - Jensen har besøg..!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-07-13 11:52

Overvågning kan ske på andre måder end ved at fotografere.

Da jeg flyttede sammen med min nye kone for et år siden fik hun omgående halveret sin pension.
Langt senere fik jeg en bøde på 600 kr for for sent meldt flytning, men det vidste de jo...

Det kan ikke være rigtigt at man må sende fotos af sine mer eller mindre lysky naboer.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 11-07-13 12:42

Citat
Fordi man mener det er billigere, at leve sammen end hver for sig (kun en husleje, licens o.s.v.), men ofte mister man mere end man tjener ved, at flytte sammen.

Ja, Troldepige, det er netop dér, at der er noget galt - mange har simpelthen ikke råd til at flytte sammen, og det er da grotesk!

Samfundet har da ingen glæde af, at 2 voksne bliver i hver deres bolig, fordi det er for dyrt at have fælles bolig.

Hvis fx 2 pensionister flytter sammen, synes jeg, at det er helt i orden, og forståeligt, at deres ydelser skal beskæres.

Men efterhånden er beskæringerne af ydelserne så latterligt høje, at et par må opgive at flytte sammen, og i stedet for "snyde" sig til at besøge hinanden.

Faktisk forstår jeg ikke, hvorfor der dog ikke må være en mindre besparelse ved at flytte sammen med et andet menneske - også for pensionister.
Det er der jo også for dem, der stadig er på arbejdsmarkedet.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-07-13 15:06

Citat
Faktisk forstår jeg ikke, hvorfor der dog ikke må være en mindre besparelse ved at flytte sammen med et andet menneske - også for pensionister.
Det er der jo også for dem, der stadig er på arbejdsmarkedet.

Det er lige præcis det der er pointen.
Det er diskriminerende.

Og derfor er der mange grupper, som kæmper mod dette.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-13 19:40

Nabofotografering som overvågning.........................nej tak.

At nogen direkte snyder syntes jeg heller ikke om.

Det er jo nemt at jagte de små snydere, men meget svært at stoppe de store snydere i det danske samfund.................og det er bla.a. nok fordi ingen vil lave en lov som begrænser "storsnyderiet".

Og er det mon alle dem som drager fordel af dette "storsnyderi", der sidder i stats og kommunal forvaltningen......................jeg påstår ikke noget, men stiller bare spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 11-07-13 19:44

Kontrollen er kun nødvendig fordi der er et tåbeligt system.

Det ville da være meget enklere hvis skattesatser, sociale udligninger og ligende var ens for alle, og kun galdt for enkeltpersoner – og ikke havde noget at gøre med hvordan og hvor mange der boede sammen.

Men de der djøf’fer og politikkere, de kan bare aldrig lavet noget enkelt system.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 11-07-13 20:27

Hvis en af mine venner fortalte mig, at han havde som fritidsbeskæftigelse at smugfortografere sin nabo, ville han ikke være min ven længere. Så enkelt er det.

Ikke fordi jeg er specielt kræsen - men der ér trods alt en grænse for, hvilke typer jeg gider omgås.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-07-13 20:47

Citat
Hvis en af mine venner fortalte mig, at han havde som fritidsbeskæftigelse at smugfortografere sin nabo, ville han ikke være min ven længere. Så enkelt er det.

Heller ikke hvis en x-ægtefælle med børn havde bedraget med samtlige tilskud i nogle år ?

Man har set enkelte af disse sager løbe op i 2-300.000 kr.......at betale tilbage !!!

Hvad så hvis Din ven fotograferede en nabo der stjal en bil til 50.000, så ville det være helt i orden at han gjorde det........eller hvad ????

Men okay, sagerne kan også klares uden billeder.

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 50 point
Dato : 11-07-13 21:26

LuffeA > Spørgsmålet handler ikke om det rimelige i at "fotografere" naboen, hvis man tilfældigvis opdager, at han/hun er ved at begå en klokkeklar ulovlighed.

Spørgsmålet handler om det rimelige i systematisk at udspionere naboen på grund af en MISTANKE om ulovligheder.

Du kan sikkert godt selv se forskellen, hvis du strammer dig en smule an.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-07-13 21:39

Citat
Problemet her er, at en emsig nabo jo ikke kan se, om kammeraten er på ferie, eller om denne er flyttet ind.

Nu tvivler jeg på at nogen kunne finde på at anmelde nogen - inden for en uge´s ferieophold eller for den sag længere periode, i så fald er der noget galt med de mennesker, der anmelder det.
Men nej-tak til selvtægt af denne slags.
Kunne forstå at man tog et billede over hækken af en ´badenymfe´.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-07-13 22:00

Citat
Nu tvivler jeg på at nogen kunne finde på at anmelde nogen - inden for en uge´s ferieophold eller for den sag længere periode, i så fald er der noget galt med de mennesker, der anmelder det.

Det er desværre mit indtryk, at det er den retning det danske samfund bevæger sig i.

Det har også altid været mit indtryk, at "man melder ikke hinanden", det gjorde man bare ikke.

Men så vidt jeg er oplyst, så er der på enhver kommunes hjemmeside mulighed for, meget nemt, at anmelde andre mennesker for socialbedrageri.

Jeg mener ikke, at socialbedrageri er i orden, ligesom sort arbejde heller ikke er det, men jeg kunne aldrig drømme om, at anmelde nogen for nogen af delene.

Jeg tror ikke, at der er ret mange, som kan sige sig fri for, på et eller andet tidspunkt i livet, at have gjort et eller andet forkert, om så det er socialbedrageri, sort arbejde, køre uden kørekort, køre spirituskørsel, whatever, og medmindre man selv er 100% pletfri, så mener jeg ikke, at man kan tillade sig, at anmelde nogen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-07-13 10:16

Citat
og medmindre man selv er 100% pletfri, så mener jeg ikke, at man kan tillade sig, at anmelde nogen.

Det er jeg så ikke enig i. Så ville ingen jo kunne,være behjælpeligt med at opklare forbrydelser.

Jeg har selv for nogle år siden,anmeldt (og ved han blev knaldet) en sanseløs beruset bilist. Holdt bag ham i lysregulering,da der blev grønt,var han nærmest faldet i søvn. Kørte bagefter ham. Han røg bl.a. over en 12 cm. høj fortovskant,uden han bemærkede dette. Da han skulle ud på en trafikeret hovedvej,røg han forbi "hajtænderne",med forhjulene et par meter ude på kørebanen. Da ringede jeg efter politiet,skønt jeg selv lige havde drukket en pilsner,(eller var det to).

Han var jo simpelthen dødbringende i trafikken.
Jeg har da selv,lagt to biler i graven,i mine unge dage. Heldigvis solo. Grundet for lidt blod i spiritussen.

Som i jo nok troede, er jeg skam ingen helgen. Men det forhindrer da ikke mig i at anmelde kriminalitet.

M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-07-13 10:38

Mosebaek, jeg beklager min dårlige/mangelfulde formulering.

Det var anmeldelser i forb. med socialbedrageri jeg havde i tankerne, og skulle selvfølgelig have skrevet dette.

Den spiritusbevirkede bilist, som du beskriver, var jo til fare for andres liv, og i sådanne tilfælde mener jeg, at der er enhvers pligt, at reagere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-13 16:15

Fjern ALLE sociale ydelser - problem solved

Samtidig er hele ghetto/indvandrer-problemet løst - de finder andre græsgange

Der er sgu da noget helt galt når "folk" ikke kan forsørge sig selv

Velfærden er simpelthen gået over gevind......

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 12-07-13 19:41

Så er man kommet for langt ud, angive sin nabo, det skal nok fremme godt naboskeb.

Nej der er ikke lige mig.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-07-13 22:26

Guuuuud....Tænk sig...!
Min nabokone er enke og 79 år . Tænk sig, hun spadserede en eftermiddagstur med en MAND.
Bagefter drak de eftermiddagskaffe........... med CITRONMÅNE til.
Kl. 22 blev alt lys slukket i huset.

Kan det mon tænkes, at de har indledt et erotisk forhold...? Hvis det er tilfældet, skal det meldes ØJEBLIKKELIGT..!! For, så får gimpen for meget i pension.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-07-13 23:31

Citat
Guuuuud....Tænk sig...!
Min nabokone er enke og 79 år . Tænk sig, hun spadserede en eftermiddagstur med en MAND.
Bagefter drak de eftermiddagskaffe........... med CITRONMÅNE til.
Kl. 22 blev alt lys slukket i huset.

Kan det mon tænkes, at de har indledt et erotisk forhold...? Hvis det er tilfældet, skal det meldes ØJEBLIKKELIGT..!! For, så får gimpen for meget i pension.

Du skynder dig simpelthen ind på dine kommunes hjemmeside, der burde være en "anmelder-knap".

Og det kan kun gå for langsomt.

Men find lige ud af hvem manden er, han snyder sikkert også.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-07-13 12:29

Sidste nyt.
Laurits Post fortalte mig, at manden er begyndt at foretage indkøb på nettet.
Laurits havde fornyligt afleveret en sending med VIAGRA.

Jeg vil følge Don Johans videre færden - og mit kamera er klar til brug....hæ hæ hæ hæ hæ hæ, jeg ska' satme vise dem, ska jeg. Hmmmrfff...dyrke sex når man får den store pension udbetalt.....Hmmmmmrffff...

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-07-13 15:11

Citat
Hmmmrfff...dyrke sex når man får den store pension udbetalt.....Hmmmmmrffff...

Det er bare ikke i orden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-07-13 15:46

Citat
Det er bare ikke i orden.

Næh....slet ikke. Og slet ikke i den alder....fyfy slemme....

Kom til at tænke på,hvad Adam sagde til Eva,første gang de mødtes:

Stå lidt til side, jeg ved ikke hvor stor den bliver.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-07-13 23:03

Mine damer og herrer, det bliver værre og værre....?

Jo, naboenken på de 79 år har fået frataget sin hjemmehjælp med den besked, at hun bare kan købe sig en robotstøvsuger til små 6.000 kroner.
Hvad gjorde naboenken, den socialbedrager så..? Hun antog en dame til at støvsuge for sig - en gang om UGEN. Det betaler hun 50 kr. for - SORT..!!!! -

Hvad fanden i hede hule helvede bilder gimpen sig ind..?
Får støvsuget 1 gang om ugen, SORT..! Og som om ikke det var nok, får hun tissemand 2 gange om ugen UDEN gimpen oplyser det til pensionskontoret. - Altså tissemand 8 gange om måneden plus den forhøjede folkepension oveni hatten...Jamen jamen, hvad skal det dog ikke ende med, Danmark går på røven.

Der er noget galt i samfundet. Magrethe Vestagers børn - bare for et eksempel, modtager kun - og jeg skriver kun, 15.000 kr. om året i såkaldt pensionspenge, fordi Frau Vestager engang har været minister. - ja ja og jo jo, jeg ved godt trunten igen er blevet minister - økonomiminister.
Men tænk, KUN 15.000 om året - men kun hele deres liv - og selvom disse børn - når de er voksne, måske kommer til at tjene flere millioner i løn om året, skal de stadig ha' 15.000

Man er mundlam, er man.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-07-13 21:37

Tak for svaret Rellom.