/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundebid
Fra : Fedtgylle
Vist : 1709 gange
20 point
Dato : 09-06-03 20:32

Min hund gik tur med mine døtre på 12år, de havde en veninde med på samme alder som de havde bedt om at vente hjemme imens, Sidst på turen vil veninden lige sige hejee hund og kramme den, hund knurre og den ene af mine døtre beder hende om at stoppe og trækker hund væk men hun følger med imens hund knurre igen af hende det ender med at hund bider hende i hånden så hun skal syes tre steder i hånden ca 10 cm og 1 cm dyb flænge, det er anmeldt til politi og forsikring, hvad sker der nu? pigen har fortalt at hund angreb direkte uden advarsel.Hvad gør jeg afliver eller afventer, og hvad gør politiet ved denne sag.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 09-06-03 20:42

Selvfølgelig skal du ikke aflive hunden. Ved at knurre har den klart markeret,
at den føler sig gået for nær, så når veninden alligevel fremturer, må hun
siges at ligge, som hun har redet.
Hvad politiet gør, kan jeg ikke svare på. Det afhænger nok af, om de tror
på dine døtre eller på veninden.

Kommentar
Fra : NielsErling

Dato : 09-06-03 20:45

Hej!

AV! Det var noget af en historie... Min "teori" er;) - når det er din hund der går tur med dine BØRN - så er det hunden der er den VOKSNE (den går forrest) - når din datter trækker den væk fra veninden når den "knurrer" - så er det fordi din datter er bange for at din hund kan finde på at bide hendes veninde. Hvorfor har du fortalt dit barn - at hunde der knurrer - bider?! Jeg troede de "legede"...;) Det gør min og min søsters hunde - de knurrer når de leger - de bider godt nok også hinanden - men nu er de jo søskende (hundene;)...såee...??? Jeg slog også min søster da vi var børn - men kun indtil hun begyndte at græde.... hundene piver bare... så holder den anden op med det samme... De er jo samme race;) Selv om den ene er hvid (og lidt sort) og den anden er sort (og lidt hvid).

HYGGE!

Kommentar
Fra : TEXXXAZZ

Dato : 09-06-03 20:48

Forsikringen går ind og dækker for eventuel svie og smerte mod den lille pige, hvis der blir pålagt krav om aflivning fra forældre til den pige der blev bidt, synes jeg du ska anke denne dom over din hund, da den både har været i snor og pigen er blevet bedt om at la være, men stadig er fortsat hen til hunden..
med venlig hilsen en hundeelsker

michael...
pøj pøj (go bedring til pigen ) & ta så lige at fortælle hendes forældre om at opdrage til ikke at gå til fremmede hunde..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-06-03 21:26

Afvendt og hør hvad politiet siger. Jeg forstår ikke helt spørgsmålet.
mvh ans

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 09-06-03 21:42

Hvem gik tur med hvem? hehe....
og "Hejee" var det i et ninja spring med samurai sværd at hun råbte det ord som sikkert betyder dø. eller er det bare en smart måde at sige hej på? hehe

eeejjj.... nu fjoller jeg...

Accepteret svar
Fra : stormfeldt

Modtaget 20 point
Dato : 09-06-03 22:16

Jeg fandt dette vedrørende hundebid, på denne side http://www.cairn.dk/info/hundeloven.htm#Hundebid%20&%20Skader
ved ikke om det kan bruges ?
Den der med at gå til fremmede hunde holder vist ikke, når det er en venindes hund ? medmindre hunden er lukket væk, når veninden er på besøg.

Hundebid & Skader

§ 6. Det påhviler besidderen af en hund at træffe de foranstaltninger, der efter forholdene må anses påkrævet for at forebygge, at hunden volder andre skade.

Stk. 2. Har hunden tidligere forårsaget skade, hvorfor dens daværende besidder er ifaldet bøde- eller erstatningsansvar i henhold til dom, vedtagelse eller forlig, skal politiet (i København politidirektøren og uden for København politimesteren) pålægge besidderen at lade hunden dræbe, når den ikke bestandig holdes indelukket eller er forsynet med forsvarlig mundkurv. Tilsvarende pålæg kan meddeles besidderen af en hund, der viser
sig bidsk eller glubsk eller har den vane at forulempe folk ved på gader, veje, stier eller pladser mv., der er åbne for almindelig færdsel, at fare imod dem eller forfølge dem, eller som forulemper husdyr i ejendom eller på marken. Overflyttes hunden til anden politikreds, skal besidderen underrette politiet i denne om pålægget.

Stk. 3. I tilfælde, hvor en hund har skambidt et menneske, kan politiet efter rådslagning med en hundesagkyndig lade hunden aflive for ejerens regning.

Hilsen Stormfeldt

Godkendelse af svar
Fra : Fedtgylle

Dato : 09-06-03 22:28

Tak for svaret stormfeldt.
Ja det erok stormfeldt jeg håber på det bedste.
mvh Erik

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 09-06-03 22:32

Ja jeg glemte også at ønske dig alt held i sagen, jeg har selv hund så jeg kan sagtens forestille mig hvordan du har det.

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-06-03 18:03

Hej, Fedtgylle.
Puha! det var noget værre noget! Det vigtigste er nok, hvordan du og din familie har det efter den episode. For hvis I er blevet utrygge ved jeres hund, så er det bedst at I skaffer jer af med den. Ellers kan det nemt ske igen. Næste gang kan det være et barneansigt, det går ud over. Hvis I er rigtig meget glade for hunden og ønsker at beholde den, så ville jeg bestemt ofre penge på en hundepsykolog, så I kan få råd om, hvordan I bedst tacler hunden fremover. Det kan måske (gen)skabe tilliden mellem familie og hund. Jeg har selv haft en hund engang, der kunne finde på at snappe efter mennesker, som han ikke havde lyst til at blive rørt af. Det blev værre og værre, og en dag knurrede han også af vores egne børn..... Familiehunde må ikke bide!!!

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 14-06-03 16:46

Har hunden ikke tidligere bidt nogen, så mener jeg helt sikkert ikke at hunden skal aflives. Pigen som blev bidt, blev både advaret af hunden og din datter. Alle hunde har en grænse som skal respekteres, og mange hunde bryder sig ikke om den nærkontakt, som det er at blive krammet. Specielt hvis hunden ikke kender personen som krammer, vil den føle sig truet, og forsvare sig. Børn burde generelt oplyses bedre om hunde og omgang med dem.

Mvh
Helge :)