/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Datakabel - forklar
Fra : majbritt05
Vist : 374 gange
300 point
Dato : 09-06-03 20:10

Hejsa.

Nu har jeg hørt så mange nævne datakabler til fx. at hente mms mv. til sin mobiltelefon. Men er der ikke nogen, som kan forklare mig - helt fra bunden - hvad dette egentligt går ud på (jeg ved lidt om det, men ikke meget)?
Skal man have en bestemt software på sin computer?
Jeg har selv en Nokia 3510i - hvad kan jeg bruge et datakabel til?

På forhånd tak for hjælp.

Kommentar
Fra : kim40

Dato : 09-06-03 20:29

til bilder og unilok tlf
men prøv at se her http://www.gratisunlock.dk/

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 09-06-03 20:32

okay. Hvordan bruger jeg det til billeder? (er ikke interesseret i unlock ligenu)

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 310 point
Dato : 09-06-03 20:35

Hej Majbritt

Datakablet kan benyttes, som et alternativ til at Wappe ting ned i sin telefon.
Når man wapper, benytter man jo telefonen som koster penge.

Ved at benytte et kabel opnår man følgende fordele fremfor at wappe. Telefonnumre på din omgangskreds kan direkte downloades, det samme kan kalendre.

Derudover kan man jo de samme ting som når man wapper: Downloade ringetoner, billeder, spil og programmer, men til ingen penge. Alt dette kræver dog man har programmer til sin computer, men ofte følger de med telefonerne når man køber dem.

Er du stadig intereseret i et kabel er det billigste jeg har kunnet finde og som jeg selv har bestilt dette:

http://www.mobilkabler.dk/shop/index.php?side=produkter&kategori=Datakabler%20Nokia&id=9

til 129 kr.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 09-06-03 20:42

For at kunne benytte dit kabel til billeder skal du benytte et program til din computer. Det kan være "Oxygen Phone Manager" eller "power suite".

Oxygen kan findes her i en prøve version:

http://www.oxygensoftware.com/

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : majbritt05

Dato : 10-06-03 09:27

Tak for svaret srhansen. Så blev jeg noget klogere