/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Sony Xperia acro S
Fra : Sandvad261
Vist : 565 gange
100 point
Dato : 05-07-13 20:20

Jeg går og pusler med at sætte denne mobil på min MC, jeg har købt en vandtæt taske til den, og har så prøvet at sætte det sammen for at se om det nu også vil køre, inden at jeg begynder at skære i min MC og i min hjelm for at sætte de små højtalere i, men her løb jeg så ind i det problem, at jeg i de højtalere som jeg ville montere i min hjelm, der var lyden MEGET svag, selv om at der på mobilen var skruet helt op for lyden, da' jeg fjernede det, og satte de små dimser til som man sætter i ørerne, så var der masser af lyd. så fejlen må ligge i de små højtalere, jeg ved at der er noget med at en højtaler har noget der hedder " impdans " alså højtalerens indre modstand, kan det mon ligge her???
Er der nogen her i dette forum, der har rodet med den slags, eller bare har forstand på den slags

Hej

Accepteret svar
Fra : Miksi76

Modtaget 50 point
Dato : 06-07-13 10:26

Hvorfor gøre din hjelm svagere, ved at skære i den. køb en hjelm med bluetooth.

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 06-07-13 11:03

Miksi76
Jeg skærer såmænd heller ikke i min hjelm, jeg sætter de små højtalere ind der hvor de er beregnet til at sidde.
Man køber ikke en hjelm med bluetooth, man køber som jeg også har gjort det der hedder eks. " Interphons F5XT " det kører såmænd også meget godt, men jeg ville jo godt ha' et system bygget op, sådan at jeg kan tilslutte min mobiltelefon, for på den måde, så får jeg jo både radio trafikradio og gps, og vel også en bedre lyd i højtalerne.

Hej

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 23-07-13 23:06

Tak for svaret Miksi76.
Selv om jeg ikke kunne bruge det til noget som helst, men pigen skal jo ha' et navn, så denne sag kan lukkes.
Jeg har selv fundet løsningen på problemet, for jeg fiok den gode ide, at spørge en der virkelig har forstand på den slags, og jeg fik den besked, at mobilens udgangsforstærker er for svag til at trække de fleste højtalere som man monterer i sin hjelm, men ved at prøve sig frem med forskellige hovedtelefoner er der pludselig en der virker.
Og årsagen til at den virker den er, at højtalerens følsomhed skal ligge over 100, ellers bliver lyden for svag.
Er der andre der roder med dette problem, så har i her løsningen...

Hej