/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
pizza
Fra : snusi
Vist : 577 gange
100 point
Dato : 09-06-03 19:27

Hej
Kan det lade sig gøre at bage en pizza på en grill, og eventuelt hvordan?
Mvh
snusi

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 09-06-03 19:36

ja, det kan du godt. Jeg har ikke selv prøvet, men her er et link:
http://www.dk4.dk/programmer/skaldede_kok/grill_opskrift_06.shtm

Her står bl.a: Hvis du laver pizza på grill er det en god ide at lægge bunden op på risten, og så først komme fyldet på – ellers kan pizzaen være svær at flytte.

Kommentar
Fra : Mamaq

Dato : 09-06-03 19:37

Hvis du har en stegepande der passer til grillen kan det godt lade sig gøre. Men resultatet bliver ikke så godt.

M.v.h.

Mamaq

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 09-06-03 19:40

mmmmmm, nu gør du også mig sulten. Jeg lurede nemlig lige med. Tak for tippet majbritt05...
mam mam mam

mvh
JudAs.J.LAiR.P

Accepteret svar
Fra : malertorben

Modtaget 110 point
Dato : 09-06-03 19:50

Det er nemt. Du skal bare anvende en foliebakke. Evt. kan du lægge en anden foliebakke "omvendt" på for at holde fugten fra fyldet inde, herved bliver pizzaen ikke så tør.
Håber du kan bruge hjælpen.

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 09-06-03 19:57

Ellers kan jeg.... Mam Mam Mam Mam Mam Mam Mam Mam Mam Mam Mam Mam Mam Mam Mam Mam

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 09-06-03 19:59

du kan i nogle byggermarkeder, købe en pizzasten du så lægger på grill, stenen bliver varmet op, og du får en virkelig lækker pizza, med sprød bund og det hele...

http://www.smeds.dk/opskrift/pizza-dej.html er er der billid af det, med opskrift ....

Kommentar
Fra : henrikbjornnielsen

Dato : 09-06-03 20:07

Det er ganske simpelt, du tager pladen far ovnen. Ligger pizzaen på panden der er drysset med mel.
Derefter tager du bradepanden og ligger omvendt på.

Velbekomme

hbn

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 09-06-03 20:11

uha... man bliver da godt nok helt sulten

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 09-06-03 21:35

Tak for svaret malertorben.
Det lyder både billigt og nemt. Det skal afprøves i morgen.
Jeg vender tilbage og fortæller om resultatet

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 17-06-03 17:09

Hej igen.
Jeg har prøvet at bage pizza på grillen, desværre med dårligt resultat . Jeg prøvede både med en foliebakke, hvor pizzaen blev meget sort i bunden. Derefter prøvede jeg at ligge bagepapir i foliebakken, med det resultat at hvis jeg skulle spise pizzaen, var jeg nødt til at spise papiret med. Jeg kunne simpelthen ikke få papiret af pizzaen.
Den eneste der blev glad, var vores pizzamand i byen, vi var nemlig nødt til at købe vores aftensmad den dag.