/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch tun?
Fra : Orsted_banden
Vist : 261 gange
100 point
Dato : 09-06-03 18:55

Er der nogen der ved om det er godt og hakke 4-5 mm af et 45 mm stempel til et 7,5 hk tun til en puch maxi???? og kan man gøre andet ved sådan et tun??

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 09-06-03 19:01

Jeg tror sgu ikke du får noget ud af at hakke et tun stempel, det er jo nok lavet så det kører optimalt da det jo er et tun stempel !

Du kan jo altid købe større dele, og polere din knallert's motor igennem !

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 09-06-03 20:04

Jamen vil den så tabe fart hvis jeg hakker den???

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 09-06-03 20:07

Jeg tror ihvertfald ikke det giver noget, så hvorfor skulle du hakke i den ?

Kommentar
Fra : NielsErling

Dato : 09-06-03 20:58

Hej!

Ja - det er IKKE "godt";) - Det ved du da MAND! Den er jo BEREGNET til at køre LANGSOMT på!;) hehehe - Køb en motorcykel eller meld dig ind i en forening!

HYGGE!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 09-06-03 21:16

NielsErling -> Har du nogensinde prøvet at kører omkring 100kmt på en puch maxi ? Det er sådan en sindsyg fed tilfredsstillelse at have presset den der op selv ! Man bliver sgu afhængig af det, da jeg havde min puch, skulle jeg altid lige ud og kører en tur, og lige ud og pudse lidt på motoren osv...

Det er ikke det samme på en motorcykel, det er det bare ikke !

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 10-06-03 16:42

Der vil jeg gi Jon ret, hvordan fik du den op på 100 km/t, jeg har det der 7,5 hk tun fra protuna, og 18, 36 gearing, men den løber kun 95, kan den så ikke ta fulde omdrejninger eller hvad???

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-06-03 19:29

Tja, rensning af motor, skift pakninger, skift alle lejer osv. det hjælper gevaldigt ! i det hele taget, sørg for den har det godt !