/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
HTC larmer ved net fund.
Fra : vedikkealt
Vist : 420 gange
300 point
Dato : 24-06-13 21:33

Hej med jer.

Nu bor jeg et sted hvor konstant net adgang til min mobil ikke er nogen selvfølge, og når jeg køre ude på landet, er der slet ingen net dækning.

Når så min telefon finder adgang til nettet, afspiller den en lyd, for at gøre opmærksom på det.

Og det kan være mange gange - fordelt over hele døgnet.

Hvor - og kan jeg slå dette dimleri fra ?

Bedste hilsner fra vedikkealt

PS. Og NEJ - dette er IKKE en reklame for HTC telefoner.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-06-13 00:29

Min HTC bimler kun når den laver roaming eller når den finder WiFi netværk. Så jeg ved ikke. Hvilken HTC er det?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-06-13 09:19

Det er en HTC Sence XL

Så er det nok det samme vi oplever, men kan man slå det fra ? og hvor gør man det ?

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 300 point
Dato : 25-06-13 10:13

Internet eller Wifi ?

På min Android kan Wifi slås fra under Indstillinger > Trådløs & Netværk, her er der også en underliggende indstilling hor man kan slå lydtoner fra når der er fundet et net.

På skrivebordet var der fra fabrikken indsat et Wifi-ikon, altså en prik med 3 bølger, "tapper" man på det bliver det hhv lyst og mørkt, når det er lyst er forbindelsen tændt, altså klar til brug.

Slå det fra hvis Du ikke bruger det, telefonen bruger en pokkers masse strøm når den jævnligt leder efter en forbindelse.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-06-13 10:38

Tak for svaret LuffeA.

Under Indstillinger - Trådløs og Internet, var mit Wi-Fi slået fra, men lige under var telefonen forudindstillet til at - give besked, når der var et åbent netværk, men den var nedtonet, så jeg først måtte slå Wi-Fi til - og slå lyden fra - og derefter slukke for Wi-Fi igen.

Jeg kan ikke forestille mig andet, end det VAR den rigtige løsning, derfor 5 sjerner

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-06-13 10:47

Selv tak

Selv om det er Android har de forskellige fabrikater forskellige måder at indlægge funktionerne på.