/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Plantefæstning!
Fra : petersen
Vist : 423 gange
100 point
Dato : 03-12-01 15:40

Hej med jer!

Jeg har et problem med mine cichlider de river hele tiden planterne op. Er der nogen, der har et godt tip til hvordan man fætner planterne så de ikke bliver revet op. jeg har fundet ud af af, at hvis fiskene får lidt agurk eller salat er de ikke så interesseret i planterne. De to rødstrubede cichlider fjerner planterne omkring deres legesten så disse planter har jeg placeret et andet sted. På forhånd tak.

Venlig hilsen Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-12-01 15:47

Du kunne lægge halvstore sten omkring palnterne for eks.
Det er måske ikke kønt, men det virker.

/Thomas

"> Jeg har et problem med mine cichlider de river hele tiden planterne op.
> Er der nogen, der har et godt tip til hvordan man fætner planterne så de
> ikke bliver revet op. jeg har fundet ud af af, at hvis fiskene får lidt
> agurk eller salat er de ikke så interesseret i planterne. De to
> rødstrubede cichlider fjerner planterne omkring deres legesten så disse
> planter har jeg placeret et andet sted. På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 03-12-01 15:59

Hej Bjørn
Her er et lille godt tip som jeg selv brugte da jeg have akvarium
brug noget fiskesnøre og bind planterne fast til en sten eller en træstub
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-12-01 16:53

eller få dem til at gro på en lavasten som du så dækker til

--
SOS - www.hourbabe.com & www.tgp2galleries.com
icq#: 102169245
thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote in message
news:3c0b9087$0$81708$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Du kunne lægge halvstore sten omkring palnterne for eks.
> Det er måske ikke kønt, men det virker.
>
> /Thomas
>
> "> Jeg har et problem med mine cichlider de river hele tiden planterne op.
> > Er der nogen, der har et godt tip til hvordan man fætner planterne så de
> > ikke bliver revet op. jeg har fundet ud af af, at hvis fiskene får lidt
> > agurk eller salat er de ikke så interesseret i planterne. De to
> > rødstrubede cichlider fjerner planterne omkring deres legesten så disse
> > planter har jeg placeret et andet sted. På forhånd tak.
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-12-01 18:13

Så rådner ens planter,- jeg har sev prøvet det, min malle laver samme nummer...

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote in message
news:3c0b9087$0$81708$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Du kunne lægge halvstore sten omkring palnterne for eks.
> Det er måske ikke kønt, men det virker.

--
Posted from 0x503f77b0.virnxx5.adsl-dhcp.tele.dk [80.63.119.176]
via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-12-01 18:29

Hvordan vil du få en echinodorus til at gro på en lavasten? Eller stort set
alle
andre planter? Jeg må åbenbart være gået glip af noget. Troede kun det
stort set kun var anubias og javamos der kune fæstne rødder og leve på
lavasten?

/Thomas

"Søren" <sos@oc.dk> wrote in message news:9ug7bc$1u77$1@news.cybercity.dk...
> eller få dem til at gro på en lavasten som du så dækker til.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-12-01 19:42

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse
news:3c0bb69d$0$29583$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvordan vil du få en echinodorus til at gro på en lavasten? Eller stort
set
> alle
> andre planter? Jeg må åbenbart være gået glip af noget. Troede kun det
> stort set kun var anubias og javamos der kune fæstne rødder og leve på
> lavasten?
>
> /Thomas

Alle planter som gror via en rhizome kan gro på rødder og lava, anubias,
javabregne (alle varianter) osv.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
Remove IHSYD from email address when replying by email

Please visit my Freshwater Aquaria Webpage
http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-12-01 20:26

Man behøver jo ikke dække planterne til af stenene.
De skal bare ligge omkring roden, men stadig med lidt "luft"

/Thomas

> Så rådner ens planter,- jeg har sev prøvet det, min malle laver samme
nummer...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-12-01 00:32

Det er bare svært at få stenene til at balancere uden at Malle vælter dem ned
Hun er stor og det er jo hendes akvarie *GG*

--
Posted from 0x503f77b0.virnxx5.adsl-dhcp.tele.dk [80.63.119.176]
via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG