/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Iphone og wifi
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 338 gange
500 point
Dato : 21-06-13 21:56

Min iphone 4s er koblet på det trådløse internet i hjemmet. Men når jeg tjekker mobilforbruget hos min udbyder, er der store mb-forbrug på tidspunkter, hvor jeg har været hjemme og burde have været på hjemmets wifi. I app-store har jeg hentet en app, der måler hastigheden. Når jeg slår wifi fra, falder hastigheden betydeligt. Det tager jeg som tegn på, at telefonen kan finde og bruge wifi. Det viser mit forbrug af mobildata. Familiens andre tilsvarende telefoner er også på wifi, men har et meget lavt forbrug af mobildata, når de er hjemme. Jeg har været indstillingerne igennem på alle telefoner. Der er ingen forskel. Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-06-13 22:05

Du kan jo starte med at se, om di iPhone er på wifi når du er hjemme

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 22-06-13 07:47

Det siger han jo den er. hastigheden falder, når wifi lukkes.
Noget må jo så fortsætte af mobil vejen, selv om wifi er til stede.
Men hvad det er lige det.
Jeg har ikke mere at byde ind med men lærer gerne.
Android fan og apple hader hej hej. hilsen Steen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-06-13 10:30

Øverst i displayet kan du se om din iPhone er på trådløst eller ej.

Hvis ikke den er på trådløst bruger den mobil nettet.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 22-06-13 10:36

Når jeg er hjemme er der 3 streger for oven. Ligesom en palme. Det skulle betyde, at den er på wifi. Men når jeg er hjemme, er der forbrug på 20000-40000 mb...?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-06-13 10:41

Det er korrekt, så er den på wifi, så det lyder underligt hvis der er så ekstremt højt et forbrug på mobil nettet.

Hvad bruges den til, siden forbruget kan være så højt?

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 22-06-13 11:59

Der skulle stå kb - sorry

Annuller spørgsmålet
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 13-07-13 13:13

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Håber en opdatering fra apple løser det.