/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Flytte billeder
Fra : susss
Vist : 808 gange
50 point
Dato : 21-06-13 08:39

Hvilken måde er den nemmeste måde at flytte alle sine billeder fra en gammel computer til en ny computer ?

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 21-06-13 08:43

Du skal have eb lille usb nøgle som du kan overføre dem til fra gammel PC, og derefter usb nøglen i den nye PC og overføre dem dertil..
God fornøjelse

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 21-06-13 09:14

Det har tordenkalven har helt sikkert ret i.
Køb en stor USB f.eks. 32 gb. afhængig af dine billede antal, ellers må du kopiere flere gange.
Men som noget ekstra kan man også købe et kabel der går fra PC til en gammel harddiske, med strømforsyning til, så har man også mulighed for senere at bruge harddiske til ekstra kopi/backup og lignende.
Hvis det er en gammel bærbar, er det nok lidt vanskeligere at skrue den ud men ellers er det da overkommelig, at kopiere ud på denne måde.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-06-13 09:30

Tror det er nemmeste med en ekstern hardisk det går hurtigere...troede bare der var noget med en ledning...imellem maskinerne..

Accepteret svar
Fra : Nul7

Modtaget 50 point
Dato : 21-06-13 10:08

Sandberg: Har en kobling der kan forbinde og overføre fra den ene pc til den anden.
Jeg har selv en sådan, men nu bruger jeg via internets hjemmegruppe.
Den er forholds vis billig, kig på deres hjemmeside. "SANDBERG"

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-06-13 10:10

Citat
Tror det er nemmeste med en ekstern hardisk det går hurtigere...troede bare der var noget med en ledning...imellem maskinerne..

Det findes da også - ganske billigt endda...

http://www.sandberg.it/da-dk/categories/cables/usblink

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-13 11:59

Du kan vist nok også tilslutte med et netkabel og så indstille begge netkort til "ad hock"
Men det nemmeste er Sandbergs linkkabel, der også driver til XP (vista/7/8 har selv drivere)

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 22-06-13 10:59

Tak for svaret Nul7.Takker