/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Konkurrence o.lign
Fra : nullerbullerpige
Vist : 488 gange
245 point
Dato : 19-06-13 19:14

Hej.
Jeg skal holde sankt hans for 15 af mine venner og vil derfor lave en eller anden form for underholdning, konkurrence, leg eller lignende, hvor der skal være en præmie til vinderen.
De er i alderen 25 til 40 år.
Håber i har nogle gode ideer.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-06-13 21:30

Du kunne jo overveje hold spil - istedet

Vikingespil- synes jeg er ret sjovt

http://www.harald-nyborg.dk/p3658/vikingespil

Det er lidt mere socialt, så alle kan deltage. At være på et hold, hvor nogle er supergode selvom man ikke selv er. Og hvis man fejler, bliver man ikke helt udstillet, højst sandsynligt går deltagerne bare videre uden kommentarer eller hvis man eks. en enkelt gang laver et superkast- giver det jubel. Og superkasterne- får al den ros og kredit for at sikre holdet.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 245 point
Dato : 19-06-13 23:25

Æggeløb -

Man laver nogle hold med lige mange deltager på hvert hold.
Og en bane med et vende punkt.

Placer et æg på en ske, skeen holdes i hånden.
Når start skuddet lyder, løbes til vende punktet og tilbage igen.
Her overdrages ske med æg til en anden deltager, der fortsætter løbet.
Det hold der er først færdige har vundet.

* Hvis ægget tabes, skal deltageren løbe tilbage og hente et nyt æg.
Og løbe igen.

Det er sjovest hvis ægget ikke er kogt....

Tovtrækning

Brug et godt tykt reb. Rebet skal helst være over 6 meter.
Bind et tørklæde på midten af rebet og lav derefter tre streger på jorden.
Læg rebet så tørklædet ligger på stregen i midten.
Lav et hold i begge ender at rebet. Der tælles ned og så skal der trækkes.

Det hold der først får tørklædet trukket forbi modstanderens streg på jorden har vundet.

Sækkeløb

Man skal bruge nogle sorte plastik sække.
Man laver en bane (et start sted og et slut sted)
Længden af bane er underordnet.

Kuffertstafet
Hvert hold har en kuffert foran sig med en hat, en bluse, et par briller, et par støvler og en jakke fx. Ved start, åbner den første deltager i hver række kufferten, tager alt tøjet på og løber afsted. Når han/hun vender tilbage, skal tøjet af igen, lægges i kufferten og kufferten lukkes. Og så er det næste deltagers...

flere http://www.festdoktoren.dk/category/udendors-lege

Kørsel og alkohol kan i dette tilfælde godt kombineres, da køretøjet er en trillebør.

Placerer én eller flere åbne øl i bunden af en trillebør. Hver deltager skal så køre en afmærket bane igennem på f.eks. et minut. Banen må gerne være laves svær.
Deltageren må ikke holde ved flaskerne når der køres, hvis flaskerne vælter, så skal trillebøren holde stille før flaskerne må rejses op igen. Vinderen er den deltager, som gennemfører med mest øl i flaskerne.
Hvis flere kommer igennem med fulde flasker, så er det den hurtigste deltager, som har vundet. Hvis man hader at se øl gå til spilde, så må kan man erstatte øllet med vand.
Varianter
Deltagerne kan evt. være sammen på hold med 2-3 på hvert hold, Men der gælder den samme regel om, at der ikke må holdes i flaskerne når der køres, og at væltede flasker kun må rejses, når trillebøren holder stille.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-06-13 14:45

Godkendelse af svar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 23-06-13 11:42

Tak for svaret katekismus.