/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjerne blinkende reklame
Fra : lham
Vist : 1083 gange
200 point
Dato : 19-06-13 07:36

Win XP-sp3
IE 8

Nederst i skærmbilledet er der nu hele tiden begynd vise sig en blinkende reklame.
Det er en bjælke gul/blå andre farver nogle gange med gul advarselstrekant.
Den fylder over 10 % f skærmhøjde
Det er noget med "din PCs ydeevne er ringe er ringe" "din PC er i fare "
Det er pis... irriterende at se på og fylder alt for meget på skærmen .

Hvordan få jeg fjernet det agressive svineri for altid ?

Har kørt CCleaner og Anti malware flere gange og fjernet markerede filer -dog uden resultat

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-06-13 07:51

- få fat i AdBlock, så er problemet væk...

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-06-13 11:28

Du skal ind i kontrol panel og tjekke om der er et program der har sneget sig ind. Den reklame der har sneget sig ind skal afinstalleret. Du skal ikke klikke på banneret da du så starter en installation af p programmet.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 19-06-13 14:49

jeg havde lign. problem,
det fjernede programmet her (+ 2 toolbar's og en masse andet Lo.. jeg ikke vidste jeg havde)
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-06-13 21:19

Det er vist ikke første gang? eller.

Få en firewall og et anti-virus program, så BURDE du ikke have de problemer
SAMT læs hvad du siger JA til - eller lad være med at installere skidtet, det kommer fra.
Og ligefrem lære kan man ?? heller ikke.

http://comodo-time-machine.dk.malavida.com/d7511-download-gratis-windows
http://www.returnilvirtualsystem.com/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-06-13 21:26

Citat
EA_HS

Som vist-nok har prøvet turen? tror jeg/ beklager du heller ikke læste at alt fylder.
Men man lærer så længe man?
Husk at sætte det rigtigt op - men hvad. NÆRLÆS hvad og hvad, der skal sættes X ved.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 23-06-13 06:42

EA-HS
Det var dog et væmmligt prgram , som lagde min PC ned-måtte have en gang Cclener før der kom liv i den igen

mig-selv

forstår ikke meget af dine indlæg-prøvede at køre dem gennem Google oversætter -det blev det ikke bedre af :
ang sikkerhed har jeg af to uafhængige dataloger fået anbefalet at "nøjes med " microsoft ssential security" så det er hvad jeg har haft de sidste par år.

forøvrigt opdagede jeg helt til højre på skærmen ud for den uønskede "reklame" et meget svagttonet X i firkant -det fjerner reklamen men næste gang jeg vælger ny www side kom skidtet igen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-06-13 08:40

Usmart at klikke på reklamen det går man aldrig ved den slags.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 23-06-13 11:03

jeg har ikke klikket( åbnet) rklamer jeg vil bare gerne have dem væk permanent så jeg ikke hver gang skal klikke på "tågekrydset" til venstre for reklamebanneret

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-06-13 11:48

Citat
EA-HS
Det var dog et væmmligt prgram , som lagde min PC ned-måtte have en gang Cclener før der kom liv i den igen

.. Nææ,... programmet fejler nu ikke noget,
hvis der er noget galt,... må det være den der downloader programmet,

programmet er et af de mest anbefalede på Spywarefri.dk
og er specielt godt til 'falske toolbars' o.lign.

måske det går bedre hvis du henter det på deres side, (godt og vel halvt nede på siden)
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/86180/

udfor dato/kl.
Administrator
Supporter Emeritus
Antal indlæg: 32230
.....................................................
Fint, så fortsæt med nedenstående ->

Hent: AdwCleaner,..... klik direkte på AdwCleaner (det er et download-link)

det burde ikke kunne gøres forkert....

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-06-13 06:07

EA-HS

Citat
måske det går bedre hvis du henter det på deres side, (godt og vel halvt nede på siden)
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/86180/

det må jeg se om jeg tør prøve efter ferien

Kommentar
Fra : lham

Dato : 08-07-13 06:30

EA-HS

Citat
måske det går bedre hvis du henter det på deres side, (godt og vel halvt nede på siden)
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/86180/

udfor dato/kl.
Administrator
Supporter Emeritus
Antal indlæg: 32230
.....................................................
Fint, så fortsæt med nedenstående ->

Hent: AdwCleaner,..... klik direkte på AdwCleaner (det er et download-link)

det burde ikke kunne gøres forkert....

Så fik jeg hentet adwcleaner, men får noget der ligner en kæmpe programliste. For mig rent volapyk jeg jeg er ikke EDB nørd / EDM uddannet -så pt ubrugeligt

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 200 point
Dato : 16-07-13 13:33

Ser ud til at der er noget malware indblandet her...

Kan anbefale at du kører ComboFix som ofte kan fjerne selv de værste former for malware...

http://www.bleepingcomputer.com/download/combofix/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-07-13 15:51

Gå ind på spywarefri og gennefør en normal rensning og opret så en tråd i deres forum. De er super gode til at hjælpe med en inficeret PC.
Normal rensning: http://www.spywarefri.dk/vejledning-til-rensning/
Hnevis evt. til denne tråd med et link.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 20-07-13 09:51

Tak for svaret Caine.

har måske fjernet problemet-den iriterende bjælke har ikke vist sig det sidste døgn