/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Speedstream 2601, Wan til Fast LAN IP-ad~
Fra : MW
Vist : 391 gange
40 point
Dato : 03-12-01 13:29

Hej !
Min lille opgave går på at jeg har en IBM AS/400 på mit LAN som jeg gerne vil kontakte fra WAN-siden igennem en Speedstream 2601 router. Jeg har sat AS/400'eren op til at være FTP-server og den har en fast IP-adresse, men det virker ikke!! MEN hvis jeg kontakter en PC på mit LAN,med servertildelt IP-adr(dhcp). og et FTP-prog. kørende, så virker det. Så må det jo være min AS/400 der er problemet, når jeg nu kan få fat på PC'en. Men hvis jeg så giver PC'en en FAST IP-adr. har jeg samme problem som med min AS/400!!
Det hele virker når jeg "ftp'er" på mit LAN, jeg har forsøgt med både faste og dhcp ip-adresser, men ikke når jeg vil igennem Speedstream 2601'eren.

Jeg har stillet samme spørgsmål til TDC, Speedstream support hos Efficient.com, og dsl-faq.dk men har ikke fået svar. Jeg håber at "nogen" her hos KANDU.DK kan hjælpe mig. På forhånd tak
Mvh
Michael Willumsen

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 50 point
Dato : 03-12-01 13:44

Hej
Prøv at tjekke din default route i AS/400, det er sikkert den det er galt med.

Mvh
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : MW

Dato : 03-12-01 15:55

Hej Parkenss

Kanon, Tak for hjælpen, der var ingen dftroute, kun div. andre!!

Nu virker det, og jeg er en glad mand!!
)

Mvh
Michael Willumsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 11:34

Hej,

> Min lille opgave går på at jeg har en IBM AS/400 på mit LAN som jeg
> gerne vil kontakte fra WAN-siden igennem en Speedstream 2601 router. Jeg
> har sat AS/400'eren op til at være FTP-server og den har en fast
> IP-adresse, men det virker ikke!! MEN hvis jeg kontakter en PC på mit
> LAN,med servertildelt IP-adr(dhcp). og et FTP-prog. kørende, så virker
> det. Så må det jo være min AS/400 der er problemet, når jeg nu kan få
> fat på PC'en. Men hvis jeg så giver PC'en en FAST IP-adr. har jeg samme
> problem som med min AS/400!!

Såfremt du har dobbeltchecket 2601 konfigurationen, kunne du jo prøve at
udlukke 2601eren som fejlkilde ved at smække en linux box op. Såfremt
AS/400eren svarer på LANet kan jeg umiddelbart ikke se noget problem.

> Jeg har stillet samme spørgsmål til TDC, Speedstream support hos
> Efficient.com, og dsl-faq.dk men har ikke fået svar. Jeg håber at
> "nogen" her hos KANDU.DK kan hjælpe mig. På forhånd tak

Såfremt du har mailet mig med spørgsmålet, har jeg desværre ikke tid til at
besvare spørgsmål.

/Ole - dsl-faq.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-01 13:47

Hej Michael

Jeg ved ikke om jeg fortæller dig noget du allerede gør/har prøvet. Jeg kan
ikke rigtig vurderer det ud fra dit spørgsmål; men i så fald, se bort fra
mit post.

Du skal sætte din 2601'er til at mappe indgående trafik på port 20 til din
faste LAN ip-adresse. Du skal således kontakte din FTP-server (fra
WAN-siden) ved at indtaste din routers WAN IP-adresse.

Det burde ikke være noget problem at "gå" gennem 2601'eren; men hvis du
uddyber dine forsøg og opsætning af routeren, kan jeg/andre måske give endnu
et hint.

mvh
Michael Juhl

"MW" <MW.news@kandu.dk> wrote in message
news:G7KO7.1340$z4.209202@news000.worldonline.dk...
> Hej !
> Min lille opgave går på at jeg har en IBM AS/400 på mit LAN som jeg
> gerne vil kontakte fra WAN-siden igennem en Speedstream 2601 router. Jeg
> har sat AS/400'eren op til at være FTP-server og den har en fast
> IP-adresse, men det virker ikke!! MEN hvis jeg kontakter en PC på mit
> LAN,med servertildelt IP-adr(dhcp). og et FTP-prog. kørende, så virker
> det. Så må det jo være min AS/400 der er problemet, når jeg nu kan få
> fat på PC'en. Men hvis jeg så giver PC'en en FAST IP-adr. har jeg samme
> problem som med min AS/400!!
> Det hele virker når jeg "ftp'er" på mit LAN, jeg har forsøgt med både
> faste og dhcp ip-adresser, men ikke når jeg vil igennem Speedstream
> 2601'eren.

Kommentar
Fra : MW

Dato : 06-12-01 10:00

Tak til både Ole og MVjuhl, men svaret fra Parkenss dækkede fuldt løsningen på mit problem.
Mvh
Michael Willumsen