/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Pære der blinker som ild
Fra : klemme2006
Vist : 759 gange
100 point
Dato : 08-06-13 23:18

Hvor kan man købe sådan noget?. Jeg har set små LEDpaneler der skifter farve, så det ligner et tv, så noget lignende i gule røde og orange nuancer må da kunne fåes, til at lægge mellem brændeknuderne og give lidt stemning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-06-13 23:42

De købes i en EL butik - og koster det hvide Julelys penge
Har en gammel og ret meget brugt pære (kertepære) den gav jeg 50.- for - for 30 år siden
og den virker stadig - den sidder i en gammel staldlygte og lyser om Julen.
Dem du kan få med LED? er intet værd, de giver forkert lys og holder ikke ret mange timer, samt du kan se at det er en LED - fidus der blinker, min pære, ligner en flamme der brænder.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-06-13 23:47

Citat
Jeg har set små LEDpaneler der skifter farve, så det ligner et tv, så noget lignende i gule røde og orange nuancer må da kunne fåes, til at lægge mellem brændeknuderne og give lidt stemning.

Køb en lille BRÆNDER i stedet for det?? FAKE lys
eller hop ind på DX COM der er masser af efterligner.
Og så tror jeg du skal over i en (engelsk) afdeling, de er særdeles gode til at lave noget - der ikke findes = hobby og fritid - et eller andet - og det bruges tit og ofte i deres Engelske film.

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 110 point
Dato : 08-06-13 23:54

tror det bliver lidt for varmt for de små pærer,
tænker du på pærer der ligner et stearinlys,
altså googlet - pære flamme -
eller - flame bulb -
der er en hel del at vælge imellem
fx
http://www.ebay.com/itm/3pc-Flickering-Flame-Candelabra-Light-Bulbs-3w-Realistic-Candle-Light-Flicker-/190840473340?pt=US_Light_Bulbs&hash=item2c6efa86fc

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1311.R6.TR6.TRC2&_nkw=candle+flame+bulbs&_sacat=0&_from=R40

hvad med en pejse DVD,...
http://www.pricerunner.dk/sp/pejs-dvd.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-06-13 00:17

Citat
Primitive Candle Flicker Flame Light Bulbs ~

Lige netop sådan en djævel jeg har i min staldlygte, og det er noget af det nærmeste man kommer NATURLIG ild.

Den med DVD, den i gerne få af mig - men den varer ikke evigt, den skal genstartes..
Men stadig hyggelig, en kold og snefyldt Jule aften, når man ikke kan komme ud efter brænde for en lille snestorm over Danmark.

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 22-06-13 21:40

Tak for svaret EA_HS.