/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Programfejl
Fra : ASH
Vist : 385 gange
150 point
Dato : 03-12-01 12:37

Når jeg starter min computer kommer der en fejlmeddelelse hvor der står: <Processen er allerede afsluttet programmet skal genstartes der oprettes en fejllog> sådan kan den fortsætte med at genstarte i en uendelighed. Jeg har windows 2000. Det er sket efter at jeg har skiftet ram, men i starten kørte den fint, og den har registreret alle rammene. Jeg har prøvet at tage de nye ram ud, og kun have de gamle i, for at se om det gjorde nogen forskel - det gjorde det ikke!
Hvad kan der være galt?

Med venlig hilsen

Annemette Søgaard

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-12-01 12:43

Hej ASH
Kan du ikke lige skrive hvad der står i den der Fejllog?
MVH Brian

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 160 point
Dato : 03-12-01 12:55

Hej

Kan du komme ind i Fejlsikret tilstand ???
Hvis du er er rigtig uheldig,-kan det være dit Bundkort det er stået af.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 03-12-01 12:57

Hej Annette,

Det samme har jeg været ude for. Jeg havde arvet RAM fra en ven, og tilsyneladende "åd" pc´en dem. Men efter kort tid viste det sig, at Ram´ene ikke fungere optimalt i pc´en og havde bl.a. medført fejl i systemfilerne. Også jeg røg ind i genstarts-sløjfen og det endte med, at jeg formatterede pc´en, satte nye RAM (anden type efter råd fra forhandler) i - og så kunne jeg køre igen.

m.v.h. Lise

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-12-01 13:43

Til Parkenss
Du må meget undskylde men jeg kan ikke rigtig se at dit formodet svar er et svar?
skulle det ikke bare have været en kommentar?
Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 03-12-01 13:53

Til briani

Nej, fordi jeg er af den umiddelbare opfattelse at Mother B. har taget skade.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : ASH

Dato : 04-12-01 08:41

Der står ca.:
programfejl
Processen er allerede afsluttet programmet skal afsluttes.
windows opretter en fejllog.

Hvis de nye ram ikke passer til min computer kan jeg ikke forstå at det ikke hjælper at tage dem ud og kun have de gamle i.

Jeg tror ikke at mit bundkort er stået af, for jeg kan godt bruge computer hvis jeg ignorerer fejlmeddelelserne, men kun et stykke tid!

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 04-12-01 09:09

Hej ASH

Først og fremmest vil jeg råde dig til at finde ud af, om det er de rigtige ram du har købt. Kontakt forhandleren og hør igen om de er kombatible med din Maskine. Der kan være sket det,-at din PC har fået et "chok" --hvis det er forkerte Ram du har sat i. Så når du anvender de "gamle" kan den ikke finde ud af det.
Prøv at sætte de gamle Ram i . Derefter går du ind i din Bios og sætter den til Default.--eller hvis muligheden er til stede,-så sæt den til Safe mode. Kør derefter en Scandisk af systemet.
Hvor lang tid kører maskinen ??? Hvad sker der når den går ned?? Bipper den ??

Mvh
Parkens

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 04-12-01 09:16

>>>Muligvis har du en beskadiget systemfil-tryk start-kør-skriv sfc /scannow og sæt instal.CD'en i drevet. Demed kontrolleres og gendannes systemfiler.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-12-01 10:34

Hej igen Annemette
Jeg tror at det er de forkerte ram du har købt,prøv at tage en af de gamle ramblokke med ned i butikken-og få de nye byttet til nogle der kan kører på din maskine.
For at få din maskine til at køre ordenlig igen så geninstalerer din windows 2000 igen,bare sæt din windows i maskinen og find den der hedder install eller setup,så instalerer du den bare oven i den gamle,når du under instalationen kommer dertil hvor windows spørger om du vil gemme dine systemfiler så siger du bare nej,så vil windows instalerer alt det der mangler i din maskine,og du vil komme til at køre 100% igen
MVH og held og lykke Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-12-01 12:04

Hej Annemette

Hvad var der så galt med din Pc ???
Håber da problemet er løst.

Mvh
Parkenss