/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
låne kørestol
Fra : janik
Vist : 582 gange
100 point
Dato : 05-06-13 12:28

Min kæreste har brækket foden 3 steder og er lige blevet opereret så hun kan kommer ikke
til at gå længe.
Så vi skal låne en kørestol men på hospitalet skal hun betale for leje pr dag.
Så ville jeg høre om man ikke kan låne en af kommunen vi ved ikke hvornår
hun kan støtte på den igen.
En kørestol og lille rampe til et trin , jeg kan ikke få fat i kommunen idag

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-06-13 12:36

Citat
jeg kan ikke få fat i kommunen idag

Så venter du bare pænt til i morgen, så har kommunen åbent igen...

Det lyder bare lidt usandsynligt at de lejer ud for penge på sygehuset...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-06-13 12:38

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   60
- Annullerede   88
- Slettede   0
Ialt   149

Så er dette spørgsmål også klar til at blive annulleret

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 05-06-13 12:47

- han har travlt med at tæve kæresten...

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 05-06-13 12:47

det er mange år siden, at hospitalerne har lånt noget ud gratis. Men prøv kommunen. men det kan også være de vil have penge, hvis hun har en indtægt.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 05-06-13 12:50

jeg kan godt forstå at spørgsmål bliver annulleret, hvis der mest kommer stupide svar

Kommentar
Fra : janik

Dato : 05-06-13 13:02

skytten49 ja sådan er det herinde åbenbart men jeg annullere nu altså svar hvis jeg ikke
kan bruge dem til noget også kan ingen andre bruge dem jo.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-06-13 13:03

Citat
jeg kan godt forstå at spørgsmål bliver annulleret, hvis der mest kommer stupide svar

Nå da da - har der været nogle af dem her måske?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-06-13 13:04

Sygehusene anbefaler, og kommunen udleverer, derfor alt det bøvl som handicappede har

Min kræftramte veninde fik anbefalet en rollator på afdelingen, som sendte anbefalingen til kommunen, allerede to dage efter kom der en person fra kommunen, og hun fik rollatoren prompte
Dog mener jeg den kun er til låns.

Stiller Din kommune sig på bagbenene kan Du købe en rullestol hos Harald Skrald.
http://www.harald-nyborg.dk/47090/rollatorer-og-koerestole

Er den stadig god når hun har brugt den kan I donere den væk, eller gemme den til eget brug om xx år

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-06-13 13:16

Bemærk

Det er kun den dyreste kørestol hos Harald Skrald der har godkendelsescertifikater.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 05-06-13 14:33

- flot hjælp fra Luffe, nu kan du annulere Janik...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-06-13 14:40

Citat
skytten49 ja sådan er det herinde åbenbart men jeg annullere nu altså svar hvis jeg ikke
kan bruge dem til noget også kan ingen andre bruge dem jo.

En absolut flabet holdning til de mennesker som bruger tid på at hjælpe med at svare på spørgsmål i dette forum.

SÅ DETTE VAR SIDSTE GANG JEG VIL ÅBNE ET SPØRGSMÅL FRA DIN PROFIL...!

Kommentar
Fra : Estrid

Dato : 05-06-13 15:46

Når man vil låne et hjælpemiddel hos kommunen om det så er for kort tid eller for "altid"(fx en tilpasset el-stol...som man ikke får udskifter før den ikke kan repareres mere) så skal det gå via en af kommunens ergoterapeuter..... nogle gange klares bevillingen via skrivebordsarbejde fx. hvis sygehuset har lavet ansøgningen... andre gange skal ergoterapeuten selv undersøge sagen.
Hvis det er en ting de har en masse af på lager så er det "nemt" at låne for kort tid, men hvis de skal til at anskaffe tingen først så får man enten nej eller de bruger så lang tid på sagsbehandlingen at folk selv køber , undvære eller ikke har behov hvis det bliver bevilliget.
Den tid hvor man bare kunne låne en kørestol til tante oda fordi hun skulle med familien på ferie og lige i den situation var mere praktisk at køre hende, men ellers havde hun ikke brug for en kørestol er ovre...... nu føles det som om der kun bevilliges ting til at lette tilstande som er konstante.

hvis sygehuset siger at din kæreste ikke må støtte på foden i x dage/måneder, så får hun sikkert lov til at låne en stol hos kommunen, men hvis det kun er fordi det er mest praktisk for jer i hverdagen, så skal der sikkert argumenteres en del

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 05-06-13 15:56

det er forskelligt fra kommune til kommune hvor flinke de er.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-06-13 16:12
Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 05-06-13 18:57

Citat
ja sådan er det herinde åbenbart men jeg annullere nu altså svar hvis jeg ikke
kan bruge dem til noget også kan ingen andre bruge dem jo.

Det synes jeg godt nok er lidt sølle, janik.

Du annullerer flere spørgsmål, end du godkender - så langt de fleste Kandu'er, der bruger deres tid på at forsøge at hjælpe dig med et sva på dine spørgsmål - er, efter din mening, ikke værd at give et skulderklap i form at point.

Pas på skoene ikke klemmer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-13 20:32

En kørestol og lille rampe til et trin , jeg kan ikke få fat i kommunen idag

Som tidligere nævnt, så spørger du kommunen i morgen.

Har din kæreste ikke fået udleveret krykker? Det er det, der bruges, når en/et fod/ben er brækket.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-06-13 14:20

Nu ved jeg ikke hvor i bor henne, men fx i Århus:

http://www.aarhus.dk/da/borger/sundhed-og-sygdom/Hjaelpemidler-og-boligindretning/Hjaelpemidler/Hjaelpemidler-til-udlaan.aspx

Er de ringen problemer. Så tal med Jeres kommune. Det plejer ikke at skotte på den type hjælp, da den stort set ikke koster kommunen noget.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-06-13 00:04

Kan du ikke bare bruge en trillebør..

Citat
Sygehusene anbefaler, og kommunen udleverer, derfor alt det bøvl som handicappede har
Min kræftramte veninde fik anbefalet en rollator på afdelingen, som sendte anbefalingen til kommunen, allerede to dage efter kom der en person fra kommunen, og hun fik rollatoren prompte
Dog mener jeg den kun er til låns.

De står på Dødsdagen/ begravelsen og forlanger skidtet tilbage, hvor de dog har travlt = med retunering af deres - MEN IKKE udlevering af samme = samt forkert udlevering/ adresser.

Nå; men PØJ med foden - til tider kan det være nemmere bare at hugge skidtet af, så var der trods alt hjælp) næsten med det samme??? og dertil hørende hjælp hjem til hjemmet - osv
Samt man kunne sikkert få en formue, gennem forsikringen men hvem gør dog DET.