/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Japansk kirsebærtræ
Fra : Hugos
Vist : 581 gange
50 point
Dato : 09-06-03 12:44

Hej!

Jeg har et stort flot japansk kirsebærtræ i indkørslen. Jeg kunne godt tænke mig at klippe det lidt
ned, da det er ved at være for stort. Hvordan gør man det, så træet ikke tager skade, og så det
stadigvæk blomster til næste år?

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 50 point
Dato : 09-06-03 14:52

Hvis du kun tager af længden af grenene, skulle den blomstre igen til næste år. Hvis du styner den (skærer stammen af ligesom popler), går der et par år, før den blomstrer igen.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 09-06-03 17:42

Kan man gøre det ved både hængekirsebær og almindelige?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 09-06-03 18:39

Ja, det kan man godt. De hører alle ind under rosen-familien.

Godkendelse af svar
Fra : Hugos

Dato : 25-06-03 12:23

Tak for svaret Jernladyen.