/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
appdata
Fra : kivi
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 25-05-13 11:24

appdata er der nogen som kan fortælle mig hvor denne mappe hører til den er på ca 8 gb jeg synes ikke jeg kan få noget ud af at prøve at åbne den
windows 7 ultimate

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 25-05-13 11:42

du kan jo prøve at skrive - appdata - i
start / søg

på min PC ligger den i 'windows old' - / på en anden HDdisk (F drev)

'windows old' er en reserve / kopi af en ældre installation,
altså noget der ikke bruges mere,

så du kan uden problemer slette alt der er i mappen (incl windows old)
medmindre der ligger nogle data du kan bruge !

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 25-05-13 11:46

sku' måske tilføje at du finde placering af mappen ved at
H/klikke på appdata og 'egenskaber',... normalt nederst i pop-up-ruden.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-05-13 11:56

appdata mappen er en system mappe som indeholder vigtige data som f.eks. program indstillinger,
IE cookies, værktøjslinje indstillinger, IE browser historie, midlertidige filer oprettet af programmer, Biblioteker, 'send to' elementer, skabeloner og meget mere.

Så hvis du ikke ved hvad den er til, så hold 'snitterne' fra den!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 25-05-13 12:09

Citat
'windows old' er en reserve / kopi af en ældre installation,
altså noget der ikke bruges mere,

så du kan uden problemer slette alt der er i mappen (incl windows old)
medmindre der ligger nogle data du kan bruge !

altså noget der ikke bruges mere
der kan du roligt bruge 'snitterne'

du skal naturligvis ikke slette / ændre noget der ligger
i / under din nuværende OS installation.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-05-13 12:47

Den ligger i C: Brugere/DIT NAVN/appdata og er som regel skjult som standart
Hvis den er på 8GB har du en masse skidt liggende og samler støv - kig i mappen Local
min fylder 1,4GB - men lad være med at slette hensynsløst, men kig i mapperne for ? film og musik som muligvis ligger der, som en kopi, de fleste filer er nødvendige for systemet, mens andre kan være en form for backup og endelig gamle installationer.
For at få vist skjulte mapper, Kontrolapnel/udseende og personlige/mappeindstillinger/vis gæt selv hvor krydset skal være.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-05-13 13:14

NB: pas på med hvad du sletter i mappen TEMP, der kan være ting der skal bruges ved gendannelse af systemet.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 25-05-13 13:48

Citat
NB: pas på med hvad du sletter i mappen TEMP, der kan være ting der skal bruges ved gendannelse af systemet.

Altså med andre ord: Hold snitterne væk hvis du ikke ved hvad du har gang i!!!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-05-13 14:02

Bruger du et af disse, så kan du slette som det passer dig, du får altid dit system op igen - ved et klik eller to.
http://www.softpedia.com/get/System/Back-Up-and-Recovery/Comodo-Time-Machine.shtml
http://www.returnilvirtualsystem.com/rss/trialpay

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 25-05-13 19:08

Citat
NB: pas på med hvad du sletter i mappen TEMP, der kan være ting der skal bruges ved gendannelse af systemet.

Øh hvor kom den lige fra, man har altså kunne slette hvad der ligger i %TEMP%, bare ikke lige efter en installation, men laver man en genstart og derefter sletter alt i %TEMP% har jeg aldrig hørt eller selv problemer med.

og den nemmeste måde at finde appdata er i søg eller run alt skrive %appdata%, så åbner stifinderen med denne mappe.

MEN alt slette andet end det i %TEMP%. ja så håber jeg du ved hvad du har gang i , for måden du kommer "tilbage" på er tit ominstallation !!!

Jeg anbefaler du bruge et ordenligt Cleanup tool, som CCleaner, og ikke slev prøver at finde ud af hvad der kan slettes

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 26-05-13 07:55

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-05-13 09:08

velbekomme og pas nu på med hvad du sletter!