/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Lave løn - data
Fra : winetaster
Vist : 472 gange
50 point
Dato : 24-05-13 08:39

Skal lave løn for andre, hvilke data SKAL jeg have ?
navn, adresse, cpr, trækpct, bankkt. og og og ??
tak

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-05-13 08:55

Du skal naturligvis have en uddannelse i at udføre dit job.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-05-13 08:55

skattefradrag og hvad de skal have i løn. Skatte oplysningerne henter de fleste lønsystemer automatisk hos Skat.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 24-05-13 11:37

En tåbe kan spørge om mere end 10 vise kan svare på -

Hvad har du gang i? Forestiller du at køre et firma eller hvad har du lige gang i?

Hvis du kører et firma, må du hellere henvende dig til Skattevæsenet form at få de korrekte oplysninger.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-05-13 11:41

Der findes forskellige moduler her, en af dem er fra SKAT, der står også en masse andet på siden.

http://www.start-base.dk/loslashnprogrammer.html

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 24-05-13 11:41

Spørgsmål
- Ubesvarede   4
- Besvarede   64
- Annullerede   42
- Slettede   0
Ialt   110

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-05-13 18:13
Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 27-05-13 21:53

For at kunne lave en simpel lønafregning skal du have fælgene oplysninger

Virksomhedens cvr nummer - plus deres adgang til eIndkomst - du kan få din egen som revisor.

I eIndkomst henter du den ansættes trækprocent og fradrag og du skal altid bruge det sidst uansry om du laver en løn for perioden før. Det er også i eIndkomst du skal indberette omlysningerne om deres løn.

Så skal du vide hvad de skal have i løn.

Adresse på lønmodtager er f.eks relevant hvis lønafregningen ikke skal sendes med posten, flere og flere få deres lønafregninger i eboks.

Må jeg anbefalde at hvis du skal til at lave løn for andre at du gør det via et produkt som er skabt til det, selv er jeg stor fan af DataLøn og LønService men der findes også andre.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 27-05-13 21:54

Nå ja og så et bank konto til at overføre lønnen til.