/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Bødenedsættelse/udsættelse/afdragsordnin
Fra : jensviggo
Vist : 777 gange
300 point
Dato : 21-05-13 10:26

Kan man få bødenedsættelse/afdragsordning/udsættelse for en bøde på 2500, jeg var passager i min egen bil, og vedkommende der førte bilen, havde ikke kørekort.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 21-05-13 10:27

Jeg vidste ikke at vedkommende ikke havde føreret til køretøjet (personbil)

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-05-13 10:30

Spørg dog politiet - de svarer garanteret beredvilligt

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-05-13 10:56

Første del af spørgsmålet,skal jeg ikke tage stilling til.Men....
Citat
Jeg vidste ikke at vedkommende ikke havde føreret til køretøjet (personbil)

Her er desværre ingen kære mor.DU har ret og PLIGT til at konstatere,om føreren har lovligt fører bevis.At det så er sjældent brugt,ændrer ikke sagen.Ansvaret er dit.

Så find talegaverne frem,når du snakker med Politiet. Det kunne jo være....

M.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 21-05-13 10:59

jeg prøver

Kommentar
Fra : vith

Dato : 21-05-13 12:03

"For personer, der er over 18 år på gerningstidspunktet, og som har en særlig lav indtægt, kan bøden nedsættes til det halve – dog mindst 500 kr. Nedsættelse kan ske, hvis årsindtægten (før skat) på gerningstidspunktet ikke overstiger 153.657 kr. (2012)."

Herfra: https://www.politi.dk/Midtvestsjaelland/da/loveogrettigheder/boedetakster/

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 300 point
Dato : 21-05-13 13:17

Man kan typisk få en afdragsordning.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-05-13 18:17

du kan nok ikke få nedsættelse, da du er forpligtiget til at sikre dig, at vedkommende som du overdrager rattet til, har gyldigt kørekort. men du kan måske få lov til at afsone nogle få dage og dermed slippe ud af din gæld.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-05-13 10:01
Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 03-06-13 15:10

Tak for svaret Bille1948.