/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
BilstrupV-føljeton: Et-benet fasan
Fra : BilstrupV
Vist : 658 gange
100 point
Dato : 19-05-13 08:46

God pinse!
Opfølgning på et-benet fasan:
Den lever godt i sit revir. Er stor og flot og har holdt to andre hanner fra fruerne, som den har to, måske tre af, så den får sikkert det fi..., som en fasan nu kan tilkomme.
Den halter stadig, men ret meget mindre. Det er ikke gået op for mig, hvad der er galt med den, så tankerne er stadig: hvordan fanger men en fasan.

[B]Jeg ser ingen bukkepral i indlæggene. Mine point går til bedste "Münchhausen" bukkepral[B]

Mvh

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 19-05-13 19:37

Hæng dit indlæg på på en fodertønde, og fasanen vil halte ind til din adresse, da den med sine gode pipevner kan se, at du mangler faglig seriøs bistand fra halte kokkemanden.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-05-13 20:34

Bilstrup Du kan ikke forvente saglige indlæg herinde - det har X-hylerne ødelagt...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-05-13 23:44

Citat
Bilstrup Du kan ikke forvente saglige indlæg herinde - det har X-hylerne ødelagt...
Bent Ballegaard, her leverer du igen BIVSET på, hvor fat'svag du i grunden er.
Hvad tror du, BlistrupV mener med denne sætning ?
Citat
Jeg ser ingen bukkepral i indlæggene. Mine point går til bedste "Münchhausen" bukkepral

Men alt forladt, Bent, Vi skal heller ikke forlange urimeligheder af dig - TOMPE
Meeeeen mon dog ikke Blistrup mener, vi skal ha' lidt "halløj på reviret"..? Det tror jeg da.

Jeg kommer med lidt "bukkepral" i morgen. Jeg har nemlig skudt en flot buk kl. 8.15
Mere om det i morgen.

Sov godt alle mand. Ja, nu skrev jeg mand.... høøøøø... det gælder også dig Bent, osse selvom du ikke lever op til mands-titlen, men pyt da med det, du plejer jo altid at smykke dig med lånte fjer - såeee lad os da gi' dig nok en fritur.........Og æh.... sørg nu for, for gud skyld da, at få din nattesøvn - det squ vigtigt..!!!

Mvh
Tommy gun.... så kan du, Bent, kalde dig Egon.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-05-13 00:59

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-13 13:03

Iflg. ellers yderst pålidelige kilder har en "kendt jæger og riffelinstruktør" i det Midtjyske ivrigt eksperimenteret med indfangning af vilde agerhøns og løsslupne vagtler.
Han maler ganske enkelt jernhagl strl. 7 så de ligner rapsfrø og kornkerner. Haglene placerer han i en skål, som han har malet grøn. Skålen er i virkeligheden en kraftig elektromagnet, som han vistnok har haft med hjem fra Sydafrika, da han var raketekspert i den israelske efterretningstjeneste - Mossad. Sådan har han i hvert fald fortalt det til måbende medborgere i det primitive samfund han nu lever i.
Når agerhøns og vagtler har ædt haglene, trykkes der på knappen - og fuglene sidder fast til
magneten - til afhentning.

Hermed frigives ideen til fri afbenyttelse - altså hvad angår den etbenede fasan.

Mossads tanke med elektronmagneterne stammer oprindeligt fra et forsøg i fly fra EL-Al, hvor man i flysæderne monterede kraftige magneter, idet Mossad hævdede, at militante arabere tit havde "jern på".

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-05-13 14:44

x

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 100 point
Dato : 20-05-13 15:46

"Bip bip bip bip bip bip, søde Tommy du skal op på jagt" - sagde konen, som jeg havde sat til at agere vækkeur.
"G'morgen søde skat" Sagde jeg. "Og skrub så for helvede i satan hen til din plads i køkkenet, og få brygget noget kaffe, ellers vanker der ingen kartofler til din aftensmad - kælling"
Konen stod søvnig ud af sengen og slap med et drøn en langtrukken morgenvind. "Undskyld skat" sagde hun gabende. "Den pressede hårdt på.....GAAB..... Ja ja ja ja, ska' nok lavede din kaffe."

Da lugten - ja, af kaffen, nåede mine næsebor tænkte jeg; Stå dog op mand. Du skal skyde en buk idag. Som sagt så gjort.

En hurtig omgang vand i øjnene - skægget lod jeg bare stå. Hvorfor pynte sig, en ensom mand, der bare skal ha' en lang dag til at gå - Og forøvrigt knækkede snørebåndet - jeg fik nok.
Jeg sprang ned af trappen, ud på gaden, blæsten rusked mig i nakken. Jeg blev hurtig kølet af og fandt den sidste patron jeg havde i lommen. (citeret fra John Mogensens "Søndag morgen - og efter hukommelsen. Mon Ballegaard vil påstå, at han har skrevet teksten til den også..?)

Bilen blev hurtig pakket - og så babu babu babu afsted mod Ringsted. Hold da kæft, hvor jeg savnede en smøg. Jeg savnede en rigtig Grøn Cecil, en Cecil, som kunne kradse langt ned i lungerne - og efter tre hurtige drøn på smøgen, ville jeg kunne mærke den velvære som kom brusende fra tåspidserne af og opad mod hjernen. Men nu er jeg jo holdt med at smøge den - så jeg lod være - af den simple grund - jeg havde nemlig ingen smøger......eller havde jeg......nej glemt det, jeg er kommet til fornuft igen.

Vel ankommet på jagten - og med et "Velkommen til, du raske gut" blev jeg anvist en skydestige i et skovbryn, hvor jeg måtte skyde i alle fremadrettede vinkler.
"Hop op i stigen og hold kæft. Den eneste lyd vi vil høre fra dig de næste tre timer, er et BANG"
Ordene kom fra en lille gnom. Jeg kalder ham en gnom, fordi han kun nåede mig til skulderen - og så er man squ en gnom.
Det viste sig senere, at gnomen havde humor. Det har hans kone garanteret også....Håber jeg da for hende.

Nå, jeg kravlede op i stigen. Vente...vente...vente....slap en vind...vente...vente... blev smøgsyg....vente.... vente...ven...hvad satan, går der ikke en stor seksender dér..? Gud gjorde der så. Nøøøøøj, hvor var det en stor buk. Op med kikkerten - en 10x50. Fangede bukken i linserne - det blev bukken ikke mindre af, sku' jeg da lige hilse og sige.
Tommy for satan da - sagde jeg til mig selv.....meget sagte. Jeg måtte jo ikke sige en lyd.
Er du helt sikker på, det er en råbuk?? Den har jo samme størrelse som et forvokset krondyr. Op med kikkerten igen. Joooooooeeee, dyret var godt nok stort - og jo, det var en buk.

Bukken kom nærmere og nærmere. Jeg afsikrede riflen med et klik. Bukken kiggede sig lidt omkring, som om det tænkte; "Hvad satan var det for en lyd..? Korset i riffelkikkerten fandt bladet. Fingeren om aftrækkeren krummes mere og mere - og pludselig lød drønet... BAAAANG Jeg tog lynhurtigt ladegreb igen - man er vel vanemenneske, men den store råbuk trak benene op under sig og lagde sig ned. Spjættede et par gange og fandt så roen. Da jeg ikke havde behov for anden skud, afladede jeg riflen. Jeg sad i stigen i ca. 10 min. kravlede ned og gik hen til dyret. Hold da kæft en stor krabat! Jeg har aldrig set en så stor råbuk. opsatsen var enorm stor. Min første tanke; Sikken en knagerække der kan blive af opsatsen.

Og så kom gnomen løbende. "Ah hvad!?!? Du har skudt Store Bastian. Han har været efterstræbt af samtlige jægere i konsortiet. Nå lad os få bukken brækket"
Gnomen hjalp mig med at slæbe Bastian hen til skovbrynet, hvor vi kunne brække ham i fred og ro. Ha ha ha ha, gnomen fyldte ikke meget i landskabet sammenlignet med Bastian Buk.

Nå men enden på den meget korte historie blev, Bastian blev brækket og derefter vejet. 42,5 kg vejede Bastian - og det var uden indvolde og hoved. Jeg betalte og kørte hjem.

Konen var igang med madlavningen da jeg kom hjem. "Hvad satan kælling, har du ikke skrællet kartofler..?"
"Tommy" Sagde madammen sødt. "Må jeg ikke hellere vælge noget andet?"
"Selvfølgelig min skat. Hvad kunne du tænke dig?"
"Pomfritter" Sagde skabet.

- Og Det er ganske vist! For nu at citere H.C. Andersen.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-13 18:32

Nådadada - kære Tommy. Hvis vægten holder, så har du en dansk rekord. Herfra gratuleres der på det varmest. Hold da helt op.
Derudover er det en pragtfuld beretning. Fantastisk som kvinder kan lade gassen gå.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-05-13 20:05

Tak for komplimentet, Tonga.
Jag parerer bare ordre fra Blistrup, som skrev
Citat
"Münchhausen" bukkepral

Mvh.
Ballegaards bedste ven.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-13 20:34

Arhhhhhhhhggggggghhhhh! Den havde jeg overset. OK! Men din beretning er bare super.

Jeg er også KnaldBalles bedte ven.

Så har han to.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-13 20:40

Men hvordan uglen i hulen kan en lokumscisterne (Ifö Cascade) flække på langs - uden at gå helt fra hinanden?

Har lige opdaget det - så jeg har nok ikke opbrugt den kommunale vandforsynings beholdning.

Edermageme lidt af en gåde. Da jeg, som den sidste, forlod tønden, så det hele normalt ud. Der kan vel ikke opstå et abnormt tryk i cisternen.

Måske ved eksperten i trykbærende anlæg noget om sagen. Kom nu med en forklaring - Bb1.

NB! Lokummet blev isat i april 1975. Moderne skidt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-05-13 21:02

p

Godkendelse af svar
Fra : BilstrupV

Dato : 20-05-13 22:20

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Tak for grinet, K-T

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-05-13 22:42

ø

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-05-13 22:53

Jeg takker for pointene.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-05-13 10:20

KnaldBalle har minimeret begrebet, en stavelses ord; prøver KnaldBallen på at morse mon ., men det er yderst sagligt, det KnaldBallemanden skriver denne gang, og ikke en stave eller slåfejl, rent 13 tal herfra, hvad siger censor Tonga her? er lidt skuffet over, du ikke roser problembarnet, når han erkender sine forfatter begrænsninger, for en gangsés skyld. og næsten er helt ren i spyttet, borset fra lidt metalrester og lidt boremudder.

Tommy den beskrivelse passer helt på min buk, nr 111 fra toppen af , men småkravl har også ret

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-05-13 11:51

Jamen, jeg er vildt begejstret over KnaldBalles nye formuleringer - som indtil videre har været fejlfri og yderst saglige.

Jeg lurer blot på om han nu kan huske hele alfabetet.

Mvh.
Tonganeseren