/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Leje film - hakker
Fra : mig-selv
Vist : 808 gange
20 point
Dato : 10-05-13 20:29

Hvad gør man ved det, både på pc og anden medie afspiller

Kommentar
Fra : janik

Dato : 10-05-13 21:40

Du skriver ikke så meget om hvad du har og om det er alle ??

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-05-13 00:19

Er det en film om madlavning? - Så skal det sikkert være sådan...

Ellers må du jo klage til dem du har lejet den hos!

Accepteret svar
Fra : Cimbombom

Modtaget 20 point
Dato : 11-05-13 22:32

Prøv med CD-rens

Eksempel http://www.avxperten.dk/diverse/skaerm--cd-rens/rense-dvdcd-%28inkl.-rensevaeske%29.asp
Der er også massere andre modeller, jeg har bare sægt på Google https://www.google.dk/#hl=da&sclient=psy-ab&q=cd+renser&oq=cd+rens&gs_l=hp.3.0.0l4.1171.2705.0.3685.7.7.0.0.0.0.281.1321.0j5j2.7.0...0.0...1c.1.12.psy-ab.SbtFWNXLFi4&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.46340616,d.bGE&fp=c0edce03d2b4a0f7&biw=1366&bih=595
Du kan også prøve med CD CLEANER

Nogen gange kan CDen hakke hvis den er snavset og fedtet, Derfor kan det nytte med en gang rensning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-05-13 17:47

Det er/ var en film der kom fra DR, den hakkede hvert sekund, så jeg tror der er tale om dårlig kopi fra dem der lå den på dvd i sin tid (nfts/ pal - framerate).
Har 2 dvd afspillere i min pc og den hakkede på begge.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-05-13 17:49

Citat
(nfts/ pal - framerate).

Sludder og vrøvl = Secam og....

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 12-05-13 22:19

Jeg gætter på at Cimbombom har ret. De er fedtede, og skal derfor renses. Jeg plejer at skylle dem i varmt vand med lidt sulfo - ganske ganske forsigtigt tørre dem - så virker de igen

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 27-05-13 20:44

Tak for svaret Cimbombom.
Det var så ikke første gang jeg har oplevet det, seneste var i dag.
Jeg har vedlagt en seddel om fejlen - de rette personer - , og man skulle tro den sidste var REVET ud af en fræse-maskine så ridset var den, ´´samt kalk og andet på skiven som lige fik noget, af det du henviser til´´, og total umulig at afspille.
MEN.. fik da set filmen.