/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fat 32 til NTFS hvordan
Fra : Surf
Vist : 711 gange
20 point
Dato : 03-12-01 03:37

min windows xp home kommer ikke til det sted hvor den spørge
om hvad fil system jeg vil ha under instalsion af mit windows xp home
så jeg spørge hvordan fået jeg FAT32 til NTFS kan i forklar mig det
Surf

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-12-01 04:25

Mon, 03 Dec 2001 02:37:01 GMT, skrev "Surf"
<Surf.news@kandu.dk>:

>så jeg spørge hvordan fået jeg FAT32 til NTFS kan i forklar mig det

Gå i command prompt og skriv convert /? og du får en fuld
vejledning.

convert drevbogstav /FS:NTFS

Du skal stå på den partition, hvor Windows er.

Det står forøvrigt også rimelig godt beskrevet i hjælp.
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Do you want spam?
Get it on http://home13.inet.tele.dk/smedpark/spam/

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 20 point
Dato : 03-12-01 09:18

Hej

Prøv om du ikke kan gøre det her ellers skal du ha fat i partionmagic 7,0.
højreklik på denne pc/administrator/diskhåndtering/og se så om du ikke kan højreklikke på den partion du skal ha lavet om til ntfs og kan du ikke så kan du andvende partitionmagic, den laver det som en smut.
men det skulle også meget gerne komme under din indstalation af xp.

Mvh
Parkens

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 03-12-01 10:02

Ps.
Ved ikke lige om den findes i XP, men prøv og søg efter en fil der hedder convert.exe ! Hvis du har den, kan du i en command prompt bare skrive "convert c: /fs:ntfs" for at lave et FAT drev om til NTFS !

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-12-01 11:03

Hej Surf
du må gøre noget forkert
Under installationen får du mulighed for at vælge hvilket drev XP skal installeres på. Det er muligt at installerer Windows XP sammen med et andet Windows, hvis du ønsker det. Du får så en bootmenu i opstarten hvor du kan vælge system.
Du skal også tage stilling til hvilket filsystem du vil have - om det skal være NTFS eller FAT32.
OBS-Prøv igen at instalerer windows xp forfra-og så tag det stille og rolig og giv dig tid til at læse hvad der står på diverse sider under instalationen
MVH Brian

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 03-12-01 22:08

Meget Muglig men jeg har næsten prøvet alt nu undtaget at rodet i min kabinet
og jeg fået bare udet i bootmenu et besked om at forsætte instalisionen eller
gå hent til den windows som jeg har på min computter jeg ved godt at en sige
at det er pci korteren der skal bytte om på en anden sadge at det kun være
grafik kortet der er galt med men hvad tror du det kan være

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 05-12-01 20:36

nu har jeg gjornt sådan med partionmagic 6.0 at min anden hardisk er ntfs filsystem
men hvorfan tildeller men et drec bogstav til den harddisk kan i fortæller mig det

MVH
Surf