/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fuglelort
Fra : Avant85
Vist : 619 gange
300 point
Dato : 09-05-13 09:03

Hjælp jeg har fået fuglelort over det hele - INDE i bilen

Jeg lod vinduerne stå på klem i nat 1 - 1½ cm i hver side

Jeg ved ikke, hvordan eller hvornår en - godtnok lille mejseart - men noget mere end 1 - 1½cm
er kommet ind MEN har åbentbart ikke været i stand til at finde ud igen

Den har bogstaveligt LORTET over det hele inde i bilen

HVORDAN får jeg hele lortet af - uden at misfarve interiør - sæder - dørbeklædning og det hele, som er af forskelligt materiale

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-05-13 09:25
Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-05-13 10:33

Interiøret i biler er normalt lavet af praktiske materialer, som tåler rengøring.

Så gå i gang med at tørre op hvad der kan med køkkenrulle. Resten klares med vand og sæbe. JKun hvis betrækket er af rent uld skal du bruge en sæbe med lav eller neutra pH. Det kan f.eks være hårshampo. Normal rengøringssæbemiddel kan få uld til at filtre.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-05-13 11:18

Tag noget opvaskermiddel og lad det skumme rigtigt op i lunkent vand. Brug nu (kun) skummet til at duppe alle steder og lad det siddet i ??? min. tag nu lunkent vand og fnugfri klud, og dup skummet op, indtil der ikke er mere skum/lort - gentag evt. processen.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-05-13 11:32

Jeg ville nok starte med at lade det tørre, se hvor meget man børste af, inden man får kørt det længere ned i stoffet eller i værste fald med vand for gjort pletterne større.

Støvsug - og så med en blød børste og sæbeskum, prøve på én plet og se hvordan det arter sig. Tør efter med ren klud.
Bedre end at starte en forkert behandling på samtlige pletter.

Der findes bilsæderens som er noget skum man kan sprøjte på- og som efterfølgende støvsuges.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-05-13 13:06

du kunne også bare google - bilsæde rens -
det giver 2.170 resultater (på Dansk)

bla. denne video,.................. læs og hør hvad der bliver sagt,...
'leje 100 kr./dag'

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=9Q266dRvrH0&feature=endscreen

ps,.... det er altså ikke mig der optræder på videoen,...
har heller intet med firmaet,. eller andet at gøre,...................

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-05-13 14:17

pyha, at leje en maskine til sæderens - det virker lidt overdrevet. Det er jo ikke andet en pletter

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-05-13 15:44

bortset fra visse typer sædebetræk kan alt det andet tåle vand og afvaskning. Men selvfølgelig skal man ikke sjaske med vand.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 300 point
Dato : 09-05-13 19:52

Citat
Men selvfølgelig skal man ikke sjaske med vand.

nej, og det er vel heller ikke nødvendigt i dette tilfælde overhovedet. Desuden skal man passe på hvis man eks. har varme i sæderne.

Men jeg synes generelt det er vildt overdrevet at skulle igang med at rense alle sæderne, hvis der bare er tale om fuglelort i pletter.

Jeg tog forleden en bluse ind, som havde hængt på tørrestativet i haven. Den var overklattet med fuglelort- det var tørt, og jeg børstede det af og knubbede og det hele var væk. Den bliver vasket alligevel, da jeg ikke kan forlige mig med tanken, men faktisk kunne det slet ikke ses- og den er sort.

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 09-05-13 21:21

Tak for svaret smuller54.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 10-05-13 12:01

Jeg ville købe en ny bil