/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
flytning
Fra : kivi
Vist : 415 gange
100 point
Dato : 08-05-13 18:35

er der et program som kan flytte programmer fra en pc som er stået af til en anden pc så man kan bruge dem der , harddisken virker stadig ,

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-05-13 18:38

Programmer skal installeres, da de typisk skriver noget i registreringsdatabasen for at programmet kan køre.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 08-05-13 19:35

Ja der findes programmer der kan lave en "kloning" af en harddisk til en anden.

Ghost f.eks. :

http://en.softonic.com/s/program-ghost

Accepteret svar
Fra : sferling

Modtaget 100 point
Dato : 08-05-13 20:27

Lidt svært at vide, helt hvad situationen er.

Hvis maskinen er stået af, men harddisken er OK, kan du flytte disken til en ny maskine, men med lidt arbejde.

Hvis den nye maskine ikke er helt mage til den gamle, rent hardwaremassigt - især chipset og evt. seperat grafik - skal du boote på en installering-disk og så finde punktet, hvor man kan bede om at få 'repareret' windowsinstallationen.

Det vil få de rigtige drivere til den nye hardware installeret.

Som andre er inde på kan man ikke 'flytte' windowsprogrammer som med de gamle dosprogrammer - de skal 'installeres' fordi de mere eller mindre bliver integreret i styresystemet.

Man kan klone harddisken, men det har du vist ikke brug for - den skal bare over i en anden maskine.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-05-13 21:37

Ja - og du kan bruge programmet Acronis som kører Live fra hirensbootcd

Acronis Disk Director Suite 9.0.554: Popular disk management functions in a single suite.

http://www.hirensbootcd.org/hbcd-v91/

Rul helt ned i bunden i det grønne felt.
Filename: Hirens.BootCD.9.1.zip

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 10-05-13 17:18

Tak for svaret sferling.

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 10-05-13 20:11

Held og lykke med projektet...