/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Rippe/afspille music i win 8
Fra : nosunshine5
Vist : 508 gange
50 point
Dato : 07-05-13 23:00

Fint så har jeg lige fået denne her fætter med win 8. Men den media player der fulgte gratis med før. Den skal nu købes.

Er der ikke en version der bare kan nøjes med at rippe til mpa og de andre gængse filformater, hente titler og afspille gratis der kan arbejde i win 8.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 08-05-13 01:36

Windows Media player er i Windows 8, den burde være vist på app siden, den med alle fliserne,
på min Windows 8 er den fra standard vist på proceslinjen nederst, den bliver vist med en orange pil lignende ikon, når du holder musemarkøren over så vises der hvad ikonen hedder, måske skal du aktivere Hurtigstart,
hurtigstart var aktiveret i min Windows XP og fulgte med da jeg opgraderede til Windows 8
Windows Media player er fin til at rippe CDer også til mp3,
men ellers kan de fleste brænder programmer også tricket at rippe til mp3 filer, jeg vil anbefale Ashampoo gratis brænder program, jeg brugte den på Windows XP og synes det er verdens nemmeste brænde/rippe program, den er kompatibel med Windows 8 som du kan se på hjemmesiden og dansk sprog er indbygget, den er nem at rippe CDer med
https://www.ashampoo.com/en/usd/pin/0710/Burning_Software/Ashampoo-Burning-Studio-6

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-05-13 09:36
Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 19-05-13 18:52

Tak for svaret o.v.n..

Efter at have forvildet prøvet at finde den funktion på tavlevæggen. Gav jeg fortabt. Jeg fandt en mulighed for at afspille musik jeg havde indlagt med USB-nøgle.

Og efter et tip herfra fik jeg START - knappen lagt ind.
Har kunne jeg efter dit råd så finde media player.

Nu er den fastgjort til processlinjen. Så den ikke smutter for mig igen. ;)

Takker

Næste problem jeg tumler med er at jeg prøevede at indstallre HP-driver. Så den kan printe fra denne maskine.
men den fejler hver gang og stater i øverigt op med at installere driveren hver gang jeg starter maskinen. Så det døjer ejg så med nu.
Jeg håber at ved at jeg sender fejl-meddelese til HP i hobetal. Så retter de vel op på deres programering.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-13 20:05

Tak for accept af mit indlæg, men noget kan tyde på at du langtfra er færdig med opsætningen.
Hvilken computer eller hvad det nu er for en enhed har du Windows 8 på?
Er du sikker på at printning understøttes på din enhed?