/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hp pavilion g7 win8
Fra : ultra2
Vist : 622 gange
100 point
Dato : 07-05-13 17:08

hvordan nedgradere jeg den til win7
jeg kan ikke få lov til det for bios

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-05-13 17:26

Øh hvorfor vil du nedgradere den, win 8 er jo en win 7 i forklædning!

Hent Classic Shell og du kan starte som i win 7!
http://www.classicshell.net/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-05-13 19:37

Hvis du absolut vil installere win 7 i stedet for at vænne dig til win 8 så er dette måske en mulighed.
Jeg går ud fra at du har en win 7 boot CD DVD

Start win 8 > læg din CD/DVD i skuffen og luik den, og luk af for win 7 hvis den starter noget.
Hold musen nede til højre og klik så på tandhjulet > luk > men i stedet for at lukke så klik på genstart.
Nu er det muligt at du fårlov til at starte fra CD/DVD efter genstart.

Men har du ikke driverne liggende til dit motherboard, skal du nok lige finde dem først.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-05-13 20:23

jeg har en ssd hd med win 7(ikke ret stor) den virker
sætter jeg en tom hd i starter på dvd med win 7 pro skiven finder den ikke hd ?????
jeg kan starte op på dvd.
hvorfor finder den ikke hd
er der en kode på den der fylgte med med win 8

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-05-13 20:24

skal lige siges at der skal rodes lidt i bios

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-05-13 21:36

Citat
sætter jeg en tom hd i starter på dvd med win 7 pro skiven finder den ikke hd ?????

Der mangler driver eller den er ikke formateret!

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-05-13 21:50

pc finder ikke hd så det kan da ikke være driver det må da være bios

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-05-13 22:06

kan man det samme i win 8 som vin7 altså bagud

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-05-13 16:44

Citat
kan man det samme i win 8 som vin7 altså bagud

Det er jeg næsten 100% sikker på at man kan, næsten altså!

Det er jo en w7 i forklædning.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-05-13 16:52

kan man ikke fjerne alle de forbande firkanter

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-05-13 17:17

Citat
kan man ikke fjerne alle de forbande firkanter

Jow, kig i det første indlæg!

http://www.kandu.dk/spg167264.aspx#1917293

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-05-13 21:05

Hvis du vil se hvad Klaudi snakker om så:
Start win 8 > klik på de to blomster > nu er du i noget der ligner win 7
Og hvis du følger klaudi's link har du en computer som selv hopper over de fjollede firkanter.

Men de fjollede firkanter giver dig også adgang til en del gratis programmer.

Enten skal bios levere en midlertidig driver eller styresystemet har en driver med.
Samme problem var der med SATA diske og XP

Det er heller ikke nok at du har en win 7 CD/DVD - der skal også bruges drivere til motherboard.

Var din win 7 pre-installeret og så har du selv opgraderet til win 8 ?????????????

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-05-13 21:09

helt ny pc

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-05-13 21:13

Var den nye comp installeret med styresystem eller har du selv installeret.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-05-13 21:30

leveret med win 8

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-05-13 21:43

Jeg har ikke arbejdet med SSD diske, så jeg kan ikke hjælpe, men det er sansynligt at der mangler en driver. Beder win 7 ikke om en driver lige i starten af installationen.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 09-05-13 09:56

win 8 kører fint win 7 vil lave start rep

det har intet at gøre med ssd hd der isat en sata hd med win 7

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-05-13 10:54

Citat
der isat en sata hd med win 7

Du skal jo ikke regne med at du kan tage en hd med win 7 på fra en anden pc og så få den til at virke på en helt anden, hvis det er det du prøver på!

Så brug win8 og Classic Shell!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-05-13 10:44

Citat
Hent Classic Shell og du kan starte som i win 7!
http://www.classicshell.net/

Drop alle de der shells, vent til Windows 8.1 opdateringen kommer, bedre kendt som Blue. Med den opdatering kommer startmenuen tilbage, fatter ikke hvorfor det er så sværet og vende sig til at startmenuen fylder hele skærmen frem for en popup, plus nogle andre ting bliver lavet om, som jeg ikke lige på stående fod kan huske.

Hvis det er en ny computer med windows 8 så er det ikke bare sådan lige og downgrade. Din nye computer køre formentlig med UEFI bios. Det er en ny type bios som har noget sikkerhed i forhold til harddisken. Hvis du gerne vil kunne downgrade så skal du lave din boot-dvd om til en UEFI boot-dvd.

Hvis du vil prøve og lave en UEFI-boot-dvd så læse denne her tråd:
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-windows_install/anybody-gotten-the-dvd-to-boot-uefi/82677329-a861-4060-866b-3eacb60a8b38

Du kan selvfølgelig også "bare" installere windows 7 fra bunden, så skal du bare huske at ændre UEFI'en til at boote fra legacy devices, men mindre det er en UEFI-dvd af windows 7 du har.

Hvis du gerne vil vide mere om UEFI kan du læse om den her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Unified_Extensible_Firmware_Interface

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-05-13 14:17

Citat
fatter ikke hvorfor det er så svært og vende sig til at startmenuen fylder hele skærmen

Men det fatter Windows åbenbart, siden de tilføjer blue i den opdatering.

Computere er til for at gøre det enkelt.......................og vel ikke så snørklet som muligt.

Det er jo lidt fjollet at alm. brugere fristes af en opgradering, som de er bundet af ud i fremtiden.
Det er jo ikke alle som lige får taget en backup af hele systemet inder der opgraderes.

Ps. Den win 8 er jo også mest lavet som forløber til touch-skærme.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 10-05-13 14:26

Jeg fatter ikke, hvad de sidste mange indlæg har med mit problem at gøre
Men jeg har lige fået en privat mail, som løser problemet:
Jeg skal bare importere de filer, jeg har lavet i den oprindelige SharePoint Designer. Hvor svært kan det være?
Med jeres indlæg er det pokkers svært at give point!!!
spimmer.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 10-05-13 14:28

Hovsa - det var en forkert jeg reagerede på! Sorry.

Annuller spørgsmålet
Fra : ultra2

Dato : 19-05-13 16:43

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål