/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
RAW filer i Windows 8
Fra : ehkejser
Vist : 578 gange
100 point
Dato : 05-05-13 18:15

Hej alle

Efter jeg er skiftet til windows 8, kan ikke se mine Raw filer i stifinder, kun et ikon.

Hvad skal jeg gøre, mit camera er Olympus E-420

Mvh

ehkejser

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-05-13 18:21

Har du installeret den medfølgende software, eller hentet en opdateret driver hos Olympus?

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 05-05-13 18:31

jeg har instaleret RawCodec_x64_ENU, det virkede i Windows 7

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-05-13 22:01

Hvis du googler - RawCodec_x64_ENU windows 8 -
dukker denne side op som noget af det første :
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=26829

MicrosoftCodecPack_amd64.msi   13.3 MB

MicrosoftCodecPack_x86.msi   7.0 MB

Citat
Installing this package will allow supported RAW camera files to be
viewable in Windows Explorer.
This package is available in both 32-bit (MicrosoftCodecPack_x86.msi) and 64-bit
(MicrosoftCodecPack_amd64.msi) versions.
The Microsoft Camera Codec Pack provides support for the following device formats:

............................ bla. bla. bla....

Måske det kunne afhjælpe problemet,.. !

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 06-05-13 12:58

Det har jeg prøvet, for en meddelse at det er ikke konvertibelt med Windows 8

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-05-13 14:10

Citat
Det har jeg prøvet, for en meddelse at det er ikke konvertibelt med Windows 8

får du samme meddelelse i den næste,..

( Installation on Windows 7 and Windows 8 Desktop )

og de 29.900 andre,. i køen,... ?

(jeg har ikke selv win 8,.. så kan desværre ikke afprøve for dig)

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 06-05-13 14:24

[Surt ha en god dag]

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-05-13 16:55

Har du prøvet at højre-klikke på installationsfilen og vælge "Kør som administrator", måske det virker!

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 06-05-13 20:54

God ide, har lige prøvet det virker ikke........

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 07-05-13 21:30

Efter en lang snak med Olympus får man dette svar

För tillfället finns det ingen Rawcodex för Windows 8

Genialt.......ikke

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 07-05-13 21:33

Surt, men du kan vel godt åbne dem eller?

Du kan evt bruge Irfanview til at se dem med http://www.irfanview.com/

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 07-05-13 21:56

Det kan jeg sagtens, men pokkers irreterende når sidder og skal åbne dem i Photoshop, der bruger jeg stifinder.....

Godkendelse af svar
Fra : ehkejser

Dato : 09-05-13 21:20

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-05-13 08:07

velbekomme