/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Leder efter T1AL 250v finsikring
Fra : Psylicium
Vist : 1961 gange
100 point
Dato : 01-05-13 20:59

Hejsa. Den indbyggede sikring i min subwoofer stod af her forleden dag, så jeg er på jagt efter en ny. Det er denne her glascylinder-type på 20x5mm med modelnummeret T1AL/250v. Da jeg kan være lidt dovent anlagt, ville jeg se om de kunne købes på nettet, men jeg får kun en lille håndfuld danske sider frem med "T1AL sikring", og ingen netbutikker.

Er der nogen der ved om de har et andet modelnummer i Danmark, eller kan pege mig i retning af én med de samme specifikationer. Det er meget vigtigt, at en eventuel erstatning er fuldstændig magen til T1AL, da jeg naturligvis ikke vil gøre skade på subwooferen, hvis uheldet skulle være ude en anden gang :)

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-05-13 21:16
Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 01-05-13 22:21
Kommentar
Fra : Psylicium

Dato : 01-05-13 22:27

Klaudi, jeg har læst lidt på lektien efterfølgende, men da jeg ikke er den store elektronikhaj, skal jeg lige høre om jeg har forstået det rigtigt:

T = Time delay (Slow Blow) (sakset fra et forum), svarende til Træg på dansk? Hvis det var F, er det Fast Acting (engelsk), svarende til Flink på dansk?

1A = som navnet antyder, 1 ampere, velsagtens.

L = har jeg ikke fundet ud af hvad betyder... kan du oplyse mig om det? (Ved ikke om det er relevant, er bare nysgerrig)

Har jeg forstået det nogenlunde rigtigt?

Kommentar
Fra : Psylicium

Dato : 01-05-13 22:30

ebg_888 > Du har linket til en tom indkøbskurv, hæhæ... Skulle det ha' været disse her: http://www.pchonline.dk/Traeg-5x20mm-glas-Traeg-sikring-5-x-20mm-glas-1A-10-stk/844.aspx ?

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 01-05-13 22:52

Citat
Skulle det ha' været disse her

Nemlig!!!
pchonline er utrolig billige

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 01-05-13 22:57

"L betyder, at den ikke er designet til at sikre store strømme"

Set hos Ingeniøren:
http://ing.dk/indhold/152908

Kommentar
Fra : edison

Dato : 02-05-13 05:51
Kommentar
Fra : edison

Dato : 02-05-13 05:55

https://www.elextra.dk/main.aspx?page=articlelist&searchstr=sikring&promo=none&startpage=2

chek din gamle sikring der må stå noget om hvor mange amp den er på

Kommentar
Fra : edison

Dato : 02-05-13 06:05

https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H15439

til den pris køb en håndfuld
er du i tvivl ring til dem, de er uhyre hjælpsomme, og det er ordentlige vare de har

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-05-13 16:46

Det er en Træg 1A sikring og du kan bruge den fra link
http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showItem=8014

eller køb den hos den lokale elektrikker!

Accepteret svar
Fra : ebg_888

Modtaget 100 point
Dato : 02-05-13 17:03

Jeg synes ærlig talt, at de er frække med priserne hos vejle-rc:
Kr. 4 for en enkelt sikring og dertil kr. 60 for porto og ekspedition - ialt kr. 64 !!!

Hos pchonline får man 10 sikringer for kr. 23,50 - ingen porto eller gebyr!!!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-05-13 17:18

Ja det er jo nærmest tyveri!

Så find et billigere sted at købe den

Godkendelse af svar
Fra : Psylicium

Dato : 02-05-13 21:11

De er bestilt :) Jeg ville gerne give jer allesammen points, men de går til den som kom op med den billigste pris. Men igen, tak for alle svarene. Nu kender jeg lidt mere til sikringer :)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-05-13 21:13

selv tak!