/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Domæne, mailhotel, hosting...
Fra : Lincoln1242
Vist : 630 gange
43 point
Dato : 01-05-13 20:29

Jeg har netop opsagt mit TDC basis-abonnement (internet), fordi jeg nu har fået mobilt bredbånd hos Oister.

Når man opsiger sit internet hos TDC, så mister man sin mail-adresse hos dem, og jeg skal derfor finde en ny mail (som kan hægtes op på Outlook - derfor er en hotmail o.lign. udelukket).

Men det er åbenbart ikke så ligetil at 'designe' sin egen mailadresse.

Jeg kan forstå at man skal registrere et domæne, få et mailhotel og finde 'hosting' - alt sammen noget, man selvfølgelig skal betale for

Kan jeg få en ny mailadresse (med domæne, mailhotel, hosting osv.) billigere end de ca. 350 kr. om året som det koster hos TDC at beholde sin mailadresse? Jeg skal blot have en mailadresse, der kan 'snakke sammen' med Outlook. Jeg har ikke brug for en hjemmeside osv.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-05-13 20:31

Du kan da godt have en Hotmail eller en Gmail og så sætte den op i Outlook!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-05-13 20:33

Her en guide til Outlook 2007

Hotmail opsætning i Outlook 2007
http://www.it-artikler.dk/2009/07/23/hotmail-opstning-i-outlook-2007/

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-05-13 01:13

Citat
Gmail og så sætte den op i Outlook!

Hotmail har jeg brugt i Outlook i mange år via Hotmail-connector men Gmail, den kender jeg ikke opskriften på...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-05-13 01:38

Kan du præciserere hvilken udgave af outlook du vil have sat en adresse op til ?

Der er forskel på de forskellige officepakker med outlok eller outlook light.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 02-05-13 10:25

@Klaudi:
Vil den også kunne hægtes op på en mobil, så jeg kan læse mine mails derfra, uden at de 'forsvinder' når jeg senere vil hente de samme mails ind i Outlook?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 43 point
Dato : 02-05-13 17:22

Gmail kan sættes til at gemme mail hos google, så den samme mail ikke forsvinder når du er færdig med at læse den, og du kan læse den fra en anden computer / smartfone / tablet...........osv

Når du laver en gmail hos google er der en tydelig forklaring på at bruge den i outlook.

Gmail hentes her:
http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=gmail&gbv=2&oq=gmail&gs_l=heirloom-hp.3..0l10.7507.9889.0.17032.5.4.0.1.1.0.145.546.0j4.4.0...0.0...1ac.1.12.heirloom-hp.GQd6ItP67eg

Her er lidt om gmail i outlook:
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook-help/bruge-outlook-sammen-med-google-gmail-HA001148898.aspx

Og så kan du som med tdc-mail også tilgå den fra en hvilken som heltst browser overalt.
www.google.dk > mail > logon > og din mail ligger klar

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-05-13 17:33

Citat
@Klaudi:
Vil den også kunne hægtes op på en mobil, så jeg kan læse mine mails derfra, uden at de 'forsvinder' når jeg senere vil hente de samme mails ind i Outlook?

Ja de indstillinger kan du gøre i opsætningen

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 03-05-13 21:41

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-13 21:50

Selv tak!