/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Tomhjernede pøbel.
Fra : Mosebaek
Vist : 1559 gange
300 point
Dato : 01-05-13 16:17

Selvom jeg er af blå herkomst,synes jeg den behandling af bl.a. vores Statsminister og Kbh.overborgmester,er under alt kritik.
Det må jo være en flok fladpandede,uopdragne fuldebøtter,uden mindste form for pli,eller respekt,der udviser en sådan adfærd,på børnehave niveau.Total uanstændig.
Det er vel normal kutyme,at når man har indbudt en taler,forholder man sig i ro,for at høre hans/hendes argumenter.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1964976.ece
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1964879.ece

Jeg håber sku,der er nogle fagforeningsbosser,der får den dyre rødvin galt i halsen.
Magen til svineri,skal man lede længe efter.Det er trods alt,en rød regering,valgt på lovlig demokratisk vis.Og for en gangs skyld,en rød regering,der føler et vist økonomisk ansvar....prøver at holde sammen på stumperne,i disse krisetider. Og ikke bare som flere gamle Socialdemokratiske regeringer,førte Danmark ud i en gældsbyrde,der nu om dage,ville ende i sydeuropæiske tilstande.

Ja,jeg harmes sku,på Helle`s vegne........det havde jeg ikke troet,nogensinde ville ske.

M.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-05-13 16:27

Citat
at når man har indbudt en taler

Det var IKKE dem der havde indbudt hende

Når "man" leger med tændstikker, må man forvente at blive brænt

Hvis din harme skulle give mening, skulle ALLE demonstrationer jo forbydes.....

Når det er sagt - ja så kunne man jo blot blive væk hvis man ikke bryder sig om "festen"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-05-13 16:27

sæt selv "d" ind

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 01-05-13 16:37

Pøbel er pøbel og er altid tilstede 1. maj i Fælledparken - nu har de bare noget at være fælles om, udover at deponere hjernen i fadøl - det plejer de ellers ik.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 01-05-13 16:39

Det viser det hvor vrede og skuffede "de røde" er, de troede at vi fik en regering der ville føre rød politik, de troede at RSSF ville føre en anden politik en VKO. Det er forståeligt at folk viser deres vrede og skuffelse.

Jeg synes at det er i orden at vise sin holdning, at råbe af talerne osv. Men på den anden side skal talerne have lov til at sige det de er kommet for at sige, og folk skal have en chance for at høre hvad der bliver sagt. Det er selvfølgelig ikke i orden at sprøjte vand på Helle.

Konsekvensen ved RSSF's bedrag bliver at vi må leve med en meget blå regering de næste 10 år efter næste valg, da R+S+SF sandsynligvis får under 25% af stemmerne, og så hjælper det ikke rigtigt noget at EL bliver større end S.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-05-13 18:23

Man ligger som man har redt

Det gør politikerne også. Desuden synes jeg ikke, at det er så slemt at blive "buhet" eller blive "skudt" med vand.

Det er den 1. maj, arbejdernes kampdag. Vi har på nuværende tidspunkt en regering, som rent faktisk skulle kæmpe for arbejderne, men hvad har de gjort for "arbejderne" som har stemt på dem ???

Citat
Det må jo være en flok fladpandede,uopdragne fuldebøtter,uden mindste form for pli,eller respekt,der udviser en sådan adfærd,på børnehave niveau.Total uanstændig.

Det er en flok personer, som er meget utilfredse med den regering, som de har stemt på. Her kan man så sætte ? - tegn ved hvem " der er uopdragen ,uden pli eller uden respekt"

Det er den nuværende regering.

Blev du også harm da

Citat
Glistrup er tidligere blevet overdænget med æg og maling - det var i forbindelse med en tale i Fælledparken 1. maj 1983.

Citat
I 2003 bliver Anders Fogh Rasmussen overhældt med rød maling af aktivister som reaktion på Danmarks deltagelse i krigen i Irak.

Ovenstående citater er fra denne side

http://sondagsavisen.dk/2011/02/politikere-lever-livet-farligt.aspx

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-05-13 18:45

Et par citater,der deler mit synspunkt. Kunne ikke sige det bedre selv:
Citat
Efter at have været til 1. Maj på Tangkrogen er jeg dybt rystet. Jeg er rystet over hvordan voksne mennesker tillader sig at opfører sig. Man har ikke en smule respekt overfor Danmarks statsminister, politisk uenig eller ej, til at lytte til hende. Man mener at statsministeren er dårlig til at lytte, burde man så ikke i dette direkte møde vise et eksempel? Hvor er høfligheden og respekten? Jeg har idag oplevet et af de få øjeblikke, hvor jeg er pinlig over at være dansker! Og endnu bedre, at få bekræftet at være liberal, som står for at have respekt for politisk uenighed og samtidigt lytte til hinanden!

Citat
Det er simpelthen under al kritik at politikerne ikke kan få lov til at få ørenlyd til 1maj. Sådan en flok anarkistiske mennesker skulle holde sig væk eller demonstrer foran christiansborg i regnvejr og kulde så ingen gider at stå og høre på dem!

Citat
Den røde pøbel sejrede i Fællesparken (Frank Jensen) og i Tangkrogen i Århus (Helle Thorning-Smith). Stærkt beskæmmende for demokratiet og en ussel adfærd fra et ekstremt mindretals side!!!

Citat
Er til 1. maj på Tangkrogen. Usmagelig og ubehøvlet adfærd, da Helle Thorning talte. Ytringsfrihed? Åbenbart ikke noget venstrefløjen går ind for. Trist.

Vidste ikke at refi også er faldet for Johanne Schmidt-Nielsen "charme".

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-13 18:59

1 maj er jo der hvor der tales med store ord. Og der drikkes en del bajere.
Meningsmålingerne taler jo i et tydeligt sprog, at der er nogen som føler sig snydt af "deres egne" repræsentanter, og som vel til dato har vendt sine vælgere ryggen.
Det er måske nogle af dem som føler sig "røvrendt", og derfor giver det til kende.
For ikke at blive skudt noget i skoen - så er der ingen af de 3 regeringsdamer eller støtte damen som har min interesse.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 01-05-13 19:43

Citat
Det må jo være en flok fladpandede,uopdragne fuldebøtter,uden mindste form for pli,eller respekt,der udviser en sådan adfærd,på børnehave niveau.Total uanstændig.

Hørt!

Typisk venstrefløjsopførsel!

Så forstår man bedre, at så mange af de besøgende i Fælledparken nu tyer til Enhedslisten og dens væbnede revolution.

For demokratiet vil de vist ikke.

Ellers ville de blot konstatere, at Socialdemokratiet ikke var, hvad de troede, og derfor stemme anderledes ved næste valg

Hvis man ikke gider at høre på talerne, så kan man blive væk.
Det kommer jo ikke som en overraskelse, hvem der fik taletid.

En Fælledpark tømt for 1. maj besøgende ville være sigende nok.

Citat
Hvis din harme skulle give mening, skulle ALLE demonstrationer jo forbydes.....

Vrøvl, refi, at kaste ting efter folk og nægte dem at komme til orde, har intet med en demonstration at gøre - lovligt anmeldt og udført.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 01-05-13 19:56

- og så er det oven i købet for en stor dels vedkommende skolelærere, der tropper op og buh'er af talerne.

De skolelærere, som gerne skulle have børnenes og forældrenes - ja, hele befolkningens - respekt.

De skolelærere, som skal hjælpe med til at opdrage vores børn til at blive ordentlige og fornuftige voksne med respekt for demokratiet.

Vor Herre Bevares - hvor er deres værdighed?
- disse ræverøde, umodne skolelærere, som kun tænker på deres egen bekvemmelighed, og deres usædvanligt favorable og utidssvarende arbejdsvilkår.

Imedens kan op til 20 % af børnene få lov til at forlade verdens dyreste folkeskole uden at kunne hverken læse eller skrive, altså uden chancer for at få en uddannelse og en plads på arbejdsmarkedet.

Men næh, skolelærerne accepterer ikke ændringer af folkeskolen, de buh'er og teer sig som forkælede børn, i stedet for ærligt at interessere sig for børnenes fremtid.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-05-13 20:11

Citat
For ikke at blive skudt noget i skoen - så er der ingen af de 3 regeringsdamer eller støtte damen som har min interesse.

Sådan set,det samme her.Er venstre-orienteret. Altså mod Det Liberale Venstre.

Men at udvise en sådan stupiditet,som ses her,synes jeg er helt ude i hampen.Det er værre end en flok Bavianer,der er frataget deres bananer.

Som sagt,fører denne her regering,efter min mening,en rimelig ansvarlig og langsigtet politik.Endelig har en (bleg) rød regering fundet ud af,at vi ikke kan leve af at gi`hinanden milde gaver,eller klippe hinanden.Og det synes jeg ikke,de skal ha`utak for.Jeg fornemmer da,at det er gået op for dem,at det er vore eksport virksomheder (landbrug-industri) vi skal leve af.Men ude på venstrefløjens overdrev,tror de åbenbart,at regeringen sidder og våger over en uudtømmelig kasse,der bugner af guld.

Jeg er så gammel,at jeg husker Hans Hedtoft,H.C.Hansen,Viggo Kampmann og J.O.Krag.For endelig ikke glemme Anker Jørgensen. Dvæl lige tilbage,til deres økonomiske politik.

M.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 01-05-13 20:34

Jeg syntes det er i orden at folk demonstrerer. Hun kan da ikke forvente klapsalver fra den social ansvarlige del af befolkningen, når hun fører blå politik.

Det med at sprøjte vand på hende, var måske for meget.

Go Liste Ø !!!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-05-13 21:00

Helt og aldeles enig i dit indlæg,prio. Jeg tænkte også netop på lærerne,og så dem i tv.
Jeg har aldrig haft overdreven respekt for dem.Har aldrig kunnet se,hvorfor de skal forgyldes,eller have særrettigheder,i forhold til andre dele af den arbejdende befolkning.
Citat
Jeg syntes det er i orden at folk demonstrerer.

Jo,men lad det foregå som en del af civilisationen......og ikke som en flok huleboeres meritter.

Den var go`:
Citat
Hun kan da ikke forvente klapsalver fra den social ansvarlige del af befolkningen,

Det kan nu nok diskuteres,hvilke dele af befolkningen,social ansvarlige.

Vistnok igen,udu i Kandu mail.
M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-05-13 21:10

Rettelse:
Citat
Det kan nu nok diskuteres,hvilke dele af befolkningen,der er mest social ansvarlige.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-05-13 21:25

Vi plejer at være enige om mangt og meget, Mosebaek. Men vi er ikke 100% enige i det du skriver - og dog. Tom hjernede pøbel, det har du ret i.

Det, som Frank og Helle blev udsat for i dag - Arrhh hånden på hjertet, det måtte de ha' vidst.
Iøvrigt er det også en "erhvevsrisiko de må og skal kalkulere med.
Den tom hjernede pøbel har behandlet Pia K. lige så svinsk - endda i mange år - og med Polle Narrehats velsignelse. Vi husker ordene "Stuerene bliver i aldrig"
Anders Fog blev udsat for det. Glistrup blev udsat for det - Poul Schlüter blev udsat for det - og sikkert mange flere, som jeg ikke lige kan komme i tanke om.

Husk på - Den Tomhjernede Pøbel gør sig klar til revolution.....

Sælg nu ikke din tandbørste, De Tomhjernede har lovet, at vi godt må eje en tandbørste.....men din bil......uha da

Må freden være med Jer..!
Tommy.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 01-05-13 21:51

Den 1.maj er international arbejderdag hvor arbejdsfolk, håndværkere, folk som må slide hårdt for deres ofte usle løn. Sådan har det altid været i de 40 år jeg har knoklet på arbejdsmarkedet.
Hvad ser vi i dag. 1. maj er i år præget af den mest forkælede del af lønmodtagerne, nemlig lærerne, som ter sig som en flok uvorne snothvalpe.
Hvor var de henne, da vi andre kæmpede for 45, 42, 40, 37 timers arbejdsuge, længere ferie, ligeløn, etc. etc. ikke skulder ved skulder med os andre!!
Den sidste respekt for denne gruppe røg i dag. Tænk sig at skulle være på sin arbejdsplads "hele" dagen til de har fri! Hvor er det dog synd

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-05-13 10:27

...længe siden,Kaptajn-Tommy.Har du styret "udenbys"???

Jo jeg husker godt,de omtalte episoder,mod borgerlige politikere.Men det står for mig,som mest nogle enlige psykopaters værk.Og dem er der jo stadigvæk,desværre,mange af.

Men jeg tror nu stadigvæk,(selv som blå) at denne regering,vil gå over i historien,som een af de mest ansvarlige røde regeringer.

Alene det,at deres egne røde vælgere,er stærk utilfredse,tyder på at de er på rette spor.
Vi hører jo heller ikke megen kritik,fra Løkke og Co.
Citat
Hvor var de henne, da vi andre kæmpede for 45, 42, 40, 37 timers arbejdsuge, længere ferie, ligeløn, etc. etc. ikke skulder ved skulder med os andre!!
Den sidste respekt for denne gruppe røg i dag. Tænk sig at skulle være på sin arbejdsplads "hele" dagen til de har fri! Hvor er det dog synd

Lige mine ord, anyway.

Gad vist om lærerne,er stolte af deres nye allierede.Nemlig de autonome.

M.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-05-13 11:34

Hvorfor tror i at det er skolelærerne der står forrest og buher'??

Her står de i midten, med ryggen til

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-05-13 14:18

Citat
Vidste ikke at refi også er faldet for Johanne Schmidt-Nielsen "charme".

Og det har den simple årsag at det IKKE er tilfældet

Vi er helt enige om at "kasten tomater", "vand" og hvad de ellers kan finde på, IKKE er iorden.....

Min pointe er og var at netop den dag er IKKE politikernes dag men arbejdernes dag, og er de utilfredse er det HELT IORDEN at vise det.... Uanset blå eller rød regering.....

Der var vist ikke så mange der havde haft noget mod "tomater" hvis det var Pia der havde stået der

Hvis ikke den arbejdende befolkning (eller dem uden) NETOP på sådan en dag, skulle vise deres utilfredshed, så ved jeg snart ikke...

Politikerne kan jo bare holde sig væk hvis ikke de kan tåle "folkets" dom....

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 02-05-13 15:31

Citat
Politikerne kan jo bare holde sig væk hvis ikke de kan tåle "folkets" dom

De politikere, der møder op den 1. maj og holder tale, er faktisk inviterede!!!

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 02-05-13 15:35

Hvis folk ikke er interesserede i at høre talerne, kan de blive væk - og eventuelt arrangere en demonstration i stedet for, og på den måde ytre deres utilfredshed.

Det er ikke i orden at nægte de interesserede at høre talerne, så kan man jo helt droppe traditionen med 1. maj-taler.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-05-13 15:52

Citat
Politikerne kan jo bare holde sig væk hvis ikke de kan tåle "folkets" dom....

Altså refi,den tror du ikke selv på,vel.
Hvis politikerne boykottede 1.maj "festen",ved både du og jeg,hvordan parolen så ville lyde:
"Disse feige svigagtige politikere,tør ikke engang møde op,for at forsvare deres egen politik".

Det eneste jeg egentlig vil,med mit "spørgsmål",er at jeg stadigvæk tror,(måske naivt) at en nogenlunde kultiveret opførsel,er det man kommer længst med,på den lange bane.

Og ikke som vi så her,voksne mennesker,der ter sig som en flok skrydende gadedrenge,der har drukket sig godt og grundig mod til.

Jeg er ikke selv nogen dydsmønster.(Vil nødig se de øl på een gang,jeg har fortæret i tidens løb).
Men man har da lov til,at vise en smule anstændighed,og ikke bare gi`fanden i alt.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-05-13 10:21

Så i ham repræsentanten,for buhh`erne i tv-avisen i aftes.Hvis han er repræsentativ,for hvad jeg tror,EH`s vælgerskare,siger jeg sku velbekomme.Hovedet klistret til med "perler",og en jernstang monteret i det ene øre.

Jeg tør også vædde min kone på,at han tilhører flokken af kontanthjælpsmodtagere.For med det udseende,er han helt sikkert "fritaget" for arbejde.Enhver chef,ville løbe skrigende bort.

M.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-05-13 12:41

Citat
og så er det oven i købet for en stor dels vedkommende skolelærere, der tropper op og buh'er af talerne.

Citat
Jeg tør også vædde min kone på,at han tilhører flokken af kontanthjælpsmodtagere

Kan i blive enige?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-05-13 14:55

Citat
Kan i blive enige?

Såså Nordsted,ingen spot her!!! Enighed gør stærk......men er uinteressant.

Men ellers synes jeg da,at der er stor enighed,mellem dine to citater.
For begge kategorier,var tilsyneladende repræsenteret,i rigt mål.Jeg tror ikke på,at f.eks. autonome får vabler i hænderne,af ærligt arbejde.
Mon ikke de kommer ind under betegnelsen "de svage på arbejdsmarkedet".

Men stadigvæk,vil jeg da godt rose regeringen,for at træde i karaktèr.(Det er vi ikke forvænt med fra den side).Også selvom det er Johanne,der høster frugten,i første omgang.Lad hende nu nyde det,så længe det varer.Protestvælgere er en flygtig skare,der har dette med at vende tilbage til udgangspunktet,når stormen har lagt sig.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-05-13 14:59

Mon Kandu også har rationaliseret. Får ikke længere mails.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-05-13 18:02

Mosebaek, vi er vist helt enige, på dette punkt.

Hylekor er ikke ligefrem udtryk for Hal Kochs "demokratiske samtale", det minder mere om nazisters/kommunisters foretrukne model.

Netop i denne måned er der 45-års jubilæum for "studenteroprøret", der meget hurtigt lærte mig, at der er organisatorer/aktivister, der effektivt, men skjult, styrer slagets gang, og "kvæget", der følger trop, uden reelt at ane hvad der foregår, endsige hvorfor eller hvordan.

Min "mødom" blev taget, da Studenterrådet på Kbhs Universitet udsendte en støtteerklæring til de strejkende arbejdere i Chile (på det tidspunkt havde jeg opfordret dem til at tage fat i mere jordnære ting, som lavere billetpriser i tog/bus for studerende, der ikke kunne trække det fra i skat), blev jeg irriteret nok til at foreslå mit hold, at vi skulle udsende en støtteerklæring til arbejdsgiverne!

Ren joke, men under megen morskab blev det enstemmigt vedtaget kl 8 om morgenen. Kl 12 kunne jeg så høre det i Radioavisen, et par Konservative, bl.a. en vis Mogens Rubinstein, havde brugt partiapparatet

Forleden var billedet givetvis det samme, nogle få velorganiserede styrer, en masse (når øllet går ind går forstanden ud) følger trop.

Så det er hverken demokratisk i forhold til talerne, eller i forhold til det store flertal af tilhørere.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 03-05-13 18:03

Citat
Får ikke længere mails.

Det gør du nok nu.

Her hos mig vælter der pludselig e-mails fra Kandu ind fra flere dage.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-05-13 09:56

Tjaeh... Jeg er nu af den mening at det er selvsamme politikere, som er:
Citat
en flok fladpandede,uopdragne fuldebøtter,uden mindste form for pli,eller respekt,der udviser en sådan adfærd,på børnehave niveau.Total uanstændig.

Når man i den grad pisser almindelige mennesker op og ned af ryggen med et magtmisbrug der ikke er set mage siden venstres storhedstid under AFR's ledelse. Så kan man ikke forvente andet ...og det ved HTS udemærket godt. Bl.a. derfor valgte hun helt uhørt for en socialdemokratisk leder og statsminister at udeblive fra Fælledparken 1. Maj.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pims

Dato : 04-05-13 11:22

Kunne ha' været skægt, hvis der var lort i den vandpistol..;)

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 04-05-13 14:34

Jeg er dybt rystet over hvor mange der faktisk mener at sådan en opførelse er uden pli samt udemokratisk, fordi disse vælger føler sig snydt og bedraget og formaster sig til at råbe og hyle mod den hellige Statsminister.
De skulle lade Helle og andre tale i fred, vi lever jo i et demokrati og sådanne venstreorienteret lømler skulle have lært at sådan opføre man sig ikke, de skulle klippes og ud og grave grøfter, de er vil på bistandshjælp alle sammen.
Dette SKAL ske når politikere pisser på deres egne vælger det skal og må de ikke slippe godt fra hvis jeg sætter mit x ved et parti der går til valg på at de små i samfundet skal fredes mens der er nogen der kunne hjælpe lidt mere.
Hvorefter dette parti vender 180 G, og så vil i have at jeg skal lade Helle og resten af landevejsrøverene komme til at fortælle flere løgne aldrig i liver sådan spiller klaveret ikke, jeg bliver fyldt med løgn i tv-avisen hver dag og politikerne står og taler om alt andet end det de blev spurgt om, disse såkaldte jonalister er idag blevet mikrofonholdere, det er de samme mennesker der SKAL holde øje med demokratiet og politikerne når de ikke gør deres arbejde hvem holder så øje med magthaverne?
I et demokrati har jeg ret til at ytre mig hvis jeg mister denne hårdt tilkæmpet rettighed lever vi ikke i et demokrati mere, jeg vil kæmpe for at selv min værste fjende får lov til at sige sin mening.
alan57

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 04-05-13 17:47

Citat
I et demokrati har jeg ret til at ytre mig

Ja, alan, og det var netop det, som talerne den 1. maj, ikke fik lov til.
De mennesker, som man måske er uenige med, skal vel også have lov til at få ørenlyd?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-05-13 22:44

alan57 ->
Citat
..en opførelse er uden pli samt udemokratisk, fordi disse vælger føler sig snydt og bedraget og formaster sig til at råbe og hyle

...UDEMOKRATISK ???
Lær af historien: Det var nu sådan engang, at det repræsentative demokratiet opstod. Folket ville have lov, at stemme på personer som talte og kæmpede DERES sag ...ikke alle mulige andre regeringers (EU ..forstået !!!). Når så de 'folkevalgte' fraviger den 'aftalte' dagsorden? Tjaeh... så falder hammeren
..og sådan skal det være hvis vi vil bevare det repræsentative demokrati, som nu engang er den grundlovsfæstede styreform. Ellers må vi som folk danne en republik og lade Præsidenten om at føre politik på folkets vegne.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-05-13 22:51

jøjø > Folket kan råbe, skrige og opføre sig åndsvagt alt det de lyster ...hvis DE ikke bliver hørt!
Alt andet er jo diktatur forklædt som ytringsfrihed !
Man må jo sige at konfliktløsning ikke lige har være regeringens stærkeste kort på hånden i den sidste tid: SAS & Lærerkonflikten taget én mente
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-05-13 23:07

Iøvrigt.. for ingen skal være i tvivl: Som medlem af Det Radikale Venstre ser jeg med STOR bekymring på regeringens diktater, Jeg går ind for dialog og forhandling ..fremfor 'indgreb' !
Det undrer mig dog STORT, at fagforeningerne har været så passive ved en lock-out situation
Havde der været tale om en strejke? Tjaeh... så spinger de jo op, som trold af en æske:
BØØØhhhh...Sympatistrejker/-erklæringer. Stor retorik i pressen osv.
Den har været en forundrende tavs 'medspiller'
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-05-13 23:12

Bemærkning:
Citat
Den har været en forundrende tavs 'medspiller'

Med dette mener jeg naturligvis den samlede fagbevægelse !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 05-05-13 15:05

Citat
..en opførelse er uden pli samt udemokratisk, fordi disse vælger føler sig snydt og bedraget og formaster sig til at råbe og hyle.
Det var en vits molokyle
når folk som Mosebaek
sviner mennesker til fordi de har perler og smykker på så må de være bistandsmodtager, hvornår er det blevet kriminelt at modtage bistandshjælp, i mine øren lyder du som en gammel bitter mand og mange af de ting du siger lyder sku som om det var i starten af 1970ne og det er sku sørgeligt at du ikke er kommet længere.
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-05-13 16:12

Citat
i mine øren lyder du som en gammel bitter mand og mange af de ting du siger lyder sku som om det var i starten af 1970ne og det er sku sørgeligt at du ikke er kommet længere.

Meget må du beskylde mig for,alan57......men bitter
Kig lige på dit indlæg,een gang mere,så vil du se,at du vist selv har nogle humørsvingninger.
Jeg er glad og tilfreds.Solen skinner,fuglene synger.........og konen og jeg klarer os udmærket for vores folkepension......det kører bare.Hvis du er i tvivl:Jeg er ikke hverken obligations eller aktier indehaver.Ej heller født med en guldklump i r.....Vi har forsøgt at indrette os,efter to alm lønmodtager indkomster...og skal jeg prale lidt,er det gået rimeligt godt. Det hele drejer sig om,at sætte tæring efter næring.Det har selv vor nuværende regering fundet ud af. Desværre,er der dele af befolkningen,der ikke har fattet dette endnu.

Molo:Selv fagforeningerne,har set lyset (mørket om i vil) og er derfor ikke længere på krigsstien,som i de "glade" Thomas Nielsen dage.

Det eneste jeg er lidt ked af,og som du angriber mig for,er at jeg ganske rigtigt,er ved at være oppe i årene.(Det kan jeg trods alt,ikke selv gøre for). Og at mine ben,efterhånden føles lidt tunge.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-05-13 16:25

Jeg er nu stadigvæk tilbøjelig til,at ville ta`HTS og regeringen,lidt i forsvar.I vores nuværende (og EU`s) økonomiske situation,kan en (og slet ikke en tre parti`s) regering,føre deres parti program,ud i livet.Uanset,hvor gerne de end ville. De er nødt/tvungent til at gå på kompromiser,i forhold til realiteterne.Jeg ved ikke hvornår Socialdemokratiet,eller SF,sidst har redigeret deres parti prg.Men verden,og dermed DK,ændrer sig jo hele tiden.Det der var god politik,for bare fem år siden,kan måske ikke anvendes idag.Det gamle beton-socialisme,hvor man bare krævede og krævede,kommer man ikke langt med længere.Verden er blevet mere liberal,enten man kan li`det,eller ej.Og at S og til dels SF,har fundet ud af,(nok med god "hjælp" af M.Vestager) at pengene skal være der,inden de kan bruges,synes jeg er en god ting.Så kan man diskutere fordelingen.Måske har vores velfærd,været lidt FOR GOD.Jeg er ikke i tvivl om,at vi har/har haft mange dovne Robert`er og fattige Carina`er.Dem er der nok ikke plads til længere.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-05-13 16:47

Da dette er min egen tråd,er der vel ingen der kan skælde ud over,at jeg ikke holder mig til dagsordenen.

Læste lige et citat,ang. en artikel om Abba`inden,Anni-Frid (Reuss).Der er anslået ejer af 1,5 milliard.

Citat
Tja, de er måske generelt gladere for tilværelsen på den anden side af sundet. Herhjemme går mange menneskers liv jo med at brokke sig over at nogen får en sukkerknald mere i kaffen end en selv, og det giver da ikke glad musik. Jeg tror ikke de kender så meget til misundelse, fnidder, fnas og jantelov i Sverige.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-05-13 18:33

Mosebaek -> Hvis du her ret i dette citat:
Citat
Selv fagforeningerne,har set lyset (mørket om i vil) og er derfor ikke længere på krigsstien,som i de "glade" Thomas Nielsen dage.

???
..så har fagbevægelsen mistet sin eksistensberettigelse !!!
...og dette tror jeg ikke på: Mange sager om underbetaling, decideret snyd med løn, overholdelse af pauser, neglisering af sikkerhed, forurening osv. havde aldrig kunne gennemføres af den enkelte arbejder. Det er alle faggruppers (selvfinansierede) sikkerhedsnet mod rendyrket kapitalisme, hånd- og halsret over arbejdsforhold; som f.eks. mindsteløn, arbejdstid, ferie osv. , ..samt politisk egenrådighed.

Derfor bør de (fagforeningerne) 'levere varen' for deres medlemmer, istedet for at vente på at regeringen gør det. For mange af de berørte mennesker er det nemlig ikke en passiv strategi, som de kan bruge til noget som helst ..eller har lyst at betale for. Så kunne de nemli' li' så godt ha'
valgt KRIFA
.. hvilket de naturligvis har deres demokratiske ret til at gøre. Jeg tvivler bare på det i længden er en holdbar løsning, alene tænke økonomi i dén henseende.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-05-13 18:38

Mosebaek ->
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-05-13 18:46

Ps. Læg mærke til den 'pæne' rød/blå dragt pigerne bærer i denne HTS's næste kampagnesang !
Take a chance on me
*LOL* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 05-05-13 21:30

sjovt nok er det du vil gøre ved at skære i bistandshjælpen hjælpe tåber til at starte kommenismen nazismen og fasismen for behandler du ikke mennesker ordentlig har de ikke noget at miste og så mangler vi bare en stærk mand/kvinde og næste gang overlever vi sku ikke for der vil blive brugt a-våben, desuden skulle du takke den danske arbejderbevægelse for den har været med til at holde sammen på det danske samfund samtidigt med at den har holdt kommenismen i skak.
alan57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-05-13 21:44

Nu er jeg ikke "sagsvolder", men der er meget i tråden der stritter!

At det stritter mellem de forskellige debatører er fint nok, men når det stritter i hver sin retning i SAMME indlæg bliver jeg forvirret

alan57

Citat
Jeg er dybt rystet over hvor mange der faktisk mener at sådan en opførelse er uden pli samt udemokratisk, fordi disse vælger føler sig snydt og bedraget og formaster sig til at råbe og hyle mod den hellige Statsminister.

og

Citat
I et demokrati har jeg ret til at ytre mig hvis jeg mister denne hårdt tilkæmpet rettighed lever vi ikke i et demokrati mere, jeg vil kæmpe for at selv min værste fjende får lov til at sige sin mening.

Det at råbe og hyle, sparke eller hvad der nu ellers skete, er vel ikke en kamp for at "selv min værste fjende får lov til at sige sin mening."????

Men det er endnu mere forvirrende at molokyle, kan skrive:

Citat
Folket ville have lov, at stemme på personer som talte og kæmpede DERES sag ...ikke alle mulige andre regeringers (EU ..forstået !!!)

hvilket lyder mere som noget DF, eller EL ville sige, men molokyle skriver, at han er medlem af RV

hvis principprograms EU-begejstring vel ikke overgås af noget andet parti i Dk

Citat
Vi mener, at EU er et afgørende redskab i bestræbelserne for at skabe et udelt og fredeligt Europa. Alle demokratiske lande i Europa, der ønsker det, skal kunne optages i EU. Landene skal opfylde ens krav for optagelse og tiltræde bærende dele af samarbejdet.

EU skal udvikles som et forpligtende samarbejde mellem suveræne stater. EU skal demokratiseres og effektiviseres, blandt andet gennem forenkling af måderne at træffe beslutninger på. Der skal gennemføres en afgrænsning af de fælles opgaver gennem anvendelse af nærhedsprincippet. Samtidig skal der gennemføres åbenhed i alle EU's institutioner.

Det rimer mildt sagt ikke!

Jeg er stadig enig med mosebaek, dog uden at involvere ABBA.

End ikke Gene Pitneys gamle "Last chance to turn around" tror jeg ville hjælpe.

Et genvalg kræver vist efterhånden samme held som at vinde den store pulje i Lotto næste uge, og det ville jeg aldrig spilde penge på

mosebaek, det med alderen, husk hvor kedeligt alternativet ville være

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 06-05-13 07:27

det med en gammel bitter mand er også fordi jeg rent faktisk følte mig hensat til starten af 70ne hvor jeg hele tiden hørte folk tale nedsættende om ungdommen dengang var det bare langt hår og cowboybukser plus musikken og når man begynder at tale om unge med jernstang og perler i håret bliver jeg sku gal, men jeg selv har altid holdt af ældre mennesker og i min barndom var det altid ældre mennesker jeg hold mest af bla fordi de kunne fortælle om gamle dage og jeg kunne i timevis høre dem fortælle.
Så var der de ældre der hele tiden kun kunne hakke og rakke de unge ned og det var altid fordi de unge havde fået det bedre end de havde haft det og de folk gik jeg altid en stor bue udenom og det var nok forkert for jeg skulle nok have sat mig og talt med dem.
alan57

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-05-13 08:35

vagnr-> Jeg tror du 'overlæer'/overfortolket mit indlæg. RV går ind for såvel repræsentativt demokrati såvel som EU. Disse to holdninger 'stritter' ingen steder og er ikke hinandens modsætninger. Der er dog steder i folkestyret og lovgivning, som jeg personligt mener andre EU stater ikke bør have indflydelse på.
Citat
EU skal udvikles som et forpligtende samarbejde mellem suveræne stater

...SUVERÆNE... betyder selvstændige.

At man har ytringsfrihed betyder ikke nødvendigvis, at man bliver hørt eller lyttet til, eller at man ikke bliver sagt midt imod. Mht. HTS's 1. maj møde: En tale er jo ikke en dialog, en samtale eller en forhandling, men en forlæsning eller et foredrag.

Alle skal have lov at have divergerende meninger ...også indenfor RV.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-05-13 11:12

Citat
mosebaek, det med alderen, husk hvor kedeligt alternativet ville være

Ja,jeg vil nok komme til at kede mig.

Som jeg vist før har påpeget,i andre sammenhænge her på Kandu,tror jeg egentlig at de forskellige regeringer,alle vil gøre det så godt som muligt,for Danmark.Men de er jo helt sikker under påvirkning,fra mange sider.(NATO-EU).Også sider vi ikke kender til.Og f.eks. økonomi,er jo en underlig størrelse.
Min lille hjerne,fatter jo ikke,at vi nu skal investere milliarder af kr. i nye pansrede mandskabsvogne,beregnet til indsats rundt om i verden.
Forleden læste jeg at Danish Aerotech i Karup,har modtaget en ordre på dele til det nye F-35 jagerfly.http://da.wikipedia.org/wiki/F-35_Lightning_II.Det tyder jo på,at der så er en stiltiende aftale mellem regering og opposition,(flertal) om at vi skal have dette smadderdyre stykke isenkram.(Ca.1 milliard/stk.).Samtidig ER VI NØDT TIL,at skære ind til benet,på flere områder.Ved det godt,nu lyder jeg lige pludseligt,helt "Enhedslistisk". Men der er mange paradokser,i dansk politik.Nå,det var nok en sidespring,men her er det jo mig,der er ordstyrer.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-05-13 11:56

Ærede ordstyrer, når Dk endelig får lidt af de modkøb, vi blev lovet for 15 år siden, skal det da fejres.

http://ing.dk/artikel/danmark-gar-glip-af-milliardordrer-fra-gigantisk-flyprojekt-132543

Hvad vi så skal bruge isenkrammet til, når Fogh allerede er blevet NATO-generalsekretær, står hen i det uvisse

molokyle, jo, man må selvf godt være uenig med sit parti, på nogle punkter, spørgsmålet er vel bare, hvilke?

Når LA fornylig foreslog en kommunal "formynderordning" for kontanthjælpsmodtagere mv, der drikker og ryger pengene op i stedet for at betale husleje og står til at blive smidt ud af lejligheden, synes jeg som Socialdemokrat det lyder fornuftigt, men var jeg LA-vælger ville jeg løbe skrigende mod udgangen!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-05-13 15:23

vagnr har en fin link ang. det kommercielle.Og det ser ikke godt ud.(Altså indholdet).

Jeg fik lavet noget rod,med mit link,som mere drejer sig om selve flyet:
http://da.wikipedia.org/wiki/F-35_Lightning_II

Jeg har altid været interesseret i fly.(På hobbybasis.Har flere gange stået ved Flyvergrillen,for enden af Amager landevej,og nydt det).

Men at poste så mange penge i sådan et projekt,synes jeg er uanstændig,i vores nuværende økonomiske situation.

Vore F-16,kan klare mange år endnu,med passende vedligeholdelse,og løbende opdateringer.
Bare se på B-52 Stratofortress,der blev udviklet tilbage i halvtredsserne,og beregnes til at være i brug til 2040. En tjenestetid på ca. 85 år.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-05-13 15:38

Flere der ønsker ordet......ellers begynder nedtællingen fra nu..10..9..8..7........................dage.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-05-13 19:16

Jae,jeg vedgår at dette ikke har meget med mit oprindelig "spørgsmål" at gøre.Men dog umiddelbart grund nok til at nære min forargelse.
http://ekstrabladet.dk/112/article1970547.ece

Citat
Hun er rystet og dybt forarget over, at institutionen ikke var i stand til at forhindre drengenes natlige udflugt.
- Det må bare ikke ske, at to små drenge forlader deres senge, kravler ud gennem et vindue og stjæler en bil. Institutionen har simpelthen ikke levet op til sit ansvar. Drengene kunne jo være blevet slået ihjel - eller have skadet andre mennesker for livet. Forklaringen er tilsyneladende, at institutionens vågne nattevagt for nylig er blevet sparet væk. Derfor kunne drengene uhindret forlade stedet, siger Carina Kristensen.

Jeg er så til gengæld "dybt rystet" over,at en mor ikke har mere styr på sin tilværelse,end at hun er nødsaget til,at sende en søn på 7 år,på institution...........man gjorde et barn fortræd.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-05-13 21:00

Gad vide om det er "fattig-Carina"?

Men den 7-årige søn lyder da ret fornuftig

"Han forsikrede mig (Carina/moderen) samtidig om, at han skam havde overholdt færdselsreglerne og respekteret lyskurvene."

Det er da mere end mange voksne gør,ser jeg hver dag

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-05-13 13:20

Den nye generation af socialdemokrater med Ole Espersen, Birthe Weiss, Svend Auken og Lykketoft, og de begynder ligesom at negligere det, der er grundlaget for den danske fællesskabskultur. Og hvad sætter de så i stedet? Ja, de omfavner så kulturradikalismen – det er ligesom deres grundlag, og det slår så tydeligt ud, da den store indvandring kommer”.

Sagt af forfatteren -og tidligere socialdemokrat, Ole Hyldtoft.
Desværre, jeg må give ham ret.

Nu skal det snart koste den alm. dansker et sted mellem 300 - 900 kr. at gå til læge.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-05-13 15:37

Meget apropos, det, at være tomhjernet.
Udendørsmedister, Villy Slaffendal giver et land, som ikke er noget land Ambassadør status
Om årsagen er sproglige misforståelser - det vides ikke.
Muligvis har medisteren troet, at han på engelsk har sagt -og ment et - og uden egentlig at være klar over det, har han givet Palæstina ambassadørstatus...?
Medisteren er jo ikke verdensberømt ud i det engelske sprog.

Men medisteren er kaldt til samråd med flg. dagsorden:

”Udenrigsministeren bedes i et åbent samråd i Udenrigsudvalget redegøre for beslutningsprocessen op til - og beslutningen om - at tildele den ikke-eksisterende stat, Palæstina, ambassadør-status”.

Yderligere bedes Udenrigsministeren oplyse følgende:
a) - hvorvidt det i den nyere Danmarkshistorie er forekommet, at Danmark har givet diplomatisk status på ambassadør-niveau til en ikke-eksisterende stat,
b) - hvorvidt det er planen, at Hendes Majestæt Dronningen skal modtage den nyudnævnte palæstinensiske ambassadør,
c) - hvilken forskel i diplomatisk status, der er for henholdsvis den palæstinensiske repræsentation i København og den taiwanesiske,
d) - hvorvidt Udenrigsministeren har planer om at tildele ambassadør-status til andre ikke-eksisterende stater,
e) - hvorfor Udenrigsministeren ikke forud for beslutningen, som er en beslutning af stor betydning for dansk udenrigspolitik, fandt det relevant at rådføre sig med Udenrigspolitisk Nævn, som var samlet i fire timer dagen før offentliggørelsen,
f) - hvorfor Udenrigsministeren ikke i god tid forud for beslutningen fandt det relevant at indbyde Israels ambassadør i København til en orientering om den dramatiske beslutning,
g) - hvorfor Udenrigsministeren konsekvent har afvist at mødes med Israels ambassadør, til trods for, at ambassadøren angiveligt flere gange har anmodet Udenrigsministeren om et møde,
h) - hvorvidt Udenrigsministeren forud for sin dramatiske beslutning har diskuteret sagen eller rådført sig med USA,
i) – hvorvidt Regeringen efter Danmarks beslutning har modtaget nogen reaktion fra henholdsvis USA og Israel – og i bekræftende fald hvilken.

Nå, vi må se om Dronningen und Gemal, Hr von Henrich, skal uddele et ridderkors til en eller anden terrorist.

Vi afventer i spænding.

Tommy.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-05-13 18:35

Jeg håber meget, at FORFATTEREN Ole Hyldtoft IKKE har forfattet en sætning som

Citat
Den nye generation af socialdemokrater med Ole Espersen, Birthe Weiss, Svend Auken og Lykketoft, og de begynder ligesom at negligere det, der er grundlaget for den danske fællesskabskultur.

Grammatisk er sætningen meningsløs, indholdsmæssigt er den endnu mere meningsløs/forvrøvlet, de fire var en ny generation for 40 år siden, kun Lykketoft er stadig (lidt) politisk aktiv i dag, på sinecureposten som Folketingsformand!

At Søvndal ikke har holdt særmøde med Israels (landet der har overset/-hørt FN-resolutioner siden 1967) ambassadør står selvsagt i skærende kontrast til Fogh, der nægtede at holde møde med de muslimske landes ambassadører og derved forværrede/skabte grundlag for Muhammedkrisens omfang.

For ikke at blive misforstået må jeg understrege, at ironi kan forekomme!

Tommy, måske er du gået over til en ny slags maling?

Ordvalg som

Citat
Udendørsmedister, Villy Slaffenda

er sikkert et killer-argument blandt Brøndbyfans og tilsvarende typer, men det ligger sørgelig langt under det niveau du tidligere holdt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-13 20:08

vagnr ->
Citat
molokyle, jo, man må selvf godt være uenig med sit parti, på nogle punkter, spørgsmålet er vel bare, hvilke?

Nej...
Det er ikke 'spørgsmålet'! Det er selve 'løsningen' og dens konsekvenser som tæller.
'Punkterne' er i den forbindelse uvæsentlige.
Selvom man ikke er enig, kan man bli' 'nødsaget' til, at give 'køb' på sine 'principper'. Ok.?
Blot man IKKE føre sine vælgere bag lyset, som jeg fornemmer S & SF har gjort over for deres ...hvis 'protester' jeg forstår (..men ikke nødvendigvis sympatiserer med) til fulde, på denne baggrund.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-13 20:21

Kaptajn-Tommy ->
Citat
Nå, vi må se om Dronningen und Gemal, Hr von Henrich, skal uddele et ridderkors til en eller anden terrorist.

Vi afventer i spænding.

*LOL*
Elephant-Ordnung muss sein !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-05-13 20:46

Øhh...jeg er vist faldet lidt ud af mit eget "spørgsmål,beklager. "Men der er jo så meget.....".
Citat:Arnold Hannibal Meyer.(Huset på Christianshavn). Som jeg ta`r en episode af,hver aften inden sengetid.Bedre end sovepiller.Som mor ville have sagt det.

Men fortsæt endelig med indlæg.......herren i det høje (mig) holder øje med jer.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-05-13 20:46

Hej vagnr,
Jo det var Ole Hyldtoft - gammel socialakrobat, forøvrigt. Sætningen er taget ud af et længere sammenhæng. Men det gør det ikke konklusionen mindre sandfærdigt.

Citat
Tommy, måske er du gået over til en ny slags maling?
Neeeiiiijjj da, jeg bruger stadig den go'e gamle alkyd med malcode 5-6

Citat
Udendørsmedister, Villy Slaffenda
Vagnr, for fanden da, det stod der jo ikke, vel! Stod der ikke Slaffendal..? Jo, der gjorde.

Citat
men det ligger sørgelig langt under det niveau du tidligere holdt
Socialakrobaterne og jeg har åbenbart lidt til fælles - altså hvad niveau angår. Akrobaternes niveau er også under lavmålet.

Citat
Elephant-Ordnung muss sein !
Ååååh den var fin. Den vil jeg huske.

Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-05-13 21:06

Jurist Morten mener åbenbart, at lovforslaget - total tavshed vedr. politiske rævekager, allerede er trådt i kraft.
Manden nægter at svare på noget som helst.
http://politiken.dk/politik/ECE1965211/justitsministeren-afviste-at-svare-paa-16-spoergsmaal/

Uhada, som hans kollega Laasby Svendsen, ville ha' sagt det.
Mvh.

Alkyd Tommy

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-05-13 22:19

Den offentlige debat om offentlighedsloven virker som de blinde, der slås om farverne!

Tommy har linket til en af de blinde artikler, men længere nede på siden er der også mere "ædruelige" artikler, fx

http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE1964549/den-nye-offentlighedslov-er-slet-ikke-saa-ringe-endda/ og

http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE1957862/offentlighedsloven-er-under-angreb-af-sensationsjagende-journalister/

En "sag", der blev blæst voldsomt op, var Beskæftigelsesministeriets indrapportering dec, 12 til Finansministeriet, om at 7000 (mener jeg det var) ville falde ud af dagpengesystemet, UHA, papiret kunne journalisterne ikke få, skandale!! Men Finansgutterne regnede efter og fik 13000 (mener jeg det var), tænk hvor stor SKANDALEN ville have været, hvis det første tal, kun ca ½ så stort som det "rigtige", var blevet offentliggjort!

Jeg tror alle, offentlige som private (medier selvsagt undtaget), helst vil offentliggøre konsoliderede tal, og ikke vilde gæt/fejlskud

For mig, der har arbejdet over 30 år med 1970 og 1985-lovene, står det nye lovforslag mere som en forbedring, bl.a. fordi man nu ikke længere skal kunne sige præcis hvilken sag (journal/arkivnummer eller navn), det drejer sig om, men blot HVAD sagen drejer sig om.
En af mine tidligere departementschefer fik engang ændret journalnummer på et dokument, så det ikke blev givet til en journalist, eneste gang jeg har set en depchef være journalmedarbejder.

Flere halvoffentlige selskaber kommer også ind under loven, også en forbedring af den offentlige kontrolmulighed!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-05-13 09:18

Jeg snupper da også lige et sidespring: Politiker ordbog.

Reformer : Stramninger
Effektiviseringer : Fyringer
Aktivering : Indoktrinering
Nyttejob : Tvangsarbejde
Reduktion : Afskaffelse
Forkortelse : Halvering
Incitament : Straf
Pligt : Tvang
Uddannelse : Opbevaring
Arbejdsløs : Overflødig
God : Elendigt
Løsning : Diktat
Find selv på flere...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-05-13 15:27

Sørme godt vi fik partiavisen til at fortælle os, hvad der ædruelighed - og hvad der er fuldemandsvås.

Et yderst interessant skriv fra selveste Karl Hjortnæs......Jo jo...
Hmmmm, ham Karl Hjortnæs, var der ikke noget med en selvangivelse - jeg citerer;
"Karl Hjortnæs blev kendt for sin selvangivelse, der blev underskrevet med forbehold... Derefter var der flere der benyttede et stempel med teksten: "Udfyldt efter Hjortnæs metoden"

Sandelig pålidelige og ædruelige kilder du henviser til, vagnr.

Tommy.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-05-13 16:49

Mit meget klare indtryk er, at der stort set ikke er realitetsændringer i lovforslaget, bortset fra at man nu, endelig, prøver at tilpasse offentlighedsloven til den virkelighed, der har været gældende de sidste 40 år!

I 1970 var et ministerium netop det, ET ministerium, der rummede alle ministeriets politiske opgaver, og hvor der ikke var nogen form for aktindsigt i den politiske rådgivning af ministeren.

Efter 1972 (Korsbæk-udvalgets betænkning), blev ministerierne organiseret med en række institutioner, som på deres fagområder står for den politiske rådgivning af ministeren, dog stadig med selve ministeriet som "overdommer", der kan sige "duer ikke, væk", og udbede sig et nyt papir. Den uenighed har der så været mulighed for at få indsigt i.

Som jeg skrev tidligere, jeg ser forslaget som en forbedring af aktindsigtsreglerne, og langt hovedparten af dem der brokker sig virker ikke som om de kender hverken den nuv. eller den foreslåede lov, det sidste gælder samtlige journalister jeg har set

Derfor er mange større opgaver blevet løst i et særligt til lejligheden nedsat "selvstændigt" organ, der frit kunne udveksle tanker og papirer, og først når man var nået til et resultat blev det officielt sendt til de deltagende parter.

Eva Smith, endnu en juraprofessor, ikke en journalist, havde denne ædruelige kommentar (endnu en gang MIT udtryk) for 14 dage siden

http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE1953792/debat-om-offentlighedslov-ligner-mest-af-alt-en-hetz/

Det er da forståeligt, at journalister gerne vil have fri og uhæmmet adgang til alt muligt ligegyldigt, så man kan UDSTILLE evt. uenigheder, skabe sensationer hvor de ikke findes, men det bliver det ikke fornuftigt af.

Minder mig om for en del år siden, hvor Ingeniøren, Weekendavisen og Information m.fl. var meget optagede af de "hemmelige papirer", der var forarbejderne til liberaliseringen af el-sektoren, hemmelighedskræmmeriet kunne de skrive om dag efter dag, piece of cake

Nå, til sidst fik de det de ønskede, flere tusinde siders papirer og beregninger blev lagt på nettet, men det var jo SVÆRT stof, krævede en kæmpeindsats at sætte sig ind i, ingen, INGEN af medierne skrev nogensinde om det igen

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-05-13 17:06

Nedenstående er skrevet af en ædruelig mand.

“Den vil efter min vurdering skade tilliden til Folketinget og folkestyret”. Så kontant var meldingen fra professor i offentlig forvaltning ved Københavns Universitet Tim Knudsen om § 27, stk. 2 i den nye offentlighedslov.

Knudsen deltog sammen med flere andre eksperter og interessenter ved høringen i går om den omdiskuterede lov, som folketingets retsudvalg havde indkaldt til. Den fandt sted i Landstingssalen på Christiansborg, hvor omkring 50 tilhørere var mødt frem. Hovedformålet var at få belyst fordele og ulemper ved den nye offentlighedslovs tre omstridte paragraffer – §§ 22, 24 og 27.

Selvom der ikke var enighed om lovens konsekvenser, sparede Tim Knudsen ikke på kritikken under sit oplæg:

”Der findes næppe en anden parlamentarisk, demokratisk stat, som vi vil være bekendt at sammenligne os med, som har en bestemmelse svarende til § 27, stk. 2. Ingen har foreløbigt kunnet vise et andet sted, hvor man har noget lignende, fordi det er et grundprincip at sikre størst mulig offentlighed om parlamenters arbejde”.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-05-13 17:35

Tommy, prøve at gå til kilden.

Nuv lov

§ 10. Retten til aktindsigt omfatter ikke:

1) Statsrådsprotokoller, referater af møder mellem ministre og dokumenter, der udarbejdes af en myndighed til brug for sådanne møder.
2) Brevveksling mellem ministerier om lovgivning, herunder bevillingslove.

Lovforslag

§ 27.
Retten til aktindsigt omfatter ikke:
1) Statsrådsprotokoller.
2) Dokumenter, der udarbejdes og udveksles mellem mi-
nistre og folketingsmedlemmer i forbindelse med sager
om lovgivning eller anden tilsvarende politisk proces

Forskellen er kun, at aktindsigt efter forslaget er undtaget for

1) dokumenter ml folketingsmedlemmer og ministre i forbindelse med lovgivning
2) at lovgivning og "anden tilsvarende politisk proces" ligestilles

§ 24.
Retten til aktindsigt omfatter ikke interne dokumen-
ter og oplysninger, der udveksles på et tidspunkt, hvor der er
konkret grund til at antage, at en minister har eller vil få be-
hov for embedsværkets rådgivning og bistand, mellem:
1)
Et ministeriums departement og dets underordnede
myndigheder.
2) Forskellige ministerier.

er netop den tilpasning til nutidens organisering af ministerierne, jeg nævnte tidligere

Og så kan du jo se her

http://da.wikipedia.org/wiki/Offentlighedsloven

at forslaget har været gennem grundig behandling i over 10 år, det meste af tden med de blå i spidsen, og at medierne var repræsenteret, uden at øffe.

Så jo, det er en mediestorm i et fingerbøl vand!

Den tomhjernede pøbel i denne sammenhæng må være de medier, der deltog i arbejdet i ca 8 år uden at reagere, hvis det virkelig er så slemt som de nu påstår!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-05-13 21:16

Vagnr, denne sag bliver vi heller ikke enige om.
Men skal vi ikke være enige om, at tre af de helt store politiske skandaler de seneste 12 år, Farum-sagen, skattesagen og sagen om tuneserloven, havde sandsynligvis ikke set dagens lys, hvis den nye offentlighedslov om aktindsigt var indført dengang, de historier blev skrevet.

Du er sandsynligvis ikke enig i den konklusion, men jeg er sikker på at flertallet af "Kandubrugerne" er så fornuftige, at de sagtens kan gennemskue sagens kerne.

Tommy.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-05-13 21:56

Tommy, desværre prøver du endnu engang at svare udenom, i stedet for at forholde dig til kilderne, lovteksterne, som jeg refererede i mit forrige indlæg!

Kan du ikke lige forklare mig, og evt andre interesserede, hvad de to ændringer der er blevet kritiseret så voldsomt, skulle betyde for andre end sensationslystne journalister, hvis repræsentanter i udvalget ikke protesterede under de 8 års udvalgsarbejde?

Jeg tvivler meget på om Farumsagen havde nogetsomhelst med offentlighedslovens regler at gøre (og slet ikke reglerne om ministre), Brixtofte sked vist højt og flot på den slags detaljer og havde forlængst bevæget sig ud i egentlig kriminalitet, Kinnock-sagen, som jeg går ud fra er det du mener med skattesagen, handler om ulovlige lækager, brud på tavhedspligt mm., men det ved vi mere om når kommissionen har afsluttet arbejdet, vedr. tuneserloven har jeg ikke lige detaljerne præsent!

Tamilsagen blev afsløret af ombudsmanden, statsløsesagen, der også kører, af BRH's fortalelse i Folketinget ("besindet mig"), lille Lars fra Græsteds misbrug af offentlige midler, falske navn mv blev godt nok afsløret af aktindsigt, det var bare ikke journalister, men borgmesteren i Hørsholm der gjorde arbejdet, og igen, LLfG var ikke minister, så de nye regler ville heller ikke her have haft den fjerneste betydning!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-05-13 18:29

...så fortsætter jeg; Politiker ordbogen:

Nødvendighed : Løftebrud
Fuldt og dækkende : Virkningsløs
Indgreb : Overgreb
Afgørende : Ligegyldig
Uforstående : Enig
Vigtigt : Omsonst
Afviser : Accepterer
Accepterer : Opportunerer
Indrømmer : Bortforklarer
Fastholder : Afviser
Fokuserer : Negliserer
Bekræfter : Nægter
Nægter : Samtygger
Problem: Bagatel
Samarbejder : Umuliggør
Ingen : Alle
Ulykkeligt : Heldigt
Beklagelig : Naturlig
Opposition : Samarbejdspartner
Fattig, Syg/Handicappet, Pensionist : Undværlig
Fejl : ???
</MOLOKLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-05-13 10:17

Utilsigtet : Målrettet
Målrettet : Tilfældig
Garanti : Måske
Fokus : Overset
Udsatte : Besværlige
Fornyelse : Status Quo
Omlægning : Afskaffelse
Fastholder : Ændrer
Rige : Stakkels
Retfærdig : Uretfærdig
Kritiserer : Enig
Enig : Afviser
Nægter : Indrømmer
Et politisk budskab forstås kun med denne ordbog ved hånden
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-05-13 20:42

Apropos tomhjernede pøbel.
Dette link http://www.theatlanticwire.com/global/2013/05/syria-rebel-eating-organs-video/65207/ viser lidt om, hvad der sker i Syrien.
Så er det jeg spørger; Er der ikke lidt dobbeltmoral forbundet med, at muslimerne ikke må spise svinekød...? Koranen siger åbenbart intet om kannibalisme.

Må's man ønske den hellige kriger, god appetit.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-05-13 21:18

Tommy, du er begyndt at falde af på den, først efter 6-7 indlæg kommer etnerne på bordet!

Nå, lungerne fejler ikke noget

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-05-13 21:40

Citat
Tommy, du er begyndt at falde af på den, først efter 6-7 indlæg kommer etnerne på bordet!

Nå, lungerne fejler ikke noget.

Hmmmmm......omtalte link var jo ikke af en etner, vel...? Det var en hellig kriger fra Syrien.
Omtalte kannibal er først en etner, den dag han ankommer til Danmark - Og lur mig, han er nok på vej til Danmark som indvandrer - husk på, vi mangler jo arbejdskraft.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-05-13 21:55

Citat
husk på, vi mangler jo arbejdskraft.

Jeg som troede vi (nogle af os) manglede arbejdspladser!

Men ham der kan vi alligevel ikke bruge, han spiser jo minkenes mad, så kan vi ikke sælge skind til de rige kinesere, da jeg var barn var alle kineserne allesammen bare skind og ben

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-05-13 22:33

Citat
Jeg som troede vi (nogle af os) manglede arbejdspladser!
Fortæl det til din partiforkvinde. Hun ved det åbenbart ikke. Hun tror vi mangler arbejdskraft.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-05-13 05:59

Citat
Hun tror vi mangler arbejdskraft.

Den må du længere ind i DF for at få bekræftet, din partiformand var jo opfinderen af dagpengeforringelserne under Løkke.

Thule opfører sig bare som en italiensk tank, 4 bakgear, og et fremadgående, hvis virkeligheden (fjenden) skulle angribe bagfra

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-05-13 13:35

Vagnr, jeg kan se, du har været tidligt oppe. Du skulle ha' snuppet en time ekstra - på højre side...

Sakset fra din partiavis
Citat
DF vil gerne hjælpe med dagpengesituationen. Men Thorning takker nej.
Kald Folketinget sammen og find en løsning på de op mod 30.000, der står til at rydde ud af dagpengesystemet.

Citat
din partiformand var jo opfinderen af dagpengeforringelserne under Løkke.
Jeg tror jeg har skrevet det før - menæh, jeg skriver det da gerne igen. Jeg er ikke medlem af noget politisk parti.

Ved sidste valg stemte jeg på DF - og når vi - forhåbentligt snart - skal til stemmeurnerne igen, agter jeg, også denne gang, at stemme på DF.

Mvh.
Tommy.
Nu ven med Pia K

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-05-13 16:12

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/509659:Kirke---tro--Kirke-inviterer-imam-til-at-tale-ved-pinsegudstjeneste Jo såmænd da, jeg forstår godt, hvorfor Folkekirken snart er tømt for medlemmer.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-05-13 16:26

Tommy, jeg var, som jeg plejer, oppe v. 5-tiden.

Jeg ved ikke hvor du har sakset fra, en søgning på "DF vil gerne hjælpe med dagpengesituationen. Men Thorning takker nej.
Kald Folketinget sammen og find en løsning på de op mod 30.000, der står til at rydde ud af dagpengesystemet." giver ingen hits.

Hvis man stemmer på et parti, og har tønkt sig at stemme på det igen, har man vel en partiformand.

At din, Thule, er ynkelig nok til at hyle op om, at SSFR ikke gør nok for at afværge de ulykker, samme Thule var rigtig glad for at have opfundet, siger alt!

Citat
Endelige minder Elisabet Svane om, at det var Dansk Folkeparti, som i 2010 foreslog den borgerlige regering at beskære dagpengeperioden fra to til fire år.

fra

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1831515.ece

Som man også kan læse i artiklen, kører Thules slalom ikke zigzag, men zagzig, han glemmer dog at forklare forskellen

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-05-13 17:25

Du er en mistroisk mand, vagnr. Lad det nu ikke blive en vane.
http://jyllands-posten.dk/politik/ECE5443408/thorning-afviser-bredt-moede-om-dagpenge/

Okay, det var ikke fra partiavisen - men fra JP

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-05-13 18:55

Citat
Hmmmmm......omtalte link var jo ikke af en etner, vel...? Det var en hellig kriger fra Syrien.
Omtalte kannibal er først en etner, den dag han ankommer til Danmark - Og lur mig, han er nok på vej til Danmark som indvandrer - husk på, vi mangler jo arbejdskraft.

Ja,vi ender sku nok som grillbøffer,når muslimerne,inden længe er mange nok,til at ta`magten her i landet og vesteuropa.
Hørte i morges,at regeringen kalkulerer med,at der vil komme 7000 nye asylansøgere i år.Så vi kan jo nok roligt regne med det dobbelte antal.

Af to onder,vælger man den mindste.Derfor håber jeg også på,(nok een af de få) at Syriens præsident,forbliver ved magten.Endda selv om han er støttet af bl.a. Iran.Hans modstykke er jo tilsyneladende et sammenrend af blodtørstige fundamentalistiske mordere,der er mødt op i Syrien,som hvepse om en syltetøjskrukke.Her kan de endeligt,vise deres "færdigheder".De er kun enige om een ting,nemlig at slå ihjel.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-05-13 20:54

Jyllandsposten er ikke ligefrem min partiavis, men det er alligevel mærkeligt, citatet ikke dukkede op på google.

Jeg vil ikke ligefrem kalde mig mistroisk, men nettet flyder med "citater", der ikke er citater, og måske endnu mere, af folk der lader som om de selv har tænkt det de citerer (uden at skrive det), så hvis der er noget, der skurrer i mine ører/øjne, tjekker jeg det som regel!

Jeg sætter ikke i galop, fordi andre løber, endsige bare råber løb.

Så hos min læge har jeg ikke skrevet under på deres protest over den foreslåede model for lægerne fremover, ganske enkelt fordi jeg ikke har sat mig ind i sagerne.

Men at Thorning ikke vil hvidvaske Thule, der bare vil renses for den kendsgerning, at det er hans eget forslag, han nu prøver at løbe fra ansvaret for, har jeg fuld forståelse for.

MÅSKE, og det kan jeg ikke vide, ville sagen være anderledes hvis Thulle gik ud og sagde, så det ikke kunne misforstås, jeg har skidt i nælderne, det har jeg fortrudt, nu vil jeg være med til at gøre det godt igen!

Men det får ingen af os mulighed for at konstatere, udover ligheden med italienske tanks ligner han også en ål, snor sig, glat, slimet og ikke til at holde fast i

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-05-13 23:43

Citat
MÅSKE, og det kan jeg ikke vide, ville sagen være anderledes hvis Thulle gik ud og sagde, så det ikke kunne misforstås, jeg har skidt i nælderne, det har jeg fortrudt, nu vil jeg være med til at gøre det godt igen!
Nu skal du huske på, at tider forandrer sig. Dengang VKO foreslog omtalte, var tiden en anden - og underligt nok - altså dengang, fandt folk arbejde når tiden, hvor understøttelsen var ved at rinde ud. Modsat i dag, hvor der intet arbejde er at få. Det tiltrods, importeres ukvalificeret arbejdskraft i hobetal.

Men tilbage til Imamen i Folkekirken. Hvad ligner det, at lade en voldsparat, kvindeundertrykkende Imam, der går ind for stening af f.eks. utro kvinder, prædike i en dansk folkekirke.

Du må hellere få dit link..
http://www.religion.dk/artikel/188025:Spoerg-om-islam--Stening-staar-ikke-til-diskussion

Mon en præst nogensinde får lov at prædike i en Moske... Næppe.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-05-13 08:59

Citat
Dengang VKO foreslog omtalte, var tiden en anden

Det har du helt ret i, LLR sagde jo at krisen var ovre ved Folketingets afslutningsdebat 2011:»I år er vi nået et historisk skridt videre. Med krisen bag os har vores opgave i dette folketingsår været at se frem«.

LLR kunne sagtens slippe af sted med sådan en lodret løgn, mens Dk dengang, som nu, var i recession

Citat
Mon en præst nogensinde får lov at prædike i en Moske...

Naahh, måske kan præsten blive stenet, tolerance overfor andre religioner/folk er jo ikke ligefrem kernen i islam, eller jødedom!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-05-13 10:01

Citat
Det har du helt ret i, LLR sagde jo at krisen var ovre ved Folketingets afslutningsdebat 2011:»I år er vi nået et historisk skridt videre. Med krisen bag os har vores opgave i dette folketingsår været at se frem«.
Den går ikke, den dér. Fordi hesten står sadlet, behøver man jo ikke at ride på den.
Helle,Villy og Vestager kunne bare lave det om. Hvorfor gjorde de så ikke det..?

Citat
Naahh, måske kan præsten blive stenet, tolerance overfor andre religioner/folk er jo ikke ligefrem kernen i islam, eller jødedom!
Korrekt..! Og dog - vi skal lige ha' med, at Jødedommen i Danmark har danskerne aldrig haft problemer med. Det udsagn kan nok ikke bruges om islam.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-05-13 12:08

Citat
Den går ikke, den dér. Fordi hesten står sadlet, behøver man jo ikke at ride på den.
Helle,Villy og Vestager kunne bare lave det om. Hvorfor gjorde de så ikke det..?

Citatet af Løkkes tale var korrekt, hans løgn bestod i, at krisen langt fra var overstået, men det ville han selvf ikke gå til valg på

Det første den nuv regering gjorde, var at lave et kasseeftersyn, der viste at underskuddet var langt større end Løkke havde løget (med G fordi jeg bliver grædefærdig) om (og Fogh totalt ignoreret "økonomerne kunne bare skrive lærebøgerne om"), og at der derfor måtte sættes ind på mange ubehagelige måder for at rette kursen op.

Men med det lillebitte land vi er, er det ikke sådan at rette nogetsomhelst op, hvis andre og større lande ikke også gør det, så det går sikkert som det plejer! Vi, SSFR, rydder op efter den borgerlige slendrian, og når det begynder at virke kommer de borgerlige tilbage og ødsler pengene bort igen. Jeg mener det var Marianne Jelved der efter Foghs valgsejr sagde noget i retning af "De bruger mine milliarder!"

Selvf fik vi ikke problemer med jøder, de kom pr invitation og fik flere fordele ud af det! Og så havde de mange egne penge med, det hjælper på meget

Men efter ca 100 år blev deres friheder indskrænket, måske fordi alm. folk ikke var helt så glade for jøderne som magthaverne?

Det forekommer bekendt?!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-05-13 14:04

Du glemmer dine link vagnr. Alle kan påstå det, du påstår.

Nu erindrer jeg ikke at Marianne J. skulle ha' sagt dette:
Citat
Marianne Jelved der efter Foghs valgsejr sagde noget i retning af "De bruger mine milliarder!"

Men jeg husker tydeligt, at konen sagde dettte - endda med et svedent grin.
Citat
Jelved: Man bliver mere kreativ af at miste dagpenge

Citat
Men efter ca 100 år blev deres friheder indskrænket, måske fordi alm. folk ikke var helt så glade for jøderne som magthaverne?

Det forekommer bekendt?!

Det er fuldstændigt korrekt at jøderne har været -og stadig er et forfulgt folkefærd.
Nogen vil sige med rette -og andre igen, ufortjent. Alt efter temperament.

Dansken fremhæver jo med stolthed, når historien skal fortælles, hvor mange jøder de reddede under 2. verdenskrig - og glemmer helt at få med, hvor mange jøder dansken sendte til udryddelseslejre, for at behage en vis kunstmaler med overskæg.

Nu ser vi igen jødeforfølgelser i Danmark. Hvorfor kan man spørge. Af den simple grund at Socialdemokratiet sammen med de kulturradikale har bestemt, at dansk historie, kultur og nationalsymboler skal udvandes - folket skal gøre historieløse og ensrettes.

Dem som ikke vil lære af historien, er dømt til at gentage den

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-05-13 14:26

Tommy "noget i retning af" er et forbehold, der betyder at jeg har en erindring i den retning, men ikke orker at bruge ½ time for at finde det præcise link!

Dit sidste citat af det jeg skrev handler om, at det altid/ofte er svært at få nye grupper ind i landet/området, jyder til Kbh i 1800-tallet, jøder i 1600-tallet, eller muslimer i 19-2000-tallet, de er allesammen "anderledes, og skal kanøfles".

Det var nok ikke et tilfælde, at fynboen H. C. Andersen skrev den grimme ælling, da han var flyttet til Kbh!

Spm handlede vist om den tomhjernede pøbel, diskuterer vi den, på gibbonarmslængde, eller, er vi en del af den ??

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-05-13 14:27

Fik endnu en mail, så at det igen var fra den "Tomhjernede pøbel.", øh - kandu.dk...
(undskyld, kunne ikke lade være. Det var ikke for at træde nogen over tæerne).

Poster kun dette indlæg for at fjerne fluebenet i "Ja tak, send ...", god pinse til alle.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-05-13 14:51

Citat
muslimer i 19-2000-tallet, de er allesammen "anderledes, og skal kanøfles".
Hvilket ikke er rigtigt.
Jeg er ganske sikker på, havde muslimerne været lidt mere "Nå ja, jeg er jo gæst" - og ikke den dér herrementalitet, de har for vane at lægge for dagen, så havde muslimerne blevet behandlet, som man nu engang behandler sin næste.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-05-13 16:19

Som jeg nåede at skrive 1 minut før fun2, så er vi nok forbi diskussionen OM den tomhjernede pøbel, så jeg stopper her!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-05-13 18:03

Debatten 'tromler' derudaf/derudad..?
HERLIGT ..for os på ''sidelinjen'
Hvis der er nogen, som er tomhjernet?
SÅ .. det være mig !
Jeg anser det som en pligt at ytre sig om samfundet/fællesskabet, som borger, journalist, meningsdanner, erhversmand/kvinde, embedsmand, politiker, hængepik og røvslikker, men..
...det er ikke nødvendigvis en menneskeret, at blive lyttet til.
Derfor har jeg stadig svært ved at få øje på den føromtalte 'pøbel' i spørgsmålet
*IMHO*</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : prio

Modtaget 300 point
Dato : 17-05-13 21:09

Citat
svært at få nye grupper ind i landet/området, jyder til Kbh i 1800-tallet, jøder i 1600-tallet, eller muslimer i 19-2000-tallet, de er allesammen "anderledes, og skal kanøfles".

Jyder, jøder, polakker, hollændere, tyskere - alle lod sig integrere i det danske samfund og var ordentlige og arbejdssomme mennesker, til gavn for Danmark.

Helt anderledes har det desværre forholdt sig med de muslimske indvandrere, (hvilket jo også kom bag på danskerne).

For manges vedkommende forsøger muslimer ikke at forsørge sig selv, og uhyggeligt mange er kriminelle.

Ingen taknemmelighed møder man over at blive forsørget i ens nye land, tværtimod svines danskerne til.

Racisme i Danmark er absolut mest udbredt blandt muslimske indvandrere.
Danskere er ikke racister generelt og har ikke været slemme til at "kanøfle" tilflyttere.

Andre indvandrere fra lande udenfor EU - fx fra Østen - har en vis stolthed og ønsker at forsørge sig selv - og kan godt finde ud af at opføre sig ordentligt.

Jeg tror, at det er muslimers kultur, der aldrig vil kunne forenes med den kristne kultur.

I hvilke lande fungerer det? Ingen!!!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-05-13 23:06

Muslimsk Ungdom i Danmark afholder konference om ”Vigtigheden af Al-Qu´ran” (Koranen/islam) Konferencen afholdes lørdag den 18. maj i Korsgade på Nørrebro i København.

Et par rabiate talere skal berige ungdommen med nedenstående citater

Citat
Barne brude og jøder som aber og svin
Ved et arrangement, blev Haddad således spurgt om, hvor unge teenagepiger bør være, når de indgår ægteskab. Al-Haddad svarede: ”jo yngre, jo bedre, men man skal være opmærksom på de juridiske aspekter”.

Al-Haddad har ved flere lejligheder betegnet jøder som ”Guds fjender” der ”nedstammer fra aber og svin”, og han har endvidere udtalt, at muslimer skal sørge for, at intet land bliver underlagt andre love end sharia og at muslimer skal herske over hele planeten med islamisk lov.

Det er typer som disse rabiate kulturberigere, den tomhjernede pøbel elsker.

Citat
Fik endnu en mail, så at det igen var fra den "Tomhjernede pøbel.", øh - kandu.dk...
(undskyld, kunne ikke lade være. Det var ikke for at træde nogen over tæerne).
Når jeg læser den halvkvædede vise, som funtex har forfattet, får jeg allermest lyst til at citere Jeppe - ja ham, Jeppe på bjerget. Han sagde: Tal dansk, din sorte hund

Må Gud være med Eder

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-05-13 10:28

Jo jo,jeg er her endnu!
Vort lands altoverskyggende problem,er og bliver muslimerne.Både dem der er her,og dem der desværre også vil myldre herind i fremtiden.Intet over og intet ved siden af.Selv vores økonomi og arbejdsløshed,er "små" problemmer ved siden af.Det første,økonomien,ville ikke være nær så anstrengt,hvis vi var "muslim fri".

Men det værste af det hele,og med til at fuldbyrde katastrofen,er at ingen danske politikere tør se situationen i øjnene.Og endnu mindre,tør gøre noget ved det. DF har som de eneste,set lyset,eller nok mere rigtigt,MØRKET.Men bliver "kulet ned" øjeblikkeligt. Det beviser desværre,hvor stor en inddirekte magt,muslimerne allerede har.Så bare glæd jer,til de for alvor bliver repræsenteret i Folketinget.GUD BEVARE DANMARK. (Nok en ønskedrøm).

M.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-13 10:34

Så "lallede" spørgsmålet over i noget der INTET har med det oprindelige spørgsmål at gøre

Siden hvornår er 1. maj blevet til et "religionsspørgsmål"

Sååååå - endnu et "flueben" væk

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 18-05-13 12:29

Citat
Så "lallede" spørgsmålet over i noget der INTET har med det oprindelige spørgsmål at gøre

Nej, det har du så ret i.

Men grunden til, at man ofte ender med at tale om muslimske indvandrere, er, at det er et emne, der virkelig bekymrer mange mennesker.

Man har brug for at tale om det - diskutere det - komme af med sine frustrationer.

Man kan ikke tie det ihjel, som mange politikere tror.

Den muslimske indvandring i Europa har været katastrofal, ingen tvivl om det.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-05-13 13:28

Citat
Så "lallede" spørgsmålet over i noget der INTET har med det oprindelige spørgsmål at gøre
-Og hvis jeg må tillade mig at supplere jøjø,s svar, hvor jøjø i den grad rammer sømmet klokkeklart på hovedet.

Den tomhjernede pøbel er jo den gruppe, der kalder sig Antifascistisk Aktion (AFA) og som virker ved - og især ynder at bruge vold imod den del af befolkningen, som tillader sig at sætte tvivl, om den masse indvandring der har været - og stadig sker, nu også er godt for Danmark.

Til flueben fjernernes oplysning, kan jeg da oplyse, at det var AFA der stod bag den famøse demostration den 1. maj, hvor folkevalgte folketings politikere gerne ville ha' lov til at sige et par ord - hvilket iøvrigt der også er tradition for.
Så tingene hænger sammen - fordi, man kan ikke sige A uden at sige B

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-05-13 16:52

Jamen du vil da være savnet,refi. Håber da,at vi "mødes" på et senere tidspunkt.

Eftersom kategorien er Politik,eftersom Politik har vide rammer,eftersom indvandring har stor indflydelse på dansk Politik,(ialtfald det danske samfund) og dermed også 1.Maj møder,og eftersom det er mig der har oprettet tråden,er jeg tilfreds med at der ikke er en stående dagsorden.

Her kan alle komme til orde,med hvad hjertet nu er fyldt af.

Kan ikke fordrage censur,og slet ikke selvcensur.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-05-13 20:18

Tak Mosebaek. Endelig et mandfolk med store nosser.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-05-13 21:04

Tak for svaret prio.Nu er gassen vist ved at være fesen af denne lange tråd.Startet 1. maj,og nu er det snart 1.juni.Takker jer alle,enige som uenige,for at tråden blev så lang.

Denne her gjorde udslaget:
Citat
Jyder, jøder, polakker, hollændere, tyskere - alle lod sig integrere i det danske samfund og var ordentlige og arbejdssomme mennesker, til gavn for Danmark.

Helt anderledes har det desværre forholdt sig med de muslimske indvandrere, (hvilket jo også kom bag på danskerne).

For manges vedkommende forsøger muslimer ikke at forsørge sig selv, og uhyggeligt mange er kriminelle.

Ingen taknemmelighed møder man over at blive forsørget i ens nye land, tværtimod svines danskerne til.

Racisme i Danmark er absolut mest udbredt blandt muslimske indvandrere.
Danskere er ikke racister generelt og har ikke været slemme til at "kanøfle" tilflyttere.

Andre indvandrere fra lande udenfor EU - fx fra Østen - har en vis stolthed og ønsker at forsørge sig selv - og kan godt finde ud af at opføre sig ordentligt.

Jeg tror, at det er muslimers kultur, der aldrig vil kunne forenes med den kristne kultur.

I hvilke lande fungerer det? Ingen!!!

Er så enig,så det er lige før,jeg tror på tanke overførsel.

Jeg husker de Ungarnske flygtninge,fra 1956.De rejste hjem igen,eller blev velintegreret i det danske samfund.Har aldrig hørt om det minste problem,fra den kant.De havde slet ikke muslimernes krævementalitet,uden selv at yde noget.

Nogle vil måske påstå,at slutningen på tråden,ikke har meget med 1.maj at gøre.Men det er helt forkert.Tingene hænger sammen,i dette lille land.
Selv refi vil kunne forstå dette,når han lige får tid til at tænke.

Vh. M.