/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvad sker der med Johanne Hansen gift Sc
Fra : 2601
Vist : 362 gange
400 point
Dato : 01-05-13 15:36

Hvad sker der med Johanne hansen gift Schollert efter at hun bliver skilt fra ham ca. 1888.

Hun er født 6 dec 1844 i Smidstrup, Eggeslevmagle sogn i Vester Flakkebjerg herred, Sorø amt og bliver gift hun blev gift den 5. November 1875 i Skælskør Kirke.

Johan Valdemar Schollert
Ungkarl, Rebslager, født
i Sognet d. 23de April 1848
boer i Sognet
Pigen Johanne Hansen, født
i Ejitslevmagle d. 6te Decem-
ber 1844, tjener i Sognet.
Anmærkninger:
Indskrevne til Ægte
skab d 9de Octbr. 1875
Lyses 1ste G. paa 20de
Sønd. efter Trinit.
Skælskør Kirkebog side 276 nr. 7. Opslag 204, 1866-1876.

Folketælling - 1880.
Samtlige personer i husstanden
Sorø, Vester Flakkebjerg, Skælskør Købstad, Algade, Matr. 19, Forhus, Stue,
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Johan Valdemar Schiollert 31 Gift Husfader, Rebslager Skelskør
Johanne Schiollert, f. Hansen 35 Gift Hans Kone Eggeslevmagle Sogn, Sorø Amt
Karen Othine Marie Schiollert 3 Ugift Deres Datter Skelskør
Niels Peter Larsen 15 Ugift Læredreng Slagelse

Karen Othine Marie Schiollert 3 Ugift Deres Datter Skelskør .
Født 27. september 1876
Døbt 19. November 1876 i Skælskør Kirke.
Faddernes Navn, Stand og Opholdssted:
Skomager Hansen og Frue
Forældrene.
Anmærkninger:
Det første barn i deres
Ægteskab.
Skælskør Kirkebog side 171 nr.237. Opslag 140, 1866-1876.

De er skilt 1888 da Johan Valdemar Schiollert får tilladelse til at indgå nyt ægteskab.

Karen Othine Marie Schiollert bliver Konfirmeret i Skælskør Kirke den 1. Søndag efter Påake 1891.
Skælskør Kirkebog side 276 nr.4/1891. Opslag 215, 1876-1892.

Desværre står der ikke hvor Karen Othine Marie Schollert bor ved hendes konfirmation.

Jeg kan ikke finde Johanne Schollert i FT i Skælskør Købstad efter 1880.

Nogle der kender Johanne???

På forhånd tak

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 01-05-13 20:43

Til Alle.

Jeg har fundet hende i FT. Hun bor i sin søsters hus:
Folketælling - 1890.
Samtlige personer i husstanden
Sorø, Vester Flakkebjerg, Skælskør Købstad, Ny Torv, Matr 7, Forhus,1. Sal.
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Johanne Hansen, K, 45, F, do (Eggeslevmagle), Husmoder, ? og ? , Skælskør
Karen Othine Marie Schiollert, K, 13, u, Skælskør, Barn.
Endke Kli?, K, 81, E, Præstø, Husmoder.
AO 1890 nr 19-21 Opslag 3.

Men ved FT 1901 er hun flyttet.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 01-05-13 21:37

Til alle.

I forbindelse med at jeg ledte efter en anden fandt jeg Johanne Schollert født Hansen på Skælskør Kirkegård.

Den afdødes Stilling og Bopæl:
Alderdomsunderstøttel forhen
værende Hustru med afdøde
Rebslager Johan Valdemar
Schiollert, Haandværkerstiftel
sen. Født i Smidstrup (6/12
1844). Datter af Husmand Hans
Frederiksen og Hustru Karen
Nielsdatter i Smidstrup.
Alder:
68 Aar.
Anmærkninger:
Ligsynsattest
og Skifte?
?.
Skælskør Kirkebog side 117 nr. 20. Opslag 108, 1909-1926.

Tak til dem som har set efter hende.

Annuller spørgsmålet
Fra : 2601

Dato : 01-05-13 21:41

Jeg har fundet Johanne Schiollert født Hansen på Skælskør Kirkegård i forbindelse med at jeg ledte efter en ande, og annullerer derfor dette spørgsmål

Tak til alle der har forsøgt med at hjælpe mig.

Med venlig hilsen.