/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kører 7 på min laptop
Fra : jensviggo
Vist : 765 gange
50 point
Dato : 01-05-13 09:13

Den vil ikke starte kører genoprettelse men den kan ikke starte, hvad gør jeg, har disk men hvordan kommer jeg i kontakt med den, jeg mener dvd med win 7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-13 09:21

Et eller andet sted i din manual står der hvilken tast du skal trykke på for at lave genoprettelse så den bliver rettet op eller renset helt og vende tilbage til da den var ny.

Hvis du bare skal have den til at starte op på din CD kan du evt bruge tasten F12 og vælge CD/DVD
Men det står også i din manual

Hvad hedder din computer - navn og model.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 02-05-13 07:00

Acer E-machines 728

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 02-05-13 08:27

Kan nu se, jeg mangler netværkscontroller, så måske løses problemet, ellers vender jeg tilbage

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 03-05-13 08:42

hvordan får jeg fat i den controller, når jeg ikke kan komme på nettet med laptoppen, da den mangler

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-05-13 14:20

Du henter den på producentens hjemmeside...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-05-13 17:22

Du henter den på producentens hjemmeside.................................og lægger den på en USB memorystick og så bære den over til din Acer

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 03-05-13 19:08

Det vil jeg så prøve at gøre efter fodbolden, tak

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 03-05-13 19:38

Hvordan finder jeg ud af, hvad controlleren hedder, jeg har højreklikket på den, men det fik jeg ikke meget ud af synes jeg da, der må være en lettere måde ????

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-05-13 19:43

Acer E-machines 728
Jeg kan ikke finde din maskine.

http://www.acer.dk/ac/da/DK/content/drivers

På bagsiden står der et serial nummer (SN)
eller et
SNID nummer

Så kan din driver nok findes.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 03-05-13 19:52

Model ZRGA

SNID:03509472925

Intel processor T4500

Kommentar
Fra : next

Dato : 03-05-13 20:12

Er det ikke ALT+F10 der starter genopretning hos Acer?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-05-13 20:36

Mystisk - jeg kan ikke finde din maskine.
Jeg kan se at du skriver SNID nummeret med 11 cifre som der skal være men den findes ikke hos
ACER

Der står også et modelnavn og nummer på den etiket.
http://global-download.acer.com/SupportFiles/HelpDoc/help.aspx

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 03-05-13 20:59

Der står:

eMachines E728-452G16Mnkk Mfg Date:2010/09/03

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 04-05-13 08:31

I enhedshåndtering vises gult ! under netværkscontroller. Driveren til denne enhed er ikke installeret (kode 28)
Netværkskort: Atheros AR8131 PCI-E Gigabit Ethernet controller NDIS 6.20

Kommentar
Fra : next

Dato : 04-05-13 08:48

Skal jeg prøve igen eller bare lade jeg tåge videre?
Tågehorn.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 04-05-13 08:56

Jeg behøver da vist al den hjælp der kan bruges, så det vil jeg gerne

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : next

Dato : 04-05-13 09:01

Ved genoprettelse tryk ALT+F10.

Så booter den op fra fabriksindstilling.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 04-05-13 09:20

Jeg prøvede at Google Atheros AR8131 PCI-E Gigabit Ethernet controller NDIS 6.20, og så fandt jeg en masse, men jeg er meget i tvivl hvilke jeg skal vælge

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-05-13 09:41

Jammen de drivere til din Acer ligger og venter hos Acer - vi mangler simpelthen bare at at finde frem til modellen. Så er den rigtige driver lige til at hente.

Der er noget galt med de betegnelser jeg kan finde hos Acer og dem du viser.
har du mulighed for at tage et billede og så lægge det op på peecee.dk

Kommentar
Fra : next

Dato : 04-05-13 10:12

JensViggo, fordi du er komplet idiot behøver du ikke spilde min tid.

IDIOT!

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 04-05-13 11:30

Her er driveren i en zip pakke, hent pakken og pak den ud, højreklik på Setup.exe og vælg Kør som administrator, følg vejledningen på skærmen:
http://d2.smartpcupdate.com/downloads/emachines_2991795792bdf.zip

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 04-05-13 11:38

Tak for svaret o.v.n.. så kører det igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-05-13 12:11

Tak og god weekend godt du fik maskinen i gang uden at skulle gendanne, du har en forkert indledning i dit spørgsmål, der spørger du om genoprettelse mens det du søger er en driver til netkortet, pas på med genoprettelse, dine filer går tabt hvis du gendanner til fabriks indstillinger,
next behøver ikke at være grov og uhøflig, det burde være gået op for profilen at spørgsmålet havde taget en drejning væk fra genoprettelse

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 04-05-13 13:21

det er så rigtig som det er sagt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-05-13 18:38

Dette er vel en unødvendig kommentart fra next:
Citat
JensViggo, fordi du er komplet idiot behøver du ikke spilde min tid.

IDIOT!

1. det er frivilligt at deltage i spørgsmål.
2. alle kan hoppe fra som de lyster.
Så spilde tid kan det ikke være, og i øvrigt er der ikke grund til at sætte en computer tilbage til fabriksindstilling bare fordi der mangler en driver.